Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de pozitie a galeriei de admisie - bancul 1 - performanta slaba.

 

 

Indicator

 

PCM a detectat o problema in circuitul de comanda a galeriei de admisie. Bancul 1 se refera la bancul motorului ce contine cilindrul 1.

 

Setarea parametrilor de cod

 

Daca PCM detecteaza o citire a tensiunii de la senzorul de debit al masei de aer sau a senzorului de presiune barometrica care indica faptul ca clapeta colectorului de admisie nu este pe pozitie, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

 

 

Simptome cod eroare OBD2 P2015

 

Simptomele pot include un ralanti oscilant, slabe performante ale motorului, o usoara reducere a cuplului la nivel inferior, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

 

Cauze comune cod eroare OBD2 P2015

 

O cauza poate fi de la un solenoid de control al galeriei de admisie. Solenoidul de control al vidului este echipat cu un filtru, acesta se infunda si permite ca resturile sa intre in solenoid cauzand defectarea acestuia. Alta cauza este depunerea de carbon care se formeaza pe clapele multiple ale traverselor, depunerile de carbon fac imposibila inchiderea/deschiderea clapelor. Alte cauze pot fi de la conducta de vid deconectata, circuitele de sistem intrerupte sau deconectate sau scurtcircuitate.

 

Diagnoze gresite comune

 

Tehnicienii raporteaza ca solenoidele de comanda ale galeriei de admisie sunt adesea inlocuite in mod eronat atunci cand defectiunea este la nivelul clapelor sistemului.

 

 

Diagnoza cod eroare OBD2 P2015

 

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat, un volt/ohmmetru digital si o pompa de mana de vid vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Sistemul galeriei de admisie este proiectat pentru a imbunatati calitatea amestecului aer/combustibil din galeria de admisie, pentru a influenta mai bine atomizarea combustibilului, pentru a reduce emisiile de gaze de esapament si a promova o mai buna eficienta a consumului de combustibil. Datorita design-ului si pozitiei galeriei de admisie, defectiunile mecanice care apar in galeria de admisie conduc adesea la defectarea catastrofala a motorului. Clapele, arborii si suruburile de retinere ale galeriei de admisie sunt sunt uneori "aspirate" in camera de combustie a motorului, ducand la deteriorarea peretelui supapei, a pistonului sau a cilindrului.

PCM calculeaza valorile de intrare de la senzorul de debit al masei de aer, senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, senzorul de presiune a aerului colector si senzorul de presiune barometrica pentru a determina pozitia traverselor galeriei de admisie. Odata ce pozitia traverselor este determinata de PCM, acesta trimite un semnal de iesire catre solenoidul de comanda a galeriei de admisie, in diferite nivele de tensiune. Aceste grade diferite de tensiune determina pozitia exacta a traseului galeriei de admisie.

Daca PCM nu detecteaza variata corespunzatoare a presiunii aerului, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Utilizati scanerul pentru a activa functia de comanda a galeriei de admisie de ardere a gazelor si observati gurile galeriei daca functioneaza corect. In cazul in care gurile galeriei de admisie nu functioneaza corect, verificati daca exista un semnal de tensiune la solenoidul de comanda a galeriei de admisie. Daca exista un semnal de tensiune si masa, scoateti solenoidul galeriei de admisie pentru a determina daca functioneaza asa cum comanda scanerul. Daca solenoidul nu functioneaza, inlocuiti solenoidul. Daca solenoidul functioneaza, atunci este posibil ca o clapeta sa fie blocata sau un arbore al galeriei de admisie sa fie blocat. Inlocuiti arborele sau clapele galeriei de admisie dupa cum este necesar. Eliminati codurile si conduceti autovehiculul pentru a observa daca reparatia a fost cu succes. Daca semnalul de tensiune lipseste de la conectorul solenoidului, deconectati conectorul electric de la PCM si efectuati un test de continuitate si rezistenta a tuturor circuitelor de sistem. Comparati rezultatele cu specificatiile producatorului si inlocuiti componentele sistemului dupa cum este necesar, dupa aceea stergeti codurile si conduceti vehiculul pentru a va asigura ca reparatia a avut succes. Daca toate circuitele sistemului sunt in conformitate cu cerintele producatorului, este posibil ca modulul PCM sa fie defect sau sa aiba o eroare de programare. Retineti ca modulul PCM se defecteaza rar si inlocuirea acestuia necesita reprogramarea.

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate