Cod eroare OBD2 P2036

Cod eroare OBD2 P2036

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a gazului de esapament - senzorul 2, bancul 2 - tensiune ridicata.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul senzorului de temperatura gazelor de esapament. Bancul 2 se refera la bancul motorului ce nu contine cilindrul numarul 1. Senzorul 2 se refera la senzorul amplasat dupa convertorul catalitic sau senzorul din aval.

Setarea parametrilor de cod

Senzorul de temperatura a gazului de esapament utilizeaza un senzor din sistemul de evacuare pentru a furniza citirile de tensiune catra PCM. Variatiile tensiunii sistemului care depasesc limitele prestabilite de producator vor determina stocarea unui cod de eroare si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P2036

Probabil nu vor exista alte simptome in afara de un martor de service aprins in bordul masinii si un cod de eroare stocat.

Cauze comune cod eroare OBD2 P2036

Cablurile si/sau conectorii care sunt arsi, rupti sau corodati, reprezinta cea mai frecventa cauza a acestui cod de eroare. Alte cauze pot include faptul ca senzorul de temperatura a gazului de esapament este scurtcircuitat intern (sau la masa), un senzor defect, un sistem de evacuare achizitionat la mana a doua, care cauzeaza o scadere a presiunii, scurgeri severe la evacuare si acest cod sa fie stocat.

Diagnoze gresite comune

Cea mai obisnuita diagnoza gresita vine din identificarea gresita a defectiunii. Deseori, senzorul de oxigen este confundat cu senzorul de temperatura a gazului de esapament sau multi cred ca senzorul de temperatura a gazului de esapament este integrat in senzorul de oxigen. Desigur, acest lucru este incorect si inlocuirea senzorului de oxigen nu va duce la un diagnostic de succes.

Diagnoza cod eroare OBD2 P2036

Senzorul de temperatura a gazului de esapament, este un senzor cu 2 fire amplasat in conducta de evacuare, in amonte de convertorul catalitic (catalizator). Senzorul de temperatura a gazului de esapament este utilizat in motoare diesel, in motoare pe benzina precum si la motoarele cu turbocompresor. 

La motoarele diesel, senzorul va fi probabil situat in apropierea sectiunii filtrului de particule diesel din sistemul de evacuare.

Aplicatiile cu turbocompresoare pot amplasa senzorul de temperatura a gazului de esapament in conducta de intare a gazului de esapament, langa turbocompresor.

Senzorul este alimentat cu un cablu de alimentare de joasa tensiune (de obicei 5 volti) si un fir de impamantare.

Pe masura ce temperatura gazului de evacuare creste, nivelul rezistentei senzorului scade, astfel tensiunea de intrare la PCM va creste.

Deoarece temperatura de evacuare scade (cu motorul oprit), rezistenta circuitului creste, iar semnalul de tensiune catre PCM scade.

PCM recunoaste aceste variatii de tensiune ca temperatura a gazului de esapament si reactioneaza in consecinta, regleaza timpul de aprindere sau raportul aer/combustibil pentru a reduce temperatura gazelor de esapament si a proteja catalizatorul.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati diagnosticul cu o inspectia vizuala a senzorului de temperatura a gazului de esapament si a circuitelor sistemului.

Acordati o atentie marita asupra cablurilor si conectorilor care sunt situati in  apropierea componentelor de evacuare. Daca toate circuitele senzorului par a fi in stare buna de functionare, continuati diagnosticul. Daca anumite elemente par a fi, deteriorate, arse sau corodate, reparati-le sau inlocuiti-le, dupa cum este necesar, apoi resetati codul si retestati sistemul. Daca nu sunt detectat cabluri arse, deteriorate, scurtcircuitate sau conectori deschisi, deconectati conectorul senzorului de temperatura a gazului de esapament si scoateti senzorul. Folosind un volt/ohmmetru digital, verificati rezistenta senzorului de temperatura a gazului de esapament. Rezistenta normala a acestui senzor ar trebui sa fie de aproximativ 150 ohmi/volti, insa sa verificati specificatiile producatorului inainte. In mod normal daca exista o rezistenta mai mica de 50 volti, atunci senzorul trebuie inlocuit. Daca rezistenta este in limitele normale prestabilite de producator, lasati cablurile conectate la voltmetru digital si incalziti rezistorul cu un pistol de incalzire. Observati cu atentie nivelul de rezistenta a senzorului (pe ecranul volt/ohmmetrului digital), deoarece temperatura este ridicata, pentru a vedea daca scade usor.

Daca nivelul de rezistenta nu scade odata cu caldura ci creste in timp ce temperatura scade, senzorul trebuie inlocuit. Daca ati facut aceste verificari pana in acest moment, puneti contactul masinii si testati daca exista tensiune si masa la conectorul electric al senzorului de temperatura a gazului de esapament. Daca nu exista tensiune (de obicei 5 volti) pe firul de semnal, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate a firului utilizand volt/ohmmetru digital. Daca exista continuitate, PCM-ul poate fi defect, insa, defectiunea acestuia este rara si inlocuirea lui va necesita reprogramarea.

Reparati si inlocuiti cablajul si conectorii scurtcircuitati, dupa cum este necesar. Instalarea sistemelor de evacuare de inalta performanta (fara catalizatoare) poate provoca, de asemenea, aparitia acestui cod datorita lipsei de contrapresiune a sistemului de evacuare.

Aceasta problema poate fi rectificata prin instalarea unui rezistor in linie (2,5 ohmi/volti) intre semnalul si firele de masa si lasand senzorul de temperatura a gazului de esapament deconectat. PCM va citi rezistenta senzorului. Verificati cerintele legale inainte de a elimina componente legate de emisii.

Articole similare
Probleme cu arborii de directie intermediari?

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.

Cod eroare OBD2 P0616

Cod eroare OBD2 P0616

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului de pornire - tensiunea circuitului slaba.

Cod eroare OBD2 P0535

Cod eroare OBD2 P0535

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a evaporatorului a sistemului a/c.

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

1.2 TSI / TFSI este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005.