Cod eroare OBD2 P2048

Cod eroare OBD2 P2048

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor - bancul 1 - unitatea 1 - tensiune scazuta.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul senzorului de presiune a aerului a injectorului reductor. Injectorul reductor este utilizat pentru a reduce gazele nocive care trec prin filtrul de particule (motoare diesel) sau prin convertorul catalitic (motoare pe benzina). Bancul 1 se refera la bancul motorului ce contine cilindrul 1. Unitatea 1 se refera la senzorul montat inainte de filtrul de particule sau catalizator, mai este numit senzorul din amonte.

Setarea paramaterilor de cod

Senzorul injectorului reductor de presiune a aerului utilizeaza senzorii din sistemul de evacuare pentru a introduce citirile de tensiune la PCM. Aceste citiri de tensiune sunt recunoscute de catre PCM ca temperatura sau presiune a gazelor de esapament. Variatiile tensiunii sistemului care depasesc limitele prestabilite de producator, vor determina stocarea unui cod de eroare si aprinderea unui martor in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P2048

In afara de fumul negru excesiv in momentul accelerarii, un martor de service aprins in bord si un cod de eroare stocat, nu vor mai exista alte simptome.

Cauze comune cod eroare OBD2 P2048

Cablurile corodata, rupte, intrerupte sau scurtcircuitatele impreuna cu conectorii electrici reprezinta cea mai frecventa cauza a stocarii acestui cod. Alta cauza mai poate fi ca senzorul de temperatura a gazelor de esapament este scurtcircuitat intern.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca inlocuirea senzorului de oxigen este o manopera gresita, acesta fiind confundat cu senzorul de temperatura a gazelor de esapament.

Diagnoza cod eroare OBD2 P2048

Sistemele de injectie reductoare sunt utilizate in toate tipurile de sisteme de evacuare a vehiculelor, dar mult mai des sunt utilizate in motoarele diesel. Ele utilizeaza apa, un agent chimic, aer sau combinatia a celor trei pentru a reduce emisiile de gaz. Injectorul reductor este montat direct pe filtrul de particule diesel sau pe convertorul catalitic (catalizator) si este controlat electronic utilizand un regulator injector reductor care este utilizat impreuna cu PCM. Daca PCM detecteaza o temperatura sau o presiune anormala a gazelor de esapament, injectorul reductor este activat si compusul chimic al acestuia este pulverizat in filtru de particule sau in catalizator. Senzorul are doua fire si este amplasat in conducta de evacuare.

Senzorul este alimentat cu un cablu de alimentare de joasa tensiune (de obicei 5 volti) si un fir de impamantare. Pe masura ce temperatura gazului de esapament creste, nivelul rezistentei senzorului scade, astfel semnalul de tensiune de la PCM creste. Daca temperatura de evacuare a gazului de esapament scade, rezistenta senzorului creste iar semnalul de tensiune de la PCM scade. PCM recunoaste aceste variatii de tensiune ca temperatura a gazului de esapament.

Atunci cand PCM activeaza senzorul reductor “ON”, acesta incepe sa monitorizeze temperatura gazului de esapament, presiune gazului de esapament sau senzorul de oxigen, pentru a determina daca exista suficienta temperatura si presiune.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati cu o inspectie vizuala a senzorului de presiune (senzorul de oxigen incalzit)/temperatura a gazului de esapament si a circuitul sistemului. Daca anumite elemente par a fi deteriorate, inlocuiti-le sau reparati-le, resetati codul si retestati sistemul. Daca nu sunt elemente deteriorate, scoateti senzorul. Folosind un volt/ohmmetru digital verificati rezistenta senzorului de temperatura/presiune a gazului de esapament. Rezistenta senzorului ai trebui sa fie 150 ohmi, insa verificati specificatiile producatorului. Daca exista o rezistenta mai mica de 50 ohmi, senzorul trebuie inlocuit. Daca rezistenta este normala, conform specificatiilor producatorului, lasati cablurile conectate la voltmetru si incalziti rezistorul cu un pistol de incalzire. Daca nivelul de rezistenta nu scade odata cu temperatura ci creste in timp ce sa raceste, inlocuiti senzorul. Puneti contactul masinii si testati daca exista tensiune si masa la conectorul electric al senzorului. Daca nu exista tensiune joasa (de obicei 5 volti) pe firul de semnal, deconectati conectorul PCM si efectuati un test de continuitate a firului. Daca exista continuitate, modulul PCM poate fi defect. Daca nu exista un semnal de tensiune si masa la firul de impamantare, localizati sursa si efectuati un test de continuitate. Reparati sau inlocuiti componentele circuitului dupa cum este cazul.

Instalarea sistemelor de evacuare de inalta performanta (fara catalizatoare) poate provoca stocarea acestui cod. Aceasta conditie poate fi rectificata prin instalarea unui rezistor in linie (2,5 ohmi) intre semnal si firele de masa lasand senzorul de temperatura a gazelor de esapament deconectat. PCM va citi rezistenta senzorului si o va transmite.

Verificati legile locale inainte de a elimina componente legate de emisii.

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...