Cod eroare P0004. Ce inseamna?

Cod eroare P0004. Ce inseamna?

Codul de eroare OBDII P0004 inseamna ca circuitul de control al regulatorului volumului/presiune de combustibil este ridicat.

Indicator cod eroare P0004

Acest cod indica faptul ca a fost detectata o citire de inalta tensiune in circuitul de comanda al volumului de combustibil/presiune de combustibil.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de tensiune care depasesc tensiunea bateriei cu cel putin 10% vor declansa codul si se va aprinde becul la bord.

Simptome

Aprinderea la bord a indicatorului luminos

Cauze comune

Controlati cablajul si conectorii electrici/corodati sau posibile scurt-circuite. Alte cauze mai putin probabile includ un regulator de volum defect sau PCM.

Diagnoza incorecta comuna

Inlocuirea comenzii electronice a regulatorului de volum si / sau PCM se dovedeste adesea inutila. Acest cod este adesea detectat in mod eronat cand se utilizeaza cititoare de coduri mai putin sofisticate si ar trebui verificat cu ajutorul unui scanner alternativ sau cititor de coduri. Daca nu este disponibil un al doilea dispozitiv de citire a codului, codul trebuie sters si autovehiculul pornit pentru a vedea daca acesta se reseteaza.

Diagnostic

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca codul nu reapare, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Circuitele pot fi testate utilizand o metoda de scadere a tensiunii, cu accent pe localizarea unei discrepante mai mari de 10% a tensiunii bateriei.

Tensiunea senzorului trebuie sa fie testata in functie de specificatiile autovehiculului (de obicei in jur de 5V).

Regulatorul de control al volumului combustibilului poate fi testat prin verificarea rezistentei dupa ce a fost deconectat de la cablajul PCM.

Inlocuiti PCM numai ca o ultima solutie, dupa ce ati verificat daca codul exista cu adevarat si dupa testarea tuturor celorlalte posibilitati.

Citeste si...
Codul rutier 2020 - Capitolul III
Codul rutier 2020 - Capitolul III

Codul rutier 2020 - Capitolul III este disponibil pentru lectura in varianta actualizata la zi mai jos. Pentru a ajunge la celelal...

Codul rutier 2020 - Capitolul IV
Codul rutier 2020 - Capitolul IV

Codul rutier 2020 - Capitolul IV este disponibil pentru lectura in varianta actualizata la zi mai jos. Pentru a ajunge la celelalt...

Codul rutier 2020 - Capitolul V
Codul rutier 2020 - Capitolul V

Codul rutier 2020 - Capitolul V este disponibil pentru lectura in varianta actualizata la zi mai jos. Pentru a ajunge la celelalte...

Codul rutier 2020 - Capitolul VI
Codul rutier 2020 - Capitolul VI

Codul rutier 2020 - Capitolul VI este disponibil pentru lectura in varianta actualizata la zi mai jos. Pentru a ajunge la celelalt...