Cum afecteaza o bujie necorespunzatoare sau defecta functionarea motorului?

Cum afecteaza o bujie necorespunzatoare sau defecta functionarea motorului?

Defectele precum acceleratia lenta, pierderea puterii motorului, o economie de combustibil nesesizabila, aprinderea motorului greoaie si dificultatea la plecarea de pe loc a masinii indica o defectiune a

Cum putem diagnostica o bujie necorespunzatoare sau defecta?

Fara o scanteie, nu ar fi posibila aprinderea combustibilului in camera de combustie (in cazul motoarelor pe benzina numite si motoare cu aprindere prin scanteie). Bujiile au fost o componenta critica a motorului cu combustie interna de ani de zile.

Bujiile sunt proiectate astfel ca sa transmita un semnal electric trimis de bobina de aprindere intr-un timp predeterminat pentru a crea o scanteie care aprinde amestecul de combustibil in interiorul camerei de combustie.

Fiecare vehicul necesita un anumit tip de bujie care e realizat din materiale specifice si cu un decalaj desemnat de un mecanic in timpul instalarii.

Bujiile bune vor permite arderea eficienta a combustibilului, in timp ce din cauza bujiei necorespunzatoare sau defecte, motorul poate sa nu mai porneasca deloc.

filtrele de combustibil

Majoritatea vehiculelor vandute necesita inlocuirea bujiilor la fiecare 50.000 pana la 80.000 de km. Cu toate acestea, unele autoturisme mai noi, camioanele si SUV-uri au sisteme de aprindere avansate care, in mod evident, fac inlocuirea bujiilor inutila.

Indiferent de garantiile sau revendicarile facute de un producator de vehicule, exista situatii in care bujia se arde sau prezinta semne de defectiune.

Mai jos sunt enumerate 3 probleme frecvente provocate de bujiile uzate sau bujiile murdare care trebuie inlocuite de un mecanic calificat, intr-un interval de timp cat mai scurt.

1. Accelerarea lenta

Majoritatea autovehiculelor au o problema foarte frecventa, aceasta fiind cauzata de sistemul de aprindere drept efect masina accelereaza mai greu.

Actualmente, motoarele moderne dispun de mai multi senzori care informeaza computerul de bord si sistemul de aprindere cand trebuie sa trimita impulsuri electrice pentru a declansa bujia, astfel incat problema ar putea fi detectata daca un senzor este defect.

Cu toate acestea, uneori problema este mult mai simpla decat pare, fiind provocata de uzarea bujiei. Bujia este compusa din materiale care functioneaza impreuna pentru a produce o scanteie suficient de fierbinte pentru a aprinde amestecul de aer-combustibil.

Cand aceste materiale se uzeaza, eficacitatea bujiei este redusa, ceea ce poate reduce in mod semnificativ acceleratia autovehiculului.

Daca observati ca masina dumneavoastra ruleaza lent sau nu accelereaza cat de repede ar trebui, problema poate fi atribuita unei bujii defecta care trebuie inlocuita neaparat.

Cu toate acestea, ar trebui sa cereti ajutorul unui mecanic pentru a examina aceasta problema, deoarece ar putea fi cauzata si de alti factori, inclusiv filtrul de combustibil defect, injector de combustibil murdar sau infundat sau alte probleme legate de senzorii de oxigen.

2. Economia nesesizabila a combustibilului

O bujie care este complet functionala ajuta la arderea eficienta a combustibilului in ciclul de combustie. Cand se intampla acest lucru, masina dumneavoastra poate obtine o economie sesizabila de combustibil mai buna decat media normala de consum a acestuia.

Cand mufa nu functioneaza in mod optim, problema frecvent intalnita, spatiul dintre electrozi a bujiei este prea mic sau prea mare.

De fapt, multi mecanici in primul rand, vor scoate bujia, o vor examina si vor regla decalajul de la setarile producatorului din fabrica, spre deosebire de inlocuirea bujiei cu una noua.

Daca autovehiculul dumneavoastra are o crestere a consumului de carburant, acesta ar putea fi atribuit drept consecinta unei bujii uzate.

3. Motorul nu functioneaza corect

In cazul in care motorul functioneaza incorect, aceasta se datoreaza, in mod obisnuit, unei probleme al sistemului de aprindere. De obicei, in cazul masinilor moderne, aceasta se datoreaza unei defectiuni a senzorului.

Cu toate acestea, un fir deteriorat din bujie sau din varful bujiei care se conecteaza poate provoca, de asemenea funtionarea incorecta a motorului. Aprinderea motorului poate fi observata ascultand atent sunetele intermitente de poticnire a motorului.

In cazul in care motorul este lasat sa continue sa functioneze necorespunzator, emisiile de gaze de esapament vor creste, iar puterea motorului va fi mai mica, provocand nu doar economia de combustibil nesesizabila, ci insusi lipsa acesteia.

Sursa foto: mobiloil.com, bcl.co.za, carbrain.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...