Cum afecteaza vremea furtunurile masinii?

Cum afecteaza vremea furtunurile masinii?

Curelele si furtunurile se deterioreaza mai repede pe timp de iarna de aceea este foarte important sa verificati starea acestora intr-un service auto.

Furtunurile pentru lichidul de racire joaca un rol important si reprezinta o componenta esentiala a sistemului de racire al motorului.

Pentru ca motoarele sa poata functiona la temperatura optima este necesar un sistem de racire, acesta asigurand o temperatura medie de 80-90 grade Celsius.

Fara aceasta instalatie de racire, motoarele s-ar supraincalzi la scurt timp dupa pornire datorita temperaturilor foarte mari la care arde combustibilul.

Sistemul de racire are la baza mai multe componente printre care enumeram, o pompa de apa, un termostat, ventilator, radiator, fel de fel de furtunuri si chiar motorul insusi. Exista doua tipuri de instalatii de racire a motoarelor, cel care foloseste lichid in acest scop (sistem folosit la majoritatea motoarelor) si cel cu aer.

Citeste si despre: s-a rupt furtunul de la radiatorul masinii

Producatorii furtunurilor de racire auto, nu specifica un kilometraj fix pentru schimbarea cu unul nou. Intr-un sistem tipic de racire auto vom gasi cel putin 4 furtunuri principale.

Avem in primul rand furtunul superior al radiatorului care conduce direct din carcasa termostatului (pe galeria de admisie sau pe capul cilindrului) in partea superioara a radiatorului.

La partea inferioara a radiatorului este atasat furtunul inferior al acestuia. Tras de pompa de apa a motorului, acest lichid de racire trece prin radiator.

Acest furtun si furtunul superior al radiatorului sunt cele mai mari dintre furtunurile sistemului de racire, iar ambele sunt atasate la partea frontala a blocului motor, respectiv in fata.

Pentru a rezista vibratiilor si miscarilor motorului fara rupere, furtunurile sistemului de racire trebuie sa fie flexibile. Pentru a realiza acest lucru, furtunurile de racire traditionale (si OEM) prezinta straturi exterioare realizate dintr-un compus de cauciuc durabil. Sub stratul exterior de cauciuc gasim o plasa de armare a tesaturii flexibile, proiectata sa reziste la niveluri ridicate de caldura si presiune.

Sa nu uitam faptul ca ventilatorul, curelele si furtunurile motorului masinii sunt esentiale pentru racirea motorului, asadar, asigurati-va ca acestea sunt in conditii bune inainte de o calatorie. Cu atat mai mult trebuie sa tinem cont de aceste lucruri atunci cand temperatura de afara este una scazuta.

De regula furtunurile universale pentru lichidul de racire sunt confectionate dintr-un amestec de cauciuc si o insertie de tesatura, alteori sunt realizate din silicon. Mai mult, furtunul pentru lichidul de racire poate fi perforat sau drept.

Atunci cand alegeti un furtun pentru lichidul de racire este important ca acesta sa aiba o temperatura ridicata si rezistenta la fisurare, sa preia vibratii si socuri dar si sa etanseze perfect.

Pentru a avea garantia de functionare de 100% a furtunului radiatorului, trebuie sa va asigurati ca furtunul lichidului de racire este flexibil si in forma, iar pentru a va asigura de acest lucru, furtunul poate fi scurtat. Daca doriti sa faceti pe cont propriu acest lucru aveti nevoie de locatii potrivite pentru furtunuri si conectori.

Curelele si furtunurile necesita o atentie deosebita, iar pentru acest fapt este bine sa stiti exact cand ati schimbat distributia si sa aflati care este exact starea furtunaselor din zona compartimentului motor, acolo unde presiunea este ridicata.

Analizati in amanunt daca acestea sunt in stare buna si nu prezinta uzura, rupturi sau taieturi.

Trebuie sa mentionam ca furtunul pentru lichidul de racire, in timpul sofatului, este constant expus la sarcini de catre temperaturile ridicate.

Prin urmare proprietarii de automobile trebuie sa verifice periodic lichidul de racire pentru pierderile neobisnuite. De asemenea trebuie verificate si linia de vacuum pentru siguranta si sistemul complet al motorului.

Pentru a determina daca un furtun cu lichid de racire este poros, acesta poate fi pur si simplu presat sau apasat cu degetele. Atunci cand furtunurile pentru lichidul de racire nu mai sunt functionale 100%, acestea ar trebui sa fie inlocuite pentru orice eventualitate, astfel incat deterioarea intregului sistem de racire sa fie evitata.

O masina mai veche are numai furtunuri din cauciuc prin care circula antigelul, insa masinile moderne au conducte de plastic sau aluminiu.

Cele performante au adevarate instalatii cu tevi din cupru, prin care circula antigel din fata pana in spate, acolo unde se afla motorul.

Conductele trebuie sa fie rezistente deoarece sistemul de racire este unul sub presiune, asadar trebuie sa reziste la o presiune mare dar si la temperaturi ce depasesc 150 de grade. Conductele se prind cu coliere sau, daca sunt specializate, cu flanse echipate cu garnituri.

Inspectati masina la intervale regulate de timp, iar indicat ar fi ca acest lucru sa fie facut de catre persoane specializate. Astfel veti evita sa intampinati lucruri neplacute.

De asemenea este necesar sa va asigurati ca, furtunurile care fac legatura intre piesele auto nu sunt afectate si ca toate mufele sunt la locul lor.

Tineti cont de faptul ca furtunurile defecte, respective cele uzate necesita schimbarea de urgenta pentru a nu compromite functionarea optima a motorului auto.

Sursa foto: palmersautotwinfalls.com, gobdp.com, matthewsvolvosite.com