Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Ati avut treaba prin garaj si ati vazut vechea masina acoperita cu o prelata. Parca va este dor de o plimbare cu ea, asadar vreti sa o porniti sa o mai scoateti si pe ea "in lume". Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.

Cu toate acestea exista cateva cauze comune in urma carora o masina stationata nu mai vrea sa porneasca.

Sunteti gata sa incepeti procedura? Va asigur ca nu va trebuie o diploma de mecanic auto.

 

Metode de siguranta

Pornirea unui vehicul este un proces destul de simplu. Dar lucrul in jurul sistemelor electrice sau al sistemului de alimentare cu combustibil poate fi destul de periculos. Electricitatea poate provoca electrocutare, iar bateriile emit gaze destul de nocive, sa nu mai spunem ca a lucru cu benzina este o manopera foarte periculoasa.

Asadar ca si masuri de precautie ar fi bine sa folositi: manusi neconductoare, masca de protectie si ochelari de protectie. Pe langa acestea ar fi bine sa deconectati bateria si sa curatati orice urme de ulei sau alte lichide din jurul bateriei.

 

Veti avea nevoie de o suprafata plana de lucru, cum ar fi podeaua garajului, o alee sau parcarea din fata blocului. Daca sunteti intr-un garaj, deschideti usa garajului pentru a permite sa intre cat mai mult aer proaspat. 

 

Citeste si despre: 5 motive din cauza carora masina nu porneste

 

 

Cum sa pornesti o masina nefolosita de mult timp?

 

Deoarece exista o multitudine de motive din cauza carora o masina care n-a mai fost folosita nu va porni, ne-am chinuit putin sa alegem cateva dintre cele mai frecvente cauze in urma carora masina nu porneste. Unele sunt destul de simple, in timp ce altele cu siguranta ne vor da batai de cap.

 

Metoda "da-mi curent"

1. Inlocuiti lichidele masinii: uleiul, antigelul si lichidul transmisiei

 

2. Lasati masina cu bateria buna oprita

 

3. Atasati clema rosie a cablului la borna pozitiva a bateriei moarte

 

4. Atasati celalalt capat la borna pozitiva a bateriei bune

 

5. Conectati clema neagra la borna negativa a bateriei bune

 

6. La vehiculul cu bateria moarta atasati clema neagra undeva pe cadrul motorului sau pe o portine de metal nevopsita

 

7. Porniti masina, cea cu bateria buna

 

8. Lasati motorul pornit cateva minute, astfel va incarca bateria moarta

 

9. Porniti masina care are bateria moarta

 

10. Daca motorul nu porneste, mentineti cealalta masina in functiune mai mult timp si reincercati

 

11. Scoateti cablul de pe baterii in ordinea inversa decat cea pe care ati folosit-o sa montati

 

 

Cum sa schimbati bateria unei masini?

O baterie "moarta" este una dintre cauzele care fac ca o masina stationata pentru mult timp sa nu porneasca. Va vom prezenta in continuarea pasii pe care sa ii urmati pentru a schima o baterie:

 

1. Inlocuiti fluidele masinii: uleiul de motor, antigelul, lichidul de transmisie

 

2. Ridicati capota masinii

 

3. Scoateti cablul negativ de la borna negativa

 

4. Scoateti cablul pozitiv de la borna pozitiva a masinii

 

5. Slabiti dispozitivele de fixare ce tin bateria intr-o anumita pozitie

 

6. Ridicati bateria. Este destul de grea asa ca va trebuie ceva forta

 

7. Folosind o perie de sarma si putina apa cu bicarbonat de sodiu, curatati fisele bateriei inainte de a monta o baterie noua

 

8. Puneti noua baterie in suport

 

9. Fixati bateria

 

10. Puneti cablul pozitiv la borna pozitiva

 

11. Puneti cablul negativ la borna negativa

 

12. Testati masina. Daca masina porneste inseamna ca singura vinovata era o baterie moarta.

 

 

Cum testati presiunea uleiului?

In timpul "hibernarii", motorul masinii ar fi putut sa piarda o parte din uleiul de motor, acest lucru ducand la o presiune si din aceasta cauza motorul nu va porni. In continuarea va prezentam pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a efectua o testarea a presiunii uleiului:

1. De preferat este sa ridicati pe cric partea din fata a masinii

 

2. Localizati senzorul de presiune a uleiului. Acesta se afla pe langa baia de ulei. Daca nu il puteti localiza consultati manualul producatorului pentru a vedea exact unde se afla.

 

3. Puneti o oala sau o galetusa sub motor pentru a stoca uleiul ce va curge din motor.

 

4. Scoateti conectorul electric de pe senzorul de presiune

 

5. Scoateti senzorul de presiune din blocul motor folosind o cheie speciala

 

6. Urmati instructiunile de montare a kit-ului de testare a presiunii si montati tester-ul

 

7. Verificati nivelul uleiului, pentru a va asigura ca este suficient ulei, daca nu este, completati cat este nevoie

 

8. Porniti motorul si lasati-l la ralanti timp de 5 minute sau pana cand atinge temperatura de functionare

 

9. Folosind manualul de instructiuni al vehiculului, aflati ce RPM este necesar pentru efectuarea testului de presiune

 

10. Tot in manual veti gasi intervalul de presiune a uleiului pentru un anumit RPM (de exemplu 3-5 atm la 3000 rpm)

 

11. Spuneti-i prietenului care va ajuta sa mentina rotatiile pe minut conform instructiunilor din setul de testare

 

12. Scrieti pe o hartie rezultatul presiunii uleiului

 

13. Opriti motorul si lasati-l sa se raceasca

 

14. Scoateti testerul de presiune

 

15. Reinstalati senzorul de presiune

 

16. Reinstalati conectorul senzorului de presiune

 

17. Lasati masina jos de pe cric

 

18. Completati ulei pentru a asigura un nivel corect

 

Citeste si despre: masina nu porneste la prima cheie

 

 

Cum verificati daca benzina nu mai este buna?

La fel ca un aliment pentru om, asa cum ar fi laptele si benzina pentru masini se poate strica daca a stat prea mult timp. Benzina moderna pe baza de etanol are o valabilitate de aproximativ 6 luni, desi stabilizatorii i-ar putea prelungi durata de viata. Iata cativa pasi pentru a verifica si inlocui benzina din rezervor:

 

1. Folosind o pompa de transfer al combustibilului, puneti furtunul pompei in orificiul de intrare al rezervorului

 

2. Pompati o cantitate mica de benzina din rezervor intr-un recipient curat

 

3. Lasati benzina pentru aproximativ 5 minute sa se aseze

 

4. Daca benzina scoasa din rezervor se desparte in particule, atunci benzina nu mai este buna

 

5. Scoateti cat mai mult combustibil folosind pompa

 

6. Adaugati benzina noua in rezervor

 

7. Probabil va trebui sa porniti motorul de cateva ori pentru a folosi benzina veche ramasa in sistemul de alimentare

 

8. Aruncati benzina care nu mai este buna astfel incat sa nu afecteze mediul

 

 

Cum sa schimbati demarorul (electromotorul) masinii?

Cu totii am auzit temutul sunet "click, click" atunci cand bagam cheia in contact si incercam sa pornim motorul. Ceva nu este in regula cu sistemul electric al masinii si, dupa ce ati inlocuit bateria si motorul tot nu porneste, probabil ca de vina este electromotorul.

Iata o scurta si generala explicatie a modului de inlocuire a electromotorului:

 

1. Deconectati bornele bateriei

 

2. Ridicati partea din fata a masinii cu ajutorul unui cric

 

3. Localizati electromotorul masinii, daca nu puteti sa-l gasiti, cautati in manualul producatorului sau pe Google

 

4. Scoateti toate piesele necesare pentru a accesa demarorul

 

5. Deconectati orice fire sunt legate la electromotor

 

6. Inlocuiti electromotorul cu cel nou

 

7. Reconectati orice cablu la demarorul nou

 

8. Reasamblati orice piese pe care ati indepartat-o pentru a accesa electromotorul

 

9. Lasati vehiculul jos

 

10. Reconectati bornele bateriei

 

11. Porniti motorul

 

12. Este posibil sa nu porneasca imediat, asa ca reincercati de mai multe ori

 

 

Asadar nu este usor pentru a porni o masina care este stationata de mai mult de 1 an. In primul rand trebuie sa verificati daca motorul mai invarte, daca acesta mai invarte mai sunt sanse de a porni.

Daca masina a stationat mult timp toate lichidele trebuie inlocuite impreuna cu furtunuri si garniturile diferitelor sisteme. Rezervorul va fi cel mai probabil laminat in interior daca acesta contine benzina si va avea nevoie de spalare, curatare sau inlocuire, cel mai usor ar fi de inlocuit. 

O inspectie a sistemelor electrice este de asemenea importanta, deoarece cablurile pot deveni fragile si erodate. Animalele, cum ar fi sobolanii, obisnuiesc sa faca cuiburi in compartimentul motorului si sa roada cablajul masinii. 

O baterie poate fi conectata pentru a vedea daca sistemul electric al masinii functioneaza. Insa nu incercati niciodata sa porniti masina pana nu inlocuiti lichidele motorului.

Daca si tu ai o masina care a stat mai mult de 1 an si vrei sa o pornesti speram ca acest articol ti-a fost de mare ajutor.

 

Citeste si despre: rozatoarele mananca firele masinii

 

 

Sursa foto: wheels.ca, depaulachevrolet.com, youtube.com, readersdigest.ca, pinterest.com, stocksy.com

Articole similare
Despre motorul F16D4 de la Chevrolet

Despre motorul F16D4 de la Chevrolet

Motorul Chevrolet de 1.6 litri numit motor F16D4 este rezultatul evolutiei F16D3. Acest motor a fost echipat cu sistemul de reglare variabila a valvelor.

Noul model Dacia Duster Papuc

Noul model Dacia Duster Papuc

Compania Dacia va scoate in 2019 un nou model de SUV, acesta va fi Duster Pick up (Papuc) si nu va fi la fel ca Renault Oroch.

Cod eroare OBDII P0003. Ce este?

Cod eroare OBDII P0003. Ce este?

Daca se stabileste ca exista conditii pentru stocarea unui cod de eroare P0003 si codul este intr-adevar prezent, tensiunea, puterea, solul si tensiunea senzorului ar trebui apoi masurate.

Cod eroare OBD2 P0327

Cod eroare OBD2 P0327

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de detonatie - Bancul 1, senzorul 1 - tensiune scazuta.