Cum resetezi TPMS (senzori presiune pneuri) la Volvo XC40?

Cum resetezi TPMS (senzori presiune pneuri) la Volvo XC40?

Ti-ai luat de curand masina si e plina de gadgeturi noi de care esti mandru si care sunt gandite sa iti faca viata la volan de 10 ori mai usoara. Dar, cu cat mai multe dispozitive electrice noi, cu atat mai multe probleme care pot aparea.

In articolul de astazi ne vom concentra pe senzorii de presiune pneuri (TPMS) de la Volvo XC40, astfel ca la finalul articolului sa nu trebuiasca sa mai stai cu martorul TPMS aprins in bord.

Vom incerca sa impartim articolul in doua parti: mai intai vom vorbi despre martorul tpms care apare in bord si care este procedura sa il eliminam si la final despre martorul care sta aprins tot timpul chiar si atunci cand presiunea din pneuri este verificata si este cea corecta. Haideti sa vedem cum putem reseta senzorii tpms.

Cum poti sa resetezi senzorii TPMS sau senzorii de presiune pneuri pentru Volvo XC40?

La inceput trebuie sa verifici presiunea din pneuri.

Procedura clasica pentru a reseta senzorii tpms la Volvo XC40, atunci cand martorul apare pe bord, este urmatoarea: cum bine stiti, un pneu care are o presiune prea mica se poate taia sau chiar face explozie, daca mergi prea mult cu el. Atunci cand apare martorul brusc in bord este recomandat sa trageti pe dreapta cat mai curand si sa verificati presiunea din pneuri, ca nu cumva sa aveti pana.

Odata ce ati oprit masina verificati visual pneurile, daca unul este pe pana inlocuiti-l cu roata de rezerva. Daca are o presiune prea mica mergeti pana in prima benzinarie si umflati-l corect.

Verifica toate pneurile ajuns la benzinarie si asigura-te ca toate au presiunea recomandata de producator. Daca observi ca un pneu este defect, crapat sau cu vreun obiect in el, schimba-l cat mai curand. Odata ce ai verificat pneurile si totul e in regula si presiunea lor este cea recomandata de producator, imediat ce vei pune contactul martorul tpms ar trebui sa dispara singur. Daca nu dispare imediat asteptati 10-15 secunde si se va stinge.

In cazul in care ai setat presiunea la valorile corecte, ai pornit masina si martorul tpms tot nu s-a stins, el trebuie resetat manual.

Cum sa stergi martorul TPMS la Volvo XC40 atunci cand presiunea pneurilor este cea corecta si martorul ramane aprins totusi in bord.

Reseteaza presiunea din pneuri la Volvo XC40

Pana acum am incercat cea mai simpla si cea mai logica varianta de a reseta senzorii tpms si daca ai ajuns aici cu cititul inseamna ca nu am reusit sa iti rezolvam problema si Volvo XC40 are inca martorul tpms aprins in bord.

In acest caz exista doua variante posibile: unul sau mai multi senzori sunt defecti si nu mai trimit informatii corecte masinii sau senzorii trebuie resetati manual. Pentru resetarea manuala trebuie sa intri in setarile masinii folosind ecranul central al navigatiei. La setari vei gasi eroarea dar si varianta prin care poti reseta martorii TPMS. Masina te va intreba daca esti sigur ca ai verificat pneurile si daca presiunea este corecta pentru toate cele patru pneuri. Dupa ce confirmi, masina va sti ca totul este in regula si va stinge martorul din bord.

Trebuie sa faci asta cel mai bine cand masina este pe loc sau imediat dupa ce ai umflat rotile corect. In deplasare aerul din interior se va incinge si presiunea din interior in deplasare va creste. Daca resetezi senzorii pe autostrada sanse foarte mari ca atunci presiunea sa fie cu 0.3-0.4 mai mare decat daca masina sta in parcare. Astfel i-ai spus masinii ca aceea este presiunea corecta si cand pornesti a doua zi dimineata masina si presiunea este mai mica cu 0.3 0.4 decat in momentul cand ai facut resetarea, ea va crede iar ca presiunea este prea mica si va reaprinde martorul in bord.

Solutie optionala (doar in caz de defectiune). Inlocuieste unul din senzorii de presiune pneuri pentru Volvo XC40

Din nou, daca ai ajuns cu cititul pana la acest pas, inseamna ca niciuna din variantele de mai sus nu a functionat si masina are clar o problema mecanica, in cazul acesta, un senzor sau chiar mai multi s-a stricat. Cea mai corecta solutie este sa mergeti cu masina intr-un service care se ocupa si de pneuri, pentru ca vor avea nevoie de un tester profesional pentru setarea senzorilor TPMS. Astfel de tester nu veti gasi in orice service de cartier. Puneti senzori originali, pretul poate ajunge la 600 de lei. In niciun caz nu inlocuiti senzorii cu unii after-market sau cu vreun sistem auxiliar de masurare a presiunii, sau nu veti mai scapa vreodata de martorul tpms din bordul masinii.

O alta varianta, pe care nu o recomandam, este sa dezactivati din tester sistemul tpms. Sistemul tpms de la Volvo XC40 iti poate salva bani cu pneurile si in unele cazuri, poate chiar viata.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...