Cum sa iti mentii masina racoroasa pe timpul verii?

Vara poate fi un sezon brutal pentru orice misca. In timp ce tot ceea ce ne trebuie noua pentru a ne racori este o bautura rece si un aparat de aer conditionat, masina dumneavoastra necesita putin mai multa atentie pentru a ramane operationala.

Acest lucru inseamna sa acordati atentie in primul rand felului in care functioneaza masina si sa observati micile schimbari care pot duce la mari probleme, daca sunt lasate ignorate. Astfel, prevenirea reparatiilor costisitoare cauzate de deteriorarea provenita de la canicula, poate fi usoara si nedureroasa, atata timp cat stiti exact ce sa cautati.

 

Citeste si despre: sfaturi de a intretine masina iarna si vara

 

Mentinerea temperaturii scazute in masina pe perioada de vara

 

Pasul 1: Verificati filtrul de aer din cabina.

Unul dintre cele mai evidente componente de care trebuie sa ai grija pentru a-ti pastra masina racoroasa, este aerul conditionat. Utilizarea extinsa inseamna adesea o acumulare de praf si alte particule pe filtrele masinii, ceea ce poate duce la blocarea fluxului de aer.

Filtrul de aer din cabina este probabil amplasat in spatele torpedoului sau sub acesta.

De obicei, o indepartare rapida si o stergere a filtrului vor elimina problemele legate de fluxul de aer, atata timp cat filtrul propriu-zis este in stare buna. Daca acest lucru nu este suficient, inlocuiti filtrul cat mai curand posibil.

 

Pasul 2: Acordati atentie temperaturii A/C-ului.

Daca aparatul de aer conditionat nu sufla la fel de rece ca inainte - mai ales daca filtrul de aer este curat - poate fi vorba de o problema a componentelor.

Daca aveti la dispozitie un mecanic, verificati nivelul agentului frigorific pentru a va asigura ca acesta este la nivelul corect.

Aparatul dumneavoastra de aer conditionat poate fi afectat de nenumarate probleme care nu pot fi rezolvate cu o solutie rapida si usoara. Acesta trebuie verificat si remediat cat mai repede posibil de catre un profesionist.

 

Pasul 3: Verificati bateria masinii.

Cand zilele incep sa se incalzeasca, mai mult stres este pus pe baterie decat intr-o zi cu temperaturi medii. Canicula este inevitabila, dar vibratiile pot contribui si la defectarea bateriei, asa ca verificati inainte sa inceapa vara sa va asigurati ca totul este cat mai sigur posibil.

Toate racordurile trebuie sa fie lipsite de rugina si coroziune, care pot fi exacerbate de caldura si pot deteriora bateria.

In cazul in care bateria este inca destul de noua, mai putin de trei ani, nu trebuie sa va faceti griji cu privire la testarea acesteia pentru longevitate, dar bateriile mai vechi de atat, trebuie verificate, astfel incat sa stiti cat timp i-a mai ramas bateriei.

 

Pasul 4: Nu sariti peste schimburile de ulei.

Sistemele de lubrifiere ale masinii dumneavoastra sunt proiectate astfel incat sa permita componentelor metalice sa se miste impreuna, reducand in acelasi timp frecarea, care genereaza caldura, ceea ce poate dauna sau chiar va poate distruge motorul.

Verificati frecvent nivelul uleiului si daca acesta este scazut, indepartati-l iar daca este negru, schimbati-l complet.

 

Citeste si despre: cat de des trebuie sa schimb lichidele masinii

 

Pasul 5: Verificati lichidul de racire.

Agentul de racire, prin numele sau, este responsabil pentru miscarea caldurii departe de motor, care impiedica deteriorarea pieselor.

Agentul de racire nu este ca uleiul, in sensul ca trebuie schimbat frecvent. Puteti astepta sa lasati cativa ani sa treaca deobicei intre schimbarile lichidului de racire (antigel).

Cat timp puteti astepta inainte de a schimba lichidul de racire depinde de marca si de condițiile de condus. Asteptati-va ca uleiul de lichid anterior sa dureze undeva de la 40.000  pana la 80.000 de km.

Verificati informatiile producatorului de pe eticheta lichidului de racire pe care il utilizati sau consultati un mecanic pentru a afla cand este timpul sa va schimbati agentul de racire.

 

Pasul 6: Verificati fiecare anvelopa.

Caldura extinde volumul aerului prins in anvelope, care se poate acumula atat prin condus cat si din cauza vremii. Pneurile supraumflate in lunile de vara pot avea ca rezultat o situatie mai mare a umflarii, din cauza temperaturii mai mare a asfaltului.

Verificati presiunea fiecarei anvelope, cand masina este rece si nu a fost condusa timp de cateva ore pentru rezultate cat mai precise.

Desumfalti sau umflati anvelopele in conformitate cu recomandarile PSI stabilite de producatorul anvelopei. Aceste recomandari pot fi gasite de obicei pe o eticheta care se afla in interiorul usii soferului.

Vara este menita sa fie un sezon de distractie si relaxare, si nimic nu este mai epuizat ca o masina supraincalzita pe marginea drumului in mijlocul unei excursii.

Tinand cont de aceste sugestii, masina dumneavoastra va suporta mult mai eficient greutatea caldurii de vara si, cel mai important, niciunul dintre acestea nu este deosebit de costisitor sau consumator de timp pentru a face fata, atata timp cat ramaneti sarguinciosi.

Cu toate acestea, in cazul in care va confruntati cu probleme de supraincalzire a autovehiculului, ar trebui sa cautati ca vehiculul dumneavoastra sa fie verificat cat mai repede posibil pentru a preveni deteriorarea motorului. 

 

Citeste si despre: cele mai frecvente 5 cauze care pot determina supraincalzirea motorului

 

 

Sursa foto: philkotse.com, cars.com, holidayservicecenter.net, komando.com, qmotor.com, reddit.com, cueter.com

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate