Cum se curata catalizatorul?

Cum se curata catalizatorul?

In articolul de astazi vom vorbi putin despre metode de curatare ale catalizatorului masinii.

Catalizatorul sau convertorul catalitic are un rol foarte important pentru masina dar cel mai important rol il are pentru atmosfera. Mai exact catalizatorul ajuta la o ardere mai completa a gazelor de pe evacuare, pentru a nu se elibera toate gazele toxice in atmosfera. (Va dati seama daca toate masinile de pe planeta nu ar avea nici un sistem de reducere a noxelor, ce s-ar intampla cu planeta? Si asa o problema majora a planetei este poluarea care este combatata partial cu diferite filtre si solutii eco).

Trecand la lucrurile importante, din cauza combustibilului de proasta calitate, sau daca masina nu functioneaza cum trebuie (consum exagerat de ulei) si stilul de condus nu este unul tocmai corect (mers subturat prin oras) atunci acest catalizator se va infunda foarte tare. Se ajunge in cazul in care masina refuza sa se mai accelereze, merge intrerupt sau nu mai trage cum trebuie.

Desigur motorul masinii trebuie sa fie in stare foarte buna de functionare pentru a ne putea da seama cu exactitate daca este infundat catalizatorul. Dar ca un prim simptom ar fi acela ca dupa pornirea motorului acesta da sa se opreasca.

Acest catalizator se poate inlocui (desi costa destul de mult din cauza metalelor pretioase din interior) sau se poate curata. Exista mai multe metode prin care poti curata catalizatorul.

Cea mai simpla metoda, ar fi una mai “riscanta” dar cea mai simpla. Alimentezi cu benzina “mai buna”, adica benzina aditivata cu cifra octanica mai mare, si scoti masina din oras la un drum mai lung.

Trebuie sa conduci cat poti tu de sportiv, nu este necesara o viteza mare, minim 80-90km/h pentru a se asigura racirea corespunzatoare a motorului si a catalizatorului, dar in schimb trebuie mers foarte turat, incercati sa schimbati cat mai sus posibil, (aproape de linia rosie), odata ce catalizatorul se incinge, multumita presiunii din galeria de evacuare, calamina si toate depunerile vor sari si catalizatorul se va desfunda.

Aceasta metoda nu funtioneaza de fiecare data, in functie de cat de infundat este catalizatorul, fiind cazuri cand masina nu se mai accelereaza sau porneste dar si se opreste. In aceste cazuri cand catalizatorul este mult prea infundat singura optiune este curatarea lui dat jos de pe masina. Aceasta procedura este mult mai sigura ca prima, dar mult mai complicata asa ca mai bine apelati la ajutorul unui service autorizat.

In acest caz catalizatorul se va demonta de pe masina, si se va curata cu o solutie speciala, sau daca aveti ceva cunostinte de mecanica si va incumetati sa faceti aceasta operatiune acasa atunci veti reusi sa-l curatati si cu o solutie de curatat aragazul. Deci dupa ce demontati catalizatorul, turnati acea solutie in catalizator si acoperiti capetele.

Alti soferi au spus ca merge si cu soda caustica tot prin aceasi metoda. Dupa ce solutia a stat in catalizator cel putin 30 min, eliberati capetele si spalati-l cu un aparat de mare presiune ( daca nu aveti asa ceva il puteti folosi pe cel de la o spalatorie auto). Se lasa la scurs si uscat inainte de a fi montat pe masina. Cu aceasta operatiune sunteti mult mai siguri de ceea ce ati facut si masina va mai merge foarte multi km de acum incolo.

Operatiunea de curatare a catalizatorului nu este asa de complicata dar cel mai bine ar fi sa nu ajungeti in aceasta situatie, mai bine o data la ceva timp faceti un drum mai sportiv si preveniti aceasta problema. Daca aveti un stil de condus mai sportiv nu veti ajunge in aceasta situatie, dar mare atentie daca optati pentru prima optiune de a curata catalizatorul sa aveti cel putin 80 km/h pentru a se asigura o racire buna deoarece catalizatorul functioneaza la temperaturi foarte mari.

Sursa foto: oards.com, mkrd.info, anewwayforward.org

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...