Cum se regleaza unghiul de fuga al masinii?

Cum se regleaza unghiul de fuga al masinii?

Pneurile sunt uzate neuniform

E clar, rotile nu sunt aliniate, trebuie sa refaci unghiul de fuga. Continuand sa mergi in astfel de conditii, situatia nu se va imbunatatii.

Un unghi de fuga dereglat poate sa ascunda probleme mult mai mari la sistemul de directie, cum ar fi un cap de bara uzat sau un pivot care urmeaza sa cedeze. Nu este de evitat mersul la mecanic, asa ca daca masina ta are simptomele de mai sus, fa-i acum o vizita mecanicului tau.

Care sunt cauzele dereglarii unghiului de fuga?

Cea mai intalnita situatie este atunci cand intri cu masina intr-o groapa si impactul este atat de puternic, incat tragi pe dreapta si verifici integritatea jantelor.

Toti am patit asta si de multe ori, dupa ce inspectam vizual si avem impresia ca totul este in regula, cand ne urcam la volan apar tot felul de simptome. Volanul incepe sa traga intr-o parte, la viteze mari vibreaza puternic. Cam orice impact puternic al rotii cu un obiect de pe drum va duce la unghi de fuga nealiniat.

Ce este un unghi de fuga aliniat?

Daca atunci cand mergi cu masina pe o portiune perfect dreapta, pneurile fata ar lasa 2 urme pe jos perfect paralele, atunci unghiul de fuga este aliniat. Atunci cand una din roti lasa o urma un pic deviata, unghiul nu este aliniat.

Aliniera unghiului de fuga se face de catre un mecanic cu un aparat special controlat de un calculator care verifica daca oricare dintre roti este nealiniata cu celelalte.

Ce va face mecanicul?

  • mecanicul va conecta toate cele 4 roti la calculator pentru a verifica exact care este problema;
  • suspensia si componetele directiei

  • toate pneurile sunt umflate conform cartii masinii;
  • odata ce aparatul functioneaza, pe ecranul calculatorului mecanicul poate citi ce trebuie modificat, conform specificatiilor constructorului. Mecanicul va ajusta caderea rotilor pe asfalt pana cand unghiul de fuga este perfect aliniat.

Sursa foto: gettyimages.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...