Cum se regleaza unghiul de fuga al masinii?

Cum se regleaza unghiul de fuga al masinii?

Pneurile sunt uzate neuniform, masina trage intr-o parte, volanul este mereu inclinat cand mergi in linie dreapta?

E clar, rotile nu sunt aliniate, trebuie sa refaci unghiul de fuga. Continuand sa mergi in astfel de conditii, situatia nu se va imbunatatii.

Un unghi de fuga dereglat poate sa ascunda probleme mult mai mari la sistemul de directie, cum ar fi un cap de bara uzat sau un pivot care urmeaza sa cedeze. Nu este de evitat mersul la mecanic, asa ca daca masina ta are simptomele de mai sus, fa-i acum o vizita mecanicului tau.

Citeste si despre: alinierea rotilor si rotatia anvelopelor

 

Care sunt cauzele dereglarii unghiului de fuga?

Cea mai intalnita situatie este atunci cand intri cu masina intr-o groapa si impactul este atat de puternic, incat tragi pe dreapta si verifici integritatea jantelor.

Toti am patit asta si de multe ori, dupa ce inspectam vizual si avem impresia ca totul este in regula, cand ne urcam la volan apar tot felul de simptome. Volanul incepe sa traga intr-o parte, la viteze mari vibreaza puternic. Cam orice impact puternic al rotii cu un obiect de pe drum va duce la unghi de fuga nealiniat.

Ce este un unghi de fuga aliniat?

Daca atunci cand mergi cu masina pe o portiune perfect dreapta, pneurile fata ar lasa 2 urme pe jos perfect paralele, atunci unghiul de fuga este aliniat. Atunci cand una din roti lasa o urma un pic deviata, unghiul nu este aliniat.

Aliniera unghiului de fuga se face de catre un mecanic cu un aparat special controlat de un calculator care verifica daca oricare dintre roti este nealiniata cu celelalte.

Ce va face mecanicul?

- mecanicul va conecta toate cele 4 roti la calculator pentru a verifica exact care este problema;

- verifica suspensia si componetele directiei; fiecare parte defecta va fi inlocuita;

- toate pneurile sunt umflate conform cartii masinii;

- odata ce aparatul functioneaza, pe ecranul calculatorului mecanicul poate citi ce trebuie modificat, conform specificatiilor constructorului. Mecanicul va ajusta caderea rotilor pe asfalt pana cand unghiul de fuga este perfect aliniat.

Citeste si despre: simptome unghi de fuga nealiniat

Sursa foto: gettyimages.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0760

Cod eroare OBD2 P0760

Acest cod se refera la eroarea solenoidului C de schimbare a treptelor de viteza.

Cod eroare OBD2 P0091

Cod eroare OBD2 P0091

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a regulatorului de presiune al combustibilului – nivel scazut.

Cod eroare OBD2 P0333

Cod eroare OBD2 P0333

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de detonatie - Bancul 2, senzorul 2 - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0272

Cod eroare OBD2 P0272

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 4 - variatii de tensiune.