Senzorii de viteza ai transmisiei sunt esentiali pentru functionarea sistemului de propulsie. Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu 2 senzori de viteza ai transmisiei, unul la arborele de intrare si altul la arborele de iesire.
Acesti senzori lucreaza in tandem pentru a transmite modulului de control (computerul care gestioneaza motorul si transmisia) diferenta de viteza dintre arborele cotit si arborele de iesire al transmisiei.
Aceste date, impreuna cu datele a mai multor senzori de pe masina, sunt utilizate pentru a seta punctele de schimbare a vitezelor si pentru a gestiona controlul pilotului automat. Daca acesti senzori nu functioneaza corect, transmisia nu va schimba optim si pilotul automat poate sa nu functioneze.
Diagnosticarea unui senzor de viteza este destul de simpla, la fel ca si inlocuirea acestuia. Pentru asta trebuie sa folositi un multimetru pentru a verifica tensiunea acestor senzori. Daca nu va pricepeti la acest lucru, atunci mergeti cu masina la un mecanic profesionist.
Citeste si despre: avantaje si dezavantaje ale pilotului automat
Metode de siguranta
De fiecare data cand lucram la masina ar fi bine sa ne protejam ca sa nu fim accidentati, unele piese pot sa cada si sa ne loveasca sau lichidele motorului sa fie foarte fierbinti si nu am dori sa avem contact cu ele.
Asadar de fiecare data cand lucrati la masina ar fi bine sa purtati: manusi de protectie, ochelari de protectie si o salopeta sau camasa cu maneca lunga ca sa va protejati bratele. De asemenea aveti nevoie de un spatiu de lucru drept, cum ar fi podeaua din garaj sau chiar pe strada daca nu incurcati ceilalti participanti la trafic.
O sa aveti nevoie de un cleste, de un multimetru si o cheie tubulara si bineinteles de senzori noi daca este cazul.
Testarea senzorilor de viteza a transmisiei
In continuare va vom prezenta cativa pasi pentru a reusi sa testati senzorii de viteza ai transmisie, acesti senzori mai sunt numiti si senzori de turatie roata:
1. Folosind un tester OBD2 verificati daca exista coduri de eroare legate de senzorul de viteza a transmisiei
2. Daca exista, atunci este o problema, senzorul sau senzorii trebuie inlocuiti
3. Daca nu exista coduri de eroare sau daca masina este prea veche, atunci va trebui sa testati manual acesti senzori
4. Ridicati partea din fata a masinii cu ajutorul unui cric
5. Localizati senzorii de viteza ai transmisiei. Daca nu puteti face acest lucru, consultati manualul producatorului
6. Asezati o galeata sau o oala sub senzor, sunt sanse sa curga ulei de motor
7. Deconectati senzorul de la transmisie
8. Deconectati si firul senzorului
9. Puneti contactul masinii, nu porniti motorul, doar contactul pus
10. Conectati firele voltmetrului unul la masa si celalalt la conectorul senzorului
11. Daca nu receptionati tensiune atunci senzorul este defect
12. Daca se receptioneaza tensiune, atunci masina trebuie dusa la un mecanic profesionist
Citeste si despre: senzorii comuni ai autoturismelor
Inlocuirea senzorilor de viteza ai transmisiei
1. Dupa ce ati gasit senzorii, scoateti conectorul cuplat la senzor si cablajul masinii
2. Folosind cheia speciala, scoateti senzorul de la locul lui
3. Conectati noul senzor la cablajul vehiculului
4. Instalati noul senzor
5. Coborati masina de pe cric
6. Porniti motorul
7. Faceti un test drive
8. Verificati pentru a va asigura ca transmisia schimba corect
9. Verificati daca pilotul automat functioneaza corect
10. Asteptati ca martorul "check engine" sa dispara
11. Daca totul este in regula, ati facut o treaba buna
Daca transmisia masinii nu schimba normal si la timp treptele de viteza, trageti pe dreapta deoarece puteti avaria grav anumite piese ale motorului. Un vitezometru oscilant poate fi semnul unor senzori de viteza ai transmisiei defecti.
Cat de des trebuie testati acesti senzori?
Producatori construiesc acesti senzori cu o longevitate destul de buna. Trebuie sa efectuati acest test atunci cand masina prezinta simptome. Cum am spus mai sus, daca pilotul automat nu functioneaza sau transmisia nu schimba treptele de viteza corect. Daca nu intampinati astfel de probleme atunci nu are rost sa faceti acest test.
Citeste si despre: poti conduce cu senzorii de turatie roata defecti
Sursa foto: youtube.com, thedrive.com, cherokeeforum.com
Vopseaua masinii va avea nevoie intotdeauna de un tratament special pentru a-si mentine stralucirea mult timp.
In acest caz catalizatorul se va demonta de pe masina, si se va curata cu o solutie speciala, sau daca aveti ceva cunostinte de mecanic
In timp ce majoritatea oamenilor este de parere ca o baterie descarcata trebuie inlocuita, veti putea economisi bani doar reincarcand bateria.
Coroziunea poate interupe conexiunea dintre baterie si restul masinii, asadar este important sa remediati aceasta problema.
O spartura in parbriz poate aparea oricand, iar motivele pot fi numeroase: pietre care sar de la alte masini, schimbari de temperatura sau de presiune etc.
Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.
In urmatorul articol vom vorbi despre „plecarea din rampa”, mai exact despre cum se face. Dar sa o luam cu usor cu inceputul.
Bateriile cu plumb acid sunt folosite la majoritatea vehiculelor. Cu toate acestea, aceste baterii se pot descarca complet si evident trebuie reincarcate.
Conversia bateriei de 12 volti a unui vehicul la 110 AC, va permite sa folositi aparate electrice de uz casnic cum ar fi televizoare, laptopuri etc.
Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.
Atunci cand alegi garantia noii tale masini, este important sa citesti cu atentie ce anume acopera aceasta si daca exista taxe suplimentare.
Daca deja ai apucat sa pui benzina in loc de motorina sau invers in rezervor, iata ce trebiue sa faci.
Multimetrul este un dispozitiv care poate fi intotdeauna de ajutor. El te ajuta sa testezi diferite componente electrice ale masinii.
In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Amenda pentru fapta mentionata este prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte-amenda, respectiv intre 1.305 si 2.900 de lei).
Cand trebuie schimbat filtrul de ulei si care este rolul lui?
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.
In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.
Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.
Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.
Amenzile se pot plati la Trezorerie, sediile Postei Romane, prin transfer bancar sau la sucursalele CEC Bank.
Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.
Proiectul Vitesco Technologies MINI Electric Racing a devenit oficial...
In articolul de astazi vom vorbi despre geamurile fumurii. Acum a inceput sa fie din ce in ce mai la moda sa ai geamuri fumurii pe masina.
De fiecare data cand apesi pedala de frana a masinii tale, irosesti energie. Conform legilor fizicii, energia nu poate fi distrusa.
In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”.
Asadar daca ai probleme cu caseta de directie, sau suspectezi ca ai avea probleme cel mai bine este sa ajungi la un service si sa rezolvi problema urgent.
Daca apare vreo problema la sistemul de tractiune, atunci masina nu va putea sa ramana stabila pe sosea.
Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login