Cum se testeaza senzorii de viteza ai transmisiei?

Cum se testeaza senzorii de viteza ai transmisiei?

Senzorii de viteza ai transmisiei sunt esentiali pentru functionarea sistemului de propulsie. Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu 2 senzori de viteza ai transmisiei, unul la arborele de intrare si altul la arborele de iesire.

Acesti senzori lucreaza in tandem pentru a transmite modulului de control (computerul care gestioneaza motorul si transmisia) diferenta de viteza dintre arborele cotit si arborele de iesire al transmisiei. 

Aceste date, impreuna cu datele a mai multor senzori de pe masina, sunt utilizate pentru a seta punctele de schimbare a vitezelor si pentru a gestiona controlul pilotului automat. Daca acesti senzori nu functioneaza corect, transmisia nu va schimba optim si pilotul automat poate sa nu functioneze. 

Diagnosticarea unui senzor de viteza este destul de simpla, la fel ca si inlocuirea acestuia. Pentru asta trebuie sa folositi un multimetru pentru a verifica tensiunea acestor senzori. Daca nu va pricepeti la acest lucru, atunci mergeti cu masina la un mecanic profesionist. 

 

 

 

Citeste si despre: avantaje si dezavantaje ale pilotului automat

 

Metode de siguranta

 

De fiecare data cand lucram la masina ar fi bine sa ne protejam ca sa nu fim accidentati, unele piese pot sa cada si sa ne loveasca sau lichidele motorului sa fie foarte fierbinti si nu am dori sa avem contact cu ele.

Asadar de fiecare data cand lucrati la masina ar fi bine sa purtati: manusi de protectie, ochelari de protectie si o salopeta sau camasa cu maneca lunga ca sa va protejati bratele. De asemenea aveti nevoie de un spatiu de lucru drept, cum ar fi podeaua din garaj sau chiar pe strada daca nu incurcati ceilalti participanti la trafic.

O sa aveti nevoie de un cleste, de un multimetru si o cheie tubulara si bineinteles de senzori noi daca este cazul.

 

Testarea senzorilor de viteza a transmisiei

 

In continuare va vom prezenta cativa pasi pentru a reusi sa testati senzorii de viteza ai transmisie, acesti senzori mai sunt numiti si senzori de turatie roata:

 

1. Folosind un tester OBD2 verificati daca exista coduri de eroare legate de senzorul de viteza a transmisiei

 

2. Daca exista, atunci este o problema, senzorul sau senzorii trebuie inlocuiti

 

3. Daca nu exista coduri de eroare sau daca masina este prea veche, atunci va trebui sa testati manual acesti senzori

 

4. Ridicati partea din fata a masinii cu ajutorul unui cric

5. Localizati senzorii de viteza ai transmisiei. Daca nu puteti face acest lucru, consultati manualul producatorului

 

6. Asezati o galeata sau o oala sub senzor, sunt sanse sa curga ulei de motor

 

7. Deconectati senzorul de la transmisie

 

8. Deconectati si firul senzorului

 

9. Puneti contactul masinii, nu porniti motorul, doar contactul pus

 

10. Conectati firele voltmetrului unul la masa si celalalt la conectorul senzorului

 

11. Daca nu receptionati tensiune atunci senzorul este defect

 

12. Daca se receptioneaza tensiune, atunci masina trebuie dusa la un mecanic profesionist

 

Citeste si despre: senzorii comuni ai autoturismelor

 

Inlocuirea senzorilor de viteza ai transmisiei

 

1. Dupa ce ati gasit senzorii, scoateti conectorul cuplat la senzor si cablajul masinii

 

2. Folosind cheia speciala, scoateti senzorul de la locul lui

3. Conectati noul senzor la cablajul vehiculului

 

4. Instalati noul senzor

 

5. Coborati masina de pe cric

 

6. Porniti motorul

 

7. Faceti un test drive

 

8. Verificati pentru a va asigura ca transmisia schimba corect

 

9. Verificati daca pilotul automat functioneaza corect

 

10. Asteptati ca martorul "check engine" sa dispara

 

11. Daca totul este in regula, ati facut o treaba buna

 

Daca transmisia masinii nu schimba normal si la timp treptele de viteza, trageti pe dreapta deoarece puteti avaria grav anumite piese ale motorului. Un vitezometru oscilant poate fi semnul unor senzori de viteza ai transmisiei defecti. 

 

 

Cat de des trebuie testati acesti senzori?

 

Producatori construiesc acesti senzori cu o longevitate destul de buna. Trebuie sa efectuati acest test atunci cand masina prezinta simptome. Cum am spus mai sus, daca pilotul automat nu functioneaza sau transmisia nu schimba treptele de viteza corect. Daca nu intampinati astfel de probleme atunci nu are rost sa faceti acest test.

 

Citeste si despre: poti conduce cu senzorii de turatie roata defecti

 

Sursa foto: youtube.com, thedrive.com, cherokeeforum.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0410

Cod eroare OBD2 P0410

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului.

Cod eroare OBD2 P0867

Cod eroare OBD2 P0867

Acest cod se refera la eroarea presiunii lichidului de transmisie.

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.

Cod eroare OBD2 P0041

Cod eroare OBD2 P0041

Acest cod se refera la o eroare care apare la circuitul de control al senzorului de oxigen din aval.