Cum va dati seama daca o masina a fost anterior lovita?

Cum va dati seama daca o masina a fost anterior lovita?

Esti in cautarea unei masini second-hand, dar gandul ca masina ar fi fost lovita anterior nu-ti da pace. Desi masina pare in conditie buna la prima vedere, unele semne care pot fi ascunse, indica faptul ca masina a fost implicata intr-un accident grav sau mai putin grav. In articolul de astazi vom dezbate aceasta problema si ce trebuie verificat pentru a sti daca masina a fost lovita si ulterior reparata.

Probleme la vopseaua masinii

De multe ori cel mai bine ar fi sa verificati masina intr-un loc bine iluminat, cum ar fi la soare. Fie ca este doar o nuanta putin diferita, o variatie a culorii sau a stralucirii intre diferitele parti ale caroseriei sau pur si simplu vopseaua nu este uniforma pe masina. Toate aceste lucruri ne indica faptul ca o reparatie a avut loc la nivelul caroseriei.

Piese inlocuite

Piesele auto, de obicei, sunt destul de costisitoare. Dupa un eventual accident, proprietarul schimba piesele ce au fost deteriorate. O piese noua la un vehicul second-hand este ca un semnal de alarma. Mai ales daca vedeti de exemplu ca bordul a fost schimbat, pot fi semnele clare ca airbag-urile au fost sarite. Fiti atenti si la faruri si stopuri, acestea sunt cele mai susceptibile piese de a fi deteriorate in urma unui impact.

Caroseria si usile

Cand vine vorba de accidentele laterale, primele semne sunt pe usi. O masina lovita in lateral nu mai poate fi adusa la aceeasi linie. Poate, eventual, cu usi noi, dar cu revopsire. Verifica si plafonul sa fie drept si ca totul arata ca din fabrica.

Masina nu trebuie sa prezinte urme de sudura sau reparatii cu chit. Fii atent daca masina are pe undeva ondulatii in tabla. E un alt semnal ca ceva nu-i in regula.

Per total, fii atent neaparat la faruri si stopuri – trebuie sa fie in linie cu caroseria, locurile de inchidere pentru usi si capote. La fel, uita-te si in portbagaj, eventual cauta urme de sudura sau de indreptare. Nu uita si de suportul pentru roata de rezerva.

Masina trage intr-o parte

Testarea unei masini noi se refera la experimentarea caracteristicilor acesteia, dar testarea unei masini second-hand este, de asemenea, pentru determinarea potentialelor probleme. Daca masina trage intr-o parte si nu este capabila sa mearga drept, in cel mai rau caz, poate fi chiar o masina care are un sasiu indoit, care este imposibil de aliniat corect. Nu cumparati niciodata un astfel de vehicul.

Uzura neuniforma a anvelopelor

Uzura neuniforma a anvelopelor este cauzata de un numar de factori, cum ar fi: piese de suspensie slabite sau uzate, directia uzata sau cu scurgeri, presiunea incorecta in anvelope sau rotile nealiniate. Pe langa toate acestea, cea mai grava problema poate veni de la un sasiu defect. Daca sasiul problematic functioneaza permanent impotriva directiei rotii, anvelopele se vor confrunta cu o cantitate anormala de forte, ceea ce va duce la uzura neuniforma a anvelopelor.

Urme de sudura

Majoritate masinilor au piese sudate intre ele. Asadar fiti cu bagare de seama la mici sectiuni ce par a fi sudate. De exemplu, podeaua portbagajului este, de obicei, dintr-o singura piese, daca vi se par ca sunt bucati de metal ce au fost sudate, inseamna ca masina a fost avariata destul de grav. In general, astfel de masini sunt de evitat, deoarece nu exista un mod sigur de a afla daca au fost reparate profesional, ceea ce face aproape imposibil sa se stie cat de bine ar rezista in cazul unui alt accident.

Suprafete nevopsite sau ruginite

Partile structurale ale unei masini nu sunt de obicei tinute impreuna de piulite si suruburi. Prin urmare, lucrarile de reparatii necesita de obicei o anumita sudura. Lucrul despre sudura, ce poate multi nu stiu, este ca vopseaua trebuie indepartata pentru ca aceasta sa fie realizata corect. Aceste piese sunt de obicei realizate din otel, care vor rugini in timp daca sunt lasate nevopsite.

Parti ale caroseriei indoite

Partile caroseriei, care sunt practic facute din tabla, ce este usor maleabila, se vor indoi in urma unui accident. Chiar daca mecanicii profesionisti isi fac treaba cat mai bine, totusi sunt cazuri in care puteti observa parti ale caroseriei indoite. Fiti cu bagare de seama la podeaua masinii.

Suruburi si elemente de fixare care nu corespund sau lipsesc

Deschideti capota si veti vedea suruburi care tin aripile in pozitie si acestea ar trebui sa fie de acelasi tip. De ce ar trebui sa va faceti griji daca aceste surburi aparent nesemnificative nu se potrivesc? In timp ce lucreaza la masini, mecanicii din service inlocuiesc astfel de suruburi. Prin urmare, acest lucru ar putea fi un indiciu ca aripile au fost indepartate la un moment dat pentru a fi efectuate lucrari de reparatii. Acest lucru se aplica si altor parti, cum ar fi suruburile care tin capota de balamale.

Orice noua achizitie ar trebui sa fie o bucurie pentru orice nou cumparator. Asadar, orice achizitie de masina trebuie sa inceapa de la o evaluare a starii automobilului. Analizeaza cu atentie linia elementelor din fata. Cu capota lasata jos, observa daca spoilerul, farurile, grila, aripile si capota sunt asezate perfect.

Nu au cum sa fie strambe din fabrica, astfel ca acestea poate fi un prim semnal ca ceva nu e in regula. Daca vezi mici goluri intre elemente, ceva s-a intamplat. Daca liniile sunt strambe, la fel. Fiti cu bagare de seama la toate elementele de mai sus pentru a nu avea surprize neplacute mai tarziu.

Sursa foto: etalon.gr, side.cr, continental-tyres.com, tartanautobody.ca

Citeste si...
De ce pe vitezometru sunt trecute viteze pe care masina nu le poate atinge?
De ce pe vitezometru sunt trecute viteze pe care masina nu le poate atinge?

Asa cum bine stim, inca din cele mai vechi timpuri, autovehiculele sunt echipate cu vitezometre, care indica viteza cu care circul...

Soferii care conduc vehicule keyless sunt de doua ori mai predispusi de a li se fura masina
Soferii care conduc vehicule keyless sunt de doua ori mai predispusi de a li se fura masina

Soferii care detin autovehicule fara cheie sunt de aproximativ doua ori mai predispusi sa depuna o cerere de despagubire pentru fu...

Tipuri de placute de frana, care sunt mai bune pentru masina ta?
Tipuri de placute de frana, care sunt mai bune pentru masina ta?

Majoritatea masinilor si a camioanelor vin echipate cu frane pe disc pe toate cele 4 roti. Franele pe disc au 3 componente majore:...

Incompetentii de la RAR: ei trec masinile la ITP, tot ei se plang ca la controale 50% din masini sunt un pericol public
Incompetentii de la RAR: ei trec masinile la ITP, tot ei se plang ca la controale 50% din masini sunt un pericol public

Prin acest articol dorim sa ii felicitam pe baietii de la Autolatest.ro pentru curajul de a scrie ce putini au curajul sa publice....