Exista peri de cauciuc pe care ii puteti vedea pe orice tip de anvelopa noua. Teoretic, acestia sunt numiti bavuri, termen care inlatura prin definitie scopul lor de a fi pe anvelopa. Multi oameni cred ca acesti peri au rol in reducerea zgomotului sau pentru a indica uzura, dar scopul lor principal este ventilarea aerului.
Acei mici peri de cauciuc sunt un produs secundar al productiei de anvelope. Intr-un mulaj, cauciucul este injectat si presiunea aerului este folosita pentru a forta cauciucul lichid sa intre in toate colturile si crapaturile.
Pentru ca mulajul sa fie complet umplut de cauciuc, mici buzunare de aer trebuie sa fie eliberate.
Exista mici gauri de aerisire in mulaj pentru ca aerul sa poata scapa. Cand presiunea aerului forteaza cauciucul lichid sa patrunda in toate orificiile, de asemenea, o mica bucatica de cauciuc iese prin gaurile de aerisire.
Aceste bucati de cauciuc se intaresc si raman atasate de anvelopa cand aceasta este scoasa din mulaj.
Desi nu au un scop in eficienta anvelopei, perii anvelopei indica faptul ca anvelopa este noua. Anvelopele care au fost folosite pentru o perioada de timp, combinate cu efectele cauzate de mediul inconjurator, au inlaturat perii de cauciuc.
Sursa foto: oponeo.co.uk