De ce culoarea masinii este mata in loc sa fie lucioasa?

De ce culoarea masinii este mata in loc sa fie lucioasa?

Este cat se poate de firesc ca atunci cand va cumparati o masina, intentionati sa o pastrati frumoasa pentru foarte mult timp, mai ales daca intentionati sa o vindeti candva, pentru ca o masina cu cat este mai frumoasa, cu atat poate atrage mai multi clienti.

Cu siguranta, se merita sa ii pastrati valoarea pentru ca ati cheltuit multi bani pentru a o cumpara, si cu siguranta veti dori ca de fiecare data masina dumneavoastra sa arate impecabil.

Exista situatii in care proprietarii de masini nu sunt tocmai multumiti de cum arata masina lor, asa ca se gandesc sa isi vopseasca autovehiculul pentru a-l face sa arate mai frumos.

Unii aleg vopsea de calitate superioara, iar masina lor va arata ca noua, altii in schimb aleg vopsea de proasta calitate, iar mai apoi regreta alegerea facuta.

In urmatoarele randuri vom discuta mai multe detalii despre vopsea, astfel incat daca aveti de gand sa va vopsiti masina, sa stiti ce sa alegeti pentru a nu regreta mai apoi alegerea facuta, la fel ca multi alti proprietari de masini.

Tipuri de vopsea

Inca din anii 1980, atunci cand a inceput constructia autoturismelor in masa, producatorii auto aplicau un strat de vopsea intr-o singura etapa, iar stratul respectiv era subtire. Vopseaua folosita de producatorii auto era vulnerabila la oxidare.

Odata cu trecerea timpului insa, lucrurile s-au schimbat datorita evolutiei tehnologiei, astfel ca in prezent vopseaua aplicata masinilor vine acum in doua straturi.

Primul strat este stratul de baza, peste care va fi apoi aplicat un al doilea strat.

Referitor la vopseaua care se aplica pe masinile din zilele noastre mentionam faptul ca acesta dureaza mai mult, insa in cazul in care nu aveti grija de masini, acestea vor avea nevoie de o revopsire mult mai repede decat v-ati fi putut imagina.

Ce inseamna vopsea de proasta calitate?

In cazul in care v-ati cumparat o masina noua, probabil cunoasteti acel sentiment placut de a iesi cu masina pe portile reprezentantei, o masina care va straluci si va atrage toate privirile.

Ei bine, inca din prima clipa in care masina iese din fabrica sau din reprezentanta si este condusa pe sosea, aceasta este expusa razelor soarelui care vor incepe incetul cu incetul sa distruga vopseaua frumoasa.

Probabil va intrebati cum distruge soarele vopseaua masinilor, asa ca veti afla in continuare.

Razele ultraviolete sunt cele care afecteaza vopseaua masinii intr-o perioada de timp mult mai scurta decat v-ati fi imaginat, asa ca este indicat sa tineti masina intr-un garaj, sau cat mai departe de razele puternice ale soarelui.

Combinatia dintre puternicele raze ale soarelui plus multi poluanti din mediul inconjurator vor putea afecta foarte tare vopseaua de pe masina, care va incepe incetul cu incetul sa se exfolieze, asa ca daca nu veti avea grija de masina, odata cu trecerea timpului aceasta va trece prin fenomenul de oxidare, si veti vedea pete urate pe suprafata

Spalarea regulata a masinii va proteja foarte mult masina impotriva uzurii, asa ca este important sa tineti cont de acest aspect.

Care sunt motivele pentru care vopseaua devine mata?

In ceea ce priveste vopseaua mata mentionam faptul ca aceasta poate fi de doua feluri, astfel ca exista vopsea care devine mata dupa cateva saptamani sau luni de la vopsirea masinii sau vopsea care devine mata imediat dupa ce este aplicata pe masina.

In cazul in care discutam despre vopseaua mata dupa cateva saptamani sau luni, urmatoarele ar putea fi cauzele care au provocat aceasta schimbare a vopselei:

Grosimea stratului transparent nu este necesara. In cazul in care este aplicat un strat foarte – foarte subtire, mai putin de 2 milimetri, masina nu va beneficia de suficienta protectie.

In plus, producatorii auto cu siguranta va vor spune ca in cazul in care stratul transparent este indepartat in proportie mai mare de 25% atunci masina nu mai poate beneficia de protectie impotriva razelor ultraviolete foarte daunatoare.

De asemena, in cazul in care calitatea vopselei este una slaba, si vopseaua nu contine absorbanti UV in compozitia sa, atunci este firesc ca vopseaua sa devina mata.

In conditiile in care vopseaua se desprinde imediat dupa ce este aplicata, trebuie sa stiti ca urmatoarele pot fi cauzele:

Linia de alimentare cu aer are umiditate, iar acesta este unul dintre cele mai des intalnite motive. In cazul in care continutul de apa depaseste 3%, atunci acesta este daunator pentru tot sistemul.

Acest continut de apa apare datorita faptului ca apa interfereaza cu procesul chimic care fixeaza vopseaua pe masina, iar din acest motiv vopseaua devine mata. Apa poate creste in cantitate din cauza filtrarii si a drenajului scazut din sistemului de aerisire.

De asemena, este extrem de important de precizat ca in cazul in care compresorul este supraincalzit, umiditatea creste.

Un alt motiv pentru care vopseaua poate deveni mata imediat dupa aplicare este acela ca aceasta s-ar putea amesteca in mod gresit cu intaritorul.

Conteaza foarte mult care este cantitatea intaritorului, conteaza foarte mult si calitatea acestuia dar si cat de compatibil este intaritorul cu vopseaua.

Este extrem de important ca dumneavoastra sau specialistul de la service care va vopsi masina sa se asigure de faptul ca intaritorul este legitim, pentru ca in caz contrar sunt sanse mari ca vopseaua sa devina mata la scurt timp dupa aplicare.

In ceea ce priveste problemele de intarire, acestea apar datorita amestecului gresit, datorita faptului ca intaritorul este prea vechi sau datorita faptului ca vascozitatile intaritorului si stratul transparent sunt diferite, motiv pentru care intaritorul este prea rapid.

Este important sa stiti ca exista o anumita umiditate ambientala, ceea ce inseamna ca dupa ce este vopsita masina, aceasta trebuie pastrata intr-o zona uscata.

In cazul in care imediat dupa vopsire masina este mutata intr-o zona umeda, stratul transparent se va sterge din cauza reactiei chimice dintre intaritor si umiditatea existenta in aer. De asemenea, intaritorul trebuie sa fie etansat foarte bine ca sa previna reactia cu umiditatea.

Timpul de oprire prea scurt este de asemenea un factor care poate sa afecteze vopseaua. Este necesar sa existe o perioada de timp suficienta intre aplicarea primului strat (stratul de baza) si stratul transparent de vopsea, mai ales in cazul in care se foloseste vopea pe baza de apa.

Se poate iarasi ca vopseaua sa nu fie cea dorita datorita faptului ca stratul de baza aplicat este prea gros, iar din acest motiv solventul ramane prins in interiorul filmului.

Tocmai de aceea este important ca dumneavoastra sau specialistul care va vopseste masina, sa impiedicati sau sa impiedice captarea solventului in interior.

Un alt detaliu foarte important de precizat este acela ca folosirea reductorului gresit provoaca subtierea tuturor straturilor de vopsea folosite anterior.

Se poate iarasi ca vopseaua sa devina mata atunci cand stratul de acoperire este mult mai gros decat ar trebui.

Asadar, acestea sunt cateva dintre motivele datorita carora vopseaua masinii dumneavoastra devine mata mult mai repede decat ar trebui.

Sursa foto: automotive.nipponpaint.com.my, readersdigest.ca, africa-uganda-business-travel-guide.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...