Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Filtrul de aer este conceput pentru a retine murdarie, restul si alti contaminati dar niciodata ulei de motor.
Ocazional cand mecanicul va schimba filtrul de aer spune ca a gasit ulei de motor, fie ca a fost gasit in carcasa filtru sau chiar in filtrul.
Chiar daca uleiul ce patrunde in filtrul de aer nu este semnul unei avarii catastrofale a motorului, cu siguranta nu trebuie neglijat.
In continuare va vom prezenta 3 motive in urma carora uleiul de motor isi gaseste drumul in filtrul de aer.
Citeste si despre: filtrul de aer curat secretul unui motor sanatos
1. Supapa PCV infundata
Supapa PCV este conectata la carcasa de admisie a aerului printr-un furtun de cauciuc. Aceasta componenta este instalata deasupra capacului supapei chiulasei, unde presiunea curge din jumatatea inferioara a motorului, prin chiulasa si iese in galeria de admisie.
Dar supapa PCV, sa spuneam ca si un filtru de ulei, dupa un timp se poate infunda cu tot felul de contaminati si ar trebui inlocuita conforma recomandarilor producatorului. Daca aceasta supapa nu este inlocuita la timp, uleiul excesiv va sufla prin supapa PCV si va intra in sistemul de admisie al aerului.
Care este solutia? Daca se determina ca supapa PCV infundata este cauza principala pentru care uleiul de motor a ajuns in interiorul filtrului de aer, atunci supapa PCV va trebui inlocuita, admisia ar trebui curatata si bineinteles filtrul de aer inlocuit.
2. Inelele pistoanelor uzate
O a doua cauza probabil pentru care uleiul de motor ajunge in filtrul de aer este din cauza inelelor pistoanelor uzate. Inelele pistonului sunt instalate pe maginea exterioara a pistonului din camera de combustie.
Aceste inele sunt destinate sa creeze un raport de combustie si sa permita intrarea unor cantitati mici de ulei de motor pentru a pemite lubrifierea camerei de ardere. Atunci cand inelele se uzeaza ele se slabesc si provoaca un consum de ulei. Ne putem da seama de acest lucru atunci cand fumul albastru isi face aparitia la nivelul evacuarii.
Cand inelele sunt uzate, ele permit ca mai mult ulei decat de obicei sa ajunga in camera de ardere, astfel se produce o presiune mai mare in carter si va trimite mai mult ulei prin supapa PCV si eventual in admisia de aer.
Care este solutia? Daca observati ulei de motor in filtrul de aer sau in carcasa de admisie, un mecanic profesionist va poate recomanda un test de compresie. Daca compresia este mai mica decat este normal, probabil inelele pistonului sunt uzate.
Din pacate aceasta reparatie nu este la fel de usoara ca inlocuirea valvei PCV. Daca inelele pistoanelor sunt foarte uzate, ar fi mai bine sa va cautati un alt vehicul, doarece inlocuirea acestora si a pistoanelor va costa probabil mai mult decat masina.
Citeste si despre: pasi ce trebuie parcursi pentru a realiza un schimb de ulei
3. Conducte de ulei infundate
Ultimul motiv pentru care uleiul de motor ajunge in galeria de admisie si in cele din urma infunda filtrul de aer, este din cauza conductelor de ulei infundate. Acesta problema apare de obicei atunci cand filtrul de ulei si uleiul nu a fost schimbat pentru o perioada mai lunga de timp.
Aceasta problema apare din cauza depozitelor excesive de carbon sau din cauza mizeriei care apare in blocul motor. Cand uleiul de motor nu curge eficient, se va crea o presiune excesiva a uleiului si va face ca uleiul sa treaca prin supapa PCV si sa ajunga in admisia de aer.
Care este solutia? In acest caz se recomanda schimbarea filtrului de ulei, a uleiului, a supapei PCV si a filtrului de aer.
Am tot vorbit despre uleiul de motor care ajunge in filtrul de aer, dar oare acest filtru la ce este bun si la ce ne ajuta. In continuare va vom spune pe scurt care este rolul unui filtru de aer.
Ce face un filtru de aer?
Filtrul de aer de pe majoritatea vehiculelor este situat intr-o carcasa de admisie a aerului, care este instalata in partea superioara a motorului. Este atasat la sistemul de injectie al motorului sau la un turbocompresor si este proiectat pentru a transporta eficient aerul (oxigenul) in sistemul de combustibil, pentru ca oxigenul sa se amestece cu combustibilul inainte de a intra in camera de combustie.
Principala sarcina a filtrului este de a indeparta particulele de murdarie, praful si alte impuritati inainte ca aerul sa se amestece cu benzina (sau motorina) pentru a deveni un vapor. Cand filtrul de aer sa infunda poate creste consumul de carburant si scade puterea motorului. Daca se gaseste ulei de motor in interiorul filtrului de aer cu siguranta performanta motorului va avea de suferit.
Daca observati ulei in filtrul de aer sau in carcasa de admisie, ar fi indicat sa mergeti cat mai curand la un service pentru a depista principala cauza. O reparatie din timp a acestei probleme va poate scuti de costuri destul de mari.
Citeste si despre: ce este un test de compresie
Sursa foto: cartreatments.com, doityourself.com, shawautopoint.co.uk, autoguru.com.au
Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.
Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.
In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.
Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.
Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.
Care sunt simptomele care te anunta ca trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze? Vezi daca trebuie sa schimbi lichidul sau ai probleme cu cutia.
Fiecare posesor de autovehicul ar trebui sa cunoasca cateva informatii de baza referitoare la programul de mentenanta al masinii.
Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.
Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?
Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.
In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Super Dura Lube este un amestec de inalta precizie de componente petroliere de inalta tehnologie combinate printr-un proces tehnologic unic.
In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.
Un zgomot la nivelul motorului poate indica o defectiune majora sau o performanta scazuta a acestuia.
Modelul 4B11T a fost construit special pentru Mitsubishi Lancer Evolution X. Noul motor turbo de 2.0 litri a inlocuit motorul 4G63T.
Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?
4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.
Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.
Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.
Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).
Motoarele mai vechi si motoarele cu kilometraj mare au o toleranta mai scazuta, de aceea e nevoie de schimbarea uleiului mai des.
Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?
Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.
Uleiul de motor este sangele motorului masinii tale. Este folosit pentru a lubrifia toate piesele mobile si pentru a evita supraincalzirea componentelor.
Mai multe detalii despre ce ulei trebuie sa folositi veti gasi in manualul masinii. Producatorii va vor spune detaliat ce ulei sa folositi, inclusiv in perioade reci.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login