De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Filtrul de aer este conceput pentru a retine murdarie, restul si alti contaminati dar niciodata ulei de motor. 

Ocazional cand mecanicul va schimba filtrul de aer spune ca a gasit ulei de motor, fie ca a fost gasit in carcasa filtru sau chiar in filtrul.

Chiar daca uleiul ce patrunde in filtrul de aer nu este semnul unei avarii catastrofale a motorului, cu siguranta nu trebuie neglijat.

In continuare va vom prezenta 3 motive in urma carora uleiul de motor isi gaseste drumul in filtrul de aer.

 

Citeste si despre: filtrul de aer curat secretul unui motor sanatos

 

 

1. Supapa PCV infundata

 

Supapa PCV este conectata la carcasa de admisie a aerului printr-un furtun de cauciuc. Aceasta componenta este instalata deasupra capacului supapei chiulasei, unde presiunea curge din jumatatea inferioara a motorului, prin chiulasa si iese in galeria de admisie.

Dar supapa PCV, sa spuneam ca si un filtru de ulei, dupa un timp se poate infunda cu tot felul de contaminati si ar trebui inlocuita conforma recomandarilor producatorului. Daca aceasta supapa nu este inlocuita la timp, uleiul excesiv va sufla prin supapa PCV si va intra in sistemul de admisie al aerului.

Care este solutia? Daca se determina ca supapa PCV infundata este cauza principala pentru care uleiul de motor a ajuns in interiorul filtrului de aer, atunci supapa PCV va trebui inlocuita, admisia ar trebui curatata si bineinteles filtrul de aer inlocuit.

 

2. Inelele pistoanelor uzate

 

O a doua cauza probabil pentru care uleiul de motor ajunge in filtrul de aer este din cauza inelelor pistoanelor uzate. Inelele pistonului sunt instalate pe maginea exterioara a pistonului din camera de combustie.

Aceste inele sunt destinate sa creeze un raport de combustie si sa permita intrarea unor cantitati mici de ulei de motor pentru a pemite lubrifierea camerei de ardere. Atunci cand inelele se uzeaza ele se slabesc si provoaca un consum de ulei. Ne putem da seama de acest lucru atunci cand fumul albastru isi face aparitia la nivelul evacuarii. 

Cand inelele sunt uzate, ele permit ca mai mult ulei decat de obicei sa ajunga in camera de ardere, astfel se produce o presiune mai mare in carter si va trimite mai mult ulei prin supapa PCV si eventual in admisia de aer.

Care este solutia? Daca observati ulei de motor in filtrul de aer sau in carcasa de admisie, un mecanic profesionist va poate recomanda un test de compresie. Daca compresia este mai mica decat este normal, probabil inelele pistonului sunt uzate.

Din pacate aceasta reparatie nu este la fel de usoara ca inlocuirea valvei PCV. Daca inelele pistoanelor sunt foarte uzate, ar fi mai bine sa va cautati un alt vehicul, doarece inlocuirea acestora si a pistoanelor va costa probabil mai mult decat masina.

 

 

Citeste si despre: pasi ce trebuie parcursi pentru a realiza un schimb de ulei

 

 

3. Conducte de ulei infundate

 

Ultimul motiv pentru care uleiul de motor ajunge in galeria de admisie si in cele din urma infunda filtrul de aer, este din cauza conductelor de ulei infundate. Acesta problema apare de obicei atunci cand filtrul de ulei si uleiul nu a fost schimbat pentru o perioada mai lunga de timp.

Aceasta problema apare din cauza depozitelor excesive de carbon sau din cauza mizeriei care apare in blocul motor. Cand uleiul de motor nu curge eficient, se va crea o presiune excesiva a uleiului si va face ca uleiul sa treaca prin supapa PCV si sa ajunga in admisia de aer.

 

Care este solutia? In acest caz se recomanda schimbarea filtrului de ulei, a uleiului, a supapei PCV si a filtrului de aer. 

 

Am tot vorbit despre uleiul de motor care ajunge in filtrul de aer, dar oare acest filtru la ce este bun si la ce ne ajuta. In continuare va vom spune pe scurt care este rolul unui filtru de aer.

 

Ce face un filtru de aer?

 

Filtrul de aer de pe majoritatea vehiculelor este situat intr-o carcasa de admisie a aerului, care este instalata in partea superioara a motorului. Este atasat la sistemul de injectie al motorului sau la un turbocompresor si este proiectat pentru a transporta eficient aerul (oxigenul) in sistemul de combustibil, pentru ca oxigenul sa se amestece cu combustibilul inainte de a intra in camera de combustie. 

Principala sarcina a filtrului este de a indeparta particulele de murdarie, praful si alte impuritati inainte ca aerul sa se amestece cu benzina (sau motorina) pentru a deveni un vapor. Cand filtrul de aer sa infunda poate creste consumul de carburant si scade puterea motorului.  Daca se gaseste ulei de motor in interiorul filtrului de aer cu siguranta performanta motorului va avea de suferit.

Daca observati ulei in filtrul de aer sau in carcasa de admisie, ar fi indicat sa mergeti cat mai curand la un service pentru a depista principala cauza. O reparatie din timp a acestei probleme va poate scuti de costuri destul de mari.

 

 

Citeste si despre: ce este un test de compresie

 

 

Sursa foto: cartreatments.com, doityourself.com, shawautopoint.co.uk, autoguru.com.au

Articole similare
Cat de des trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cat de des trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.

Ce inseamna vascozitatea uleiului de motor?

Ce inseamna vascozitatea uleiului de motor?

Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.

Top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor

Top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor

Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.

Totul despre filtrul de particule - DPF

Totul despre filtrul de particule - DPF

In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze?

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze?

Care sunt simptomele care te anunta ca trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze? Vezi daca trebuie sa schimbi lichidul sau ai probleme cu cutia.

Semne care indica faptul ca e timpul sa schimbi uleiul de la motor

Semne care indica faptul ca e timpul sa schimbi uleiul de la motor

Fiecare posesor de autovehicul ar trebui sa cunoasca cateva informatii de baza referitoare la programul de mentenanta al masinii.

Tipuri de filtre de ulei

Tipuri de filtre de ulei

Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.

Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?

Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?

Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?

Miros de ars la masina - ce poate fi?

Miros de ars la masina - ce poate fi?

Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.

Prea mult ulei in cutia de viteze?

Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.

Ulei de motor artificial vs traditional

Ulei de motor artificial vs traditional

Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.

Tu folosesti lubrifriant de motor? Despre Dura Lube

Tu folosesti lubrifriant de motor? Despre Dura Lube

Super Dura Lube este un amestec de inalta precizie de componente petroliere de inalta tehnologie combinate printr-un proces tehnologic unic.

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Zgomote provenite de la motor

Zgomote provenite de la motor

Un zgomot la nivelul motorului poate indica o defectiune majora sau o performanta scazuta a acestuia.

Motor 4B11 de la Mitsubishi

Motor 4B11 de la Mitsubishi

Modelul 4B11T a fost construit special pentru Mitsubishi Lancer Evolution X. Noul motor turbo de 2.0 litri a inlocuit motorul 4G63T.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Despre schimbul de ulei

Despre schimbul de ulei

Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).

Schimbul de ulei

Schimbul de ulei

Motoarele mai vechi si motoarele cu kilometraj mare au o toleranta mai scazuta, de aceea e nevoie de schimbarea uleiului mai des.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Lubrifierea motorului de catre ulei

Lubrifierea motorului de catre ulei

Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.

Cand trebuie sa-mi schimb uleiul masinii?

Cand trebuie sa-mi schimb uleiul masinii?

Uleiul de motor este sangele motorului masinii tale. Este folosit pentru a lubrifia toate piesele mobile si pentru a evita supraincalzirea componentelor.

Ce se intampla daca pui ulei 5W-30 in loc de 5W-20?

Ce se intampla daca pui ulei 5W-30 in loc de 5W-20?

Mai multe detalii despre ce ulei trebuie sa folositi veti gasi in manualul masinii. Producatorii va vor spune detaliat ce ulei sa folositi, inclusiv in perioade reci.