De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Filtrul de aer este conceput pentru a retine murdarie, restul si alti contaminati dar niciodata ulei de motor.

Ocazional cand mecanicul va schimba filtrul de aer spune ca a gasit ulei de motor, fie ca a fost gasit in carcasa filtru sau chiar in filtrul.

Chiar daca uleiul ce patrunde in filtrul de aer nu este semnul unei avarii catastrofale a motorului, cu siguranta nu trebuie neglijat.

In continuare va vom prezenta 3 motive in urma carora uleiul de motor isi gaseste drumul in filtrul de aer.

1. Supapa PCV infundata

Supapa PCV este conectata la carcasa de admisie a aerului printr-un furtun de cauciuc. Aceasta componenta este instalata deasupra capacului supapei chiulasei, unde presiunea curge din jumatatea inferioara a motorului, prin chiulasa si iese in galeria de admisie.

Dar supapa PCV, sa spuneam ca si un filtru de ulei, dupa un timp se poate infunda cu tot felul de contaminati si ar trebui inlocuita conforma recomandarilor producatorului. Daca aceasta supapa nu este inlocuita la timp, uleiul excesiv va sufla prin supapa PCV si va intra in sistemul de admisie al aerului.

Care este solutia? Daca se determina ca supapa PCV infundata este cauza principala pentru care uleiul de motor a ajuns in interiorul filtrului de aer, atunci supapa PCV va trebui inlocuita, admisia ar trebui curatata si bineinteles filtrul de aer inlocuit.

2. Inelele pistoanelor uzate

O a doua cauza probabil pentru care uleiul de motor ajunge in filtrul de aer este din cauza inelelor pistoanelor uzate. Inelele pistonului sunt instalate pe maginea exterioara a pistonului din camera de combustie.

Aceste inele sunt destinate sa creeze un raport de combustie si sa permita intrarea unor cantitati mici de ulei de motor pentru a pemite lubrifierea camerei de ardere. Atunci cand inelele se uzeaza ele se slabesc si provoaca un consum de ulei. Ne putem da seama de acest lucru atunci cand fumul albastru isi face aparitia la nivelul evacuarii.

Cand inelele sunt uzate, ele permit ca mai mult ulei decat de obicei sa ajunga in camera de ardere, astfel se produce o presiune mai mare in carter si va trimite mai mult ulei prin supapa PCV si eventual in admisia de aer.

Care este solutia? Daca observati ulei de motor in filtrul de aer sau in carcasa de admisie, un mecanic profesionist va poate recomanda un test de compresie. Daca compresia este mai mica decat este normal, probabil inelele pistonului sunt uzate.

Din pacate aceasta reparatie nu este la fel de usoara ca inlocuirea valvei PCV. Daca inelele pistoanelor sunt foarte uzate, ar fi mai bine sa va cautati un alt vehicul, doarece inlocuirea acestora si a pistoanelor va costa probabil mai mult decat masina.

3. Conducte de ulei infundate

Ultimul motiv pentru care uleiul de motor ajunge in galeria de admisie si in cele din urma infunda filtrul de aer, este din cauza conductelor de ulei infundate. Acesta problema apare de obicei atunci cand filtrul de ulei si uleiul nu a fost schimbat pentru o perioada mai lunga de timp.

Aceasta problema apare din cauza depozitelor excesive de carbon sau din cauza mizeriei care apare in blocul motor. Cand uleiul de motor nu curge eficient, se va crea o presiune excesiva a uleiului si va face ca uleiul sa treaca prin supapa PCV si sa ajunga in admisia de aer.

Care este solutia? In acest caz se recomanda schimbarea filtrului de ulei, a uleiului, a supapei PCV si a filtrului de aer.

Am tot vorbit despre uleiul de motor care ajunge in filtrul de aer, dar oare acest filtru la ce este bun si la ce ne ajuta. In continuare va vom spune pe scurt care este rolul unui filtru de aer.

Ce face un filtru de aer?

Filtrul de aer de pe majoritatea vehiculelor este situat intr-o carcasa de admisie a aerului, care este instalata in partea superioara a motorului. Este atasat la sistemul de injectie al motorului sau la un turbocompresor si este proiectat pentru a transporta eficient aerul (oxigenul) in sistemul de combustibil, pentru ca oxigenul sa se amestece cu combustibilul inainte de a intra in camera de combustie.

Principala sarcina a filtrului este de a indeparta particulele de murdarie, praful si alte impuritati inainte ca aerul sa se amestece cu benzina (sau motorina) pentru a deveni un vapor. Cand filtrul de aer sa infunda poate creste consumul de carburant si scade puterea motorului. Daca se gaseste ulei de motor in interiorul filtrului de aer cu siguranta performanta motorului va avea de suferit.

Daca observati ulei in filtrul de aer sau in carcasa de admisie, ar fi indicat sa mergeti cat mai curand la un service pentru a depista principala cauza. O reparatie din timp a acestei probleme va poate scuti de costuri destul de mari.

Sursa foto: cartreatments.com, doityourself.com, shawautopoint.co.uk, autoguru.com.au

Citeste si...
Filtru de habitaclu (polen): ce este si ce face?
Filtru de habitaclu (polen): ce este si ce face?

Cu totii am auzit de filtrul de habitaclu, dar putini stiu cat de important este pentru sanatatea lor. Filtrul de habitaclu mai es...

Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?
Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?

Pentru fiecare 4 litri de combustibil ars, motorul are nevoie de 4000 de litri de aer. Pentru ca un motor sa functioneze fara prob...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...