De ce masina miroase a cauciuc ars?

De ce masina miroase a cauciuc ars?

Cu siguranta atunci cand vedem in filme masini la fel si fel de concursuri sau la drifturi, ramanem placut surprinsi. Lucrurile nu mai stau la fel de placut atunci cand masina dumneavoastra prezinta un miros de cauciuc ars.

In momentul in care constatati ca masina dumneavoastra prezinta un asemenea miros, cu siguranta primul pas pe care il aveti de facut este acela de a verifica in cel mai scurt timp de unde provine mirosul respectiv.

In continuarea acestui articol vom discuta mai multe lucruri despre acest subiect si veti afla si care sunt posibilele cauze pentru care va confruntati cu un asemenea miros, dar si cum se poate remedia problema.

 

Cauze ale aparitiei mirosului de cauciuc ars in masina

Raspunsul este unul cat se poate de simplu. Suntem constienti cu totii de faptul ca in angrenajul unei masini exista mai multe piese din cauciuc, cum ar fi diferite furtunuri sau mansoane ori alte piese din cauciuc.

Ei bine, dat fiind faptul ca acestea pot sa intre in contact cu o caldura foarte puternica, exista sanse mari sa se produca acest miros de cauciuc ars. De obicei, piesele care sunt realizate din cauciuc se regasesc in apropierea blocului motor, iar acesta in momentul in care masina se deplaseaza poate ajunge sa aiba temperaturi foarte mari.

Motivul care se afla in spatele problemei insa, cu siguranta nu este la fel de simplu. Se poate intampla ca acest miros sa fie cauzat de o scurgere la garnitura de chiulasa a motorului. De asemenea, exista posibilitatea ca datorita temperaturilor foarte ridicate, furtunurile din cauciuc sa se topeasca in momentul in care se ating de blocul motor, iar astfel se va crea un miros foarte puternic de cauciuc ars.

Sunt sanse mari insa ca acest miros sa aiba si o cauza de natura electrica, mai ales dat fiind faptul ca motorul detine mai multe curele, precum cureaua de distributie si cureaua de accesorii.

In momentul in care acestea sunt uzate, incep sa alunece, astfel ca se creaza fenomenul numit frecare, iar de aceea se simte un miros precum cel al cauciucului ars.

Citeste si despre: simptomele unei garnituri de chiulasa arsa

Probleme cu garniturile

Un amanunt foarte important de precizat este acela ca blocul motor este legat si sigilat cu ajutorul unui sigiliu care poarta denumirea de garnitura, care in ciuda faptului ca nu poate fi considerata a fi o piesa tehnica, are un rol extrem de important.

Garnitura este amplasata intre cele doua parti componente ale unui bloc motor, si are rolul de a face delimitarea intre uleiul de motor si aerul comprimat si amestecul de combustibil, fara de care nu se poate aprinde amestecul din interiorul cilindrilor.

Asadar, dupa cum se poate vedea, garnitura motorului are un rol cheie in angrenajul masinii, asa ca in conditiile in care ne confruntam cu o garnitura uzata, atunci uleiul va incepe sa se scurga pana cand va ajunge peste toate piesele motorului, precum furtunurile de cauciuc, curele sau alte piese, motiv pentru care se va crea acel miros neplacut de cauciuc ars.

Folositi prea mult ambreiajul

In cazul in care detineti o masina cu transmisie manuala, trebuie sa stiti ca ambreiajul este extrem de important dat fiind faptul ca el este cel care cupleaza. Foarte multe persoane au prostul obicei de a mentine prea mult timp piciorul apasat pe pedala de ambreiaj.

Referitor la ambreiaj, acesta trebuie sa potriveasca viteza transmisiei masinii cu viteza motorului prin apasarea volantei, pentru a face trecerea usoara de la oprire la miscare.

Tot acest proces implica o oarecare frecare, iar in cazul in care este apasat prea mult timp ambreiajul sau mai bine spus daca este mentinut prea mult timp piciorul pe pedala de ambreiaj, acesta va incepe sa se arda dat fiind faptul ca acesta este compus dintr-o bucata care contine cauciuc si plastic.

Din acest motiv, datorita utilizarii exagerate a ambreiajului se poate obtine un miros precum cel de cauciuc ars.

Citeste si despre: sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

 

Incalzirea curelelor de antrenare ale motorului

Am mentionat ceva mai sus in articol faptul ca toate curelele se afla sub o presiune mica, iar in momentul in care motorul ruleaza, exista putina frecare, asa ca din acest motiv se poate obtine mirosul de cauciuc ars.

De asemenea, sunt sanse mari ca scripetele compresorului de la sistemul de aer conditionat al masinii sa ramana blocat, motiv pentru care cureaua va aluneca. Ce inseamna acest lucru? Ei bine, cureaua care aluneca provoaca o foarte mare caldura, iar din acest motiv se ajunge la mirosul de cauciuc ars.

Se poate intampla de asemenea ca aceste curele sa fie foarte vechi si foarte uzate, asa ca si din acest motiv ele pot aluneca la turatii mai mari ale motorului, iar astfel se poate obtine mirosul de cauciuc ars.

Exista posibilitatea ca agentul de racire al radiatorului sa fie scurs si aruncat peste motorul fierbinte. Se poate ca odata cu trecerea timpului, sa se scurga si lichidul de racire, la fel ca si uleiul de motor, ceea ce va provoca aparitia unui miros de cauciuc ars.

Atunci cand se scurge acest lichid de racire deja lucrurile nu sunt tocmai in regula, pentru ca in acest caz nu mai exista lichid de racire, iar astfel nu se mai poate mentine motorul masinii la o temperatura optima.

Element de plastic sau alt element blocat in locasul motorului

Exista situatii in care in masina se simte miros de cauciuc ars, pentru ca un element din plastic de exemplu a ramas blocat sub capota masinii. De exemplu, cand verificati uleiul, aveti o punga de plastic si o asezati pe motor, iar apoi o uitati acolo si inchideti capota masinii.

Cu siguranta dat fiind faptul ca motorul se va incinge, materialul respectiv va incepe sa se topeasca si se va forma un miros de cauciuc ars.

Cum se poate preveni aparitia unui miros de cauciuc ars in masina?

In cazul in care va confruntati cu o asemenea problema, pentru a o remedia este important sa verificati scurgerile de ulei si va puteti uita de asemenea la potentialul de ulei excesiv de pe motor. Daca nu exista ulei in cantitate excesiva, lucrurile nu sunt rele, insa daca raspunsul este da, atunci vestile nu sunt tocmai bune.

Ei bine, in conditiile in care descoperiti constant ca masina dumneavoastra se confrunta cu un miros de cauciuc ars, atunci cu siguranta este necesar sa o duceti in cel mai scurt timp intr-un service auto pentru a fi vazuta de catre un mecanic auto.

Acesta va stii daca problema provine de la vreun furtun ars, de la ambreiaj sau daca problema este cauzata de catre alti factori.

Citeste si despre: cum iti dai seama ca ambreiajul masinii tale este pe cale sa cedeze

Sursa foto: carmudi.com.ph, dannysengineportal.com, sbautowerks.com, mechanics.stackexchange.com, waltsautoelectric.com

Articole similare

In continuare, iti vom spune tot ce trebuie sa stii despre instalatiile GPL, inainte sa iti montezi una pe masina ta.

Acest cod se refera la eroarea circuitului sistemului bujiilor incandescente - cilindrul 8.

Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 3 al cilindrului 1).

Atunci cand etrierul este blocat consumul va fi unul mai ridicat, puterea masinii nu va mai fi aceeasi mai ales daca aceasta functioneaza cu o roata blocata.

Cauti o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.