De ce motorul diesel are mai putine turatii ca motorul pe benzina?

Odata cu cresterea turatiei, pistonul se misca mult mai repede in interiorul blocului motor. Motorul diesel este un motor cu aprindere prin compresie si aprinderea amestecului se face atunci cand combustibilul este pulverizat in interiorul pistonului.

Aprinderea este aproape instantanee datorita contactului dintre combustibil si aerul comprimat, care are o temperatura de 500-700 grade Celsius. 

Spre deosebire de benzina care este aprinsa instantaneu cu ajutorul unei scantei, la diesel lucrurile stau un pic diferit. Arderea motorinei se face treptat datorita faptului ca injectoarele pulverizeaza o perioada de timp bine stabilita combustibil in piston.

Aceasta perioada de timp este fixa de fiecare data si este calculata de fiecare constructor in parte. De retinut de aici este faptul ca arderea la motoarele diesel este prelungita, iar la motoarele pe benzina este instantanee.

 

Cu ce afecteaza arderea prelungita turatia motorului?

Practic nu o afecteaza, ci o limteaza. Prin marirea turatiei motorului, timpul disponibil pentru formarea amestecului motorina-aer scade foarte mult si practic amestecul va arde pe toata cursa de retragere a pistonului, fiind o ardere ineficienta, scazand puterea si economicitatea motorului.

De aceea, motorul diesel este limitat de obicei in jurul a 4000-4400 rotatii/minut.

 

Citeste si despre: motor pe benzina sau motor pe motorina

 

 

Sursa foto: pacificvolkswagen.com

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa te autentifici.

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate