De ce trepideaza masina cand franati?

De ce trepideaza masina cand franati?

Vibratiile destul de severe pe care le simtiti in timpul condusului sunt semnele unor probleme ce pot fi destul de grave ce trebuie remediate cat mai curand posibil. Principalele cauze ale acestei probleme sunt placutele de frana, etrierele si discurile de frana dar astea nu sunt singurele cauze, de vina mai pot fi si suspensia masinii sau anvelopele acesteia.

Daca nu sunteti inzestrat cu capacitatea de a diagnostica o masina instantaneu, ca un inginer de Formula 1, probabil trebuie sa diagnosticati problema prin procesul de eliminare. In continuare va vom prezenta cateva cauze in urma carora masina trepideaza in timpul franarii:

Discuri de frana deformate

In sistemul de franare al unui vehicul, etrierul aplica o presiune pe placuta de frana si aceasta se apasa pe discul de frana. Discurile de frana deformate apar atunci cand etrierul si placuta aplica o presiune inegala sau cand discul devine atat de fierbinte incat metalul se distorsioneaza.

Cand franati si aveti discurile de frana deformate, masina va trepida deoarece metalul de pe discurile de frana nu mai este drept.

Etrier de frana blocat

Un etrier de frana blocat produce trepidatii in timpul franarii deoarece aplicati o presiune inegala pe discurile de frana.

Aer in conductele de frana

Daca aerul intra intr-o conducta de frana, poate produce o presiune instabila asupra etrierelor si placutelor de frana, ceea ce duce la un tremurat al masinii atunci cand apasati pedala de frana.

Placute de frana uzate

Placutele de frana sunt proiectate sa reziste aproximativ 100.000 de km, dar stilul de condus, utilizarea si factorii de mediu le poate afecta longevitatea. Ca atare, placutele de frana uzate pot provoca trepidatii ale masinii atunci cand actionati pedala de frana.

Tambururi uzate

Atunci cand un tambur de frana este uzat, apasarea pedalei de frana va face ca volanul sa vibreze.

Cum sa inlocuiti discurile de placutele de frana?

Daca placutele si discurile de frana sunt uzate, acestea trebuie inlocuite. Lucrul la masina poate fi extrem de periculos. Asadar lucrati tot timpul cu ochelari de protectie si manusi.

De asemenea aveti nevoie de un spatiu de lucru care sa fie plat, cum ar fi podeaua garajaului, o alee sau parcarea pe strada.

In continuare va prezentam pasi pentru a schimba discurile si placutele de frana:

  1. Slabiti prezoanele rotilor din fata
  2. Pentru o mai buna eficienta, ridicat partea din fata a masinii
  3. Plasati cricul pe cadrul din partea din fata a masinii
  4. Scoateti prima roata
  5. Localizati suruburile de fixare ale etrierului, acestea sunt de obicei in spatele etrierului
  6. Scoateti suruburile etrierului
  7. Scoateti clema anti zgomot cu ajutorul unei surubelnite. Aveti grija ca aceasta poate sari cand o fortati cu surubelnita si puteti sa o pierdeti sau mai rau sa va accidentati.
  8. Acum puteti sa scoateti etrierul de pe discul de frana
  9. Suportul de montare al etrierului trebuie sa ramana la locul lui
  10. Scoateti discul de frana
  11. Scoateti placuta de frana
  12. Pistonul etrierului de frana, piesa care impinge placuta de frana in discul de frana, se poate extinde.
  13. Apasati pistonul in etrier pana cand se fixeaza. Aveti grija sa nu deteriorati cauciucul pistonului.
  14. Luati placuta de frana interioara si puneti putin lubrifiant special pentru placutele de frana
  15. Apasati pe piston pana cand acesta se blocheaza pe pozitie
  16. Acum puneti si placute de frana exterioara, bineinteles dupa ce i-ati pus putin lubrifiant
  17. Montati noul disc de frana
  18. Asezati placuta de frana exterioara pe suportul de montare al etrierului, care este inca atasat la discul de frana
  19. Puneti inapoi etrierul pe suportul de montare

  1. Lubrifiati suruburile etrierului si puneti-le inapoi
  2. Reatasati clema anti zgomot
  3. Repetati pasii pentru celelalte roti
  4. Remontati rotile si strangeti prezoanele manual
  5. Lasati masina jos de pe cric
  6. Strangeti suruburile conform specificatiilor producatorului
  7. Ridicati capota masinii si scoateti capacul lichidului de frana
  8. Apasati in mod repetat pedala de frana pana cand va asigurati ca presiunea de franare a revenit la normal si nu exista aer in sistemul de franare

Acestia au fost pasii pentru a avea discuri si placute noi de frana. Daca nu credeti ca sunteti suficient de talentat in ce tine de mecanica, cel mai indicat ar fi sa lasati aceasta manopera pe mana unui mecanic profesionist.

Sursa foto: onallcylinders.com, eliteautorepairtempe.com, wheelscene.com, wikihow.com

Citeste si...
Comutator lumini frana: Ce este comutatorul si ce face?
Comutator lumini frana: Ce este comutatorul si ce face?

Comutatorul este practic un intrerupator montat in spatele pedalei ( nu la toate masinile este montat in spate ) de frana. Atunci...

Lichid de frana: cand trebuie schimbat?
Lichid de frana: cand trebuie schimbat?

Lichidul de frana este cel care pune tot sistemul de frana in miscare. El este un lichid hidraulic bazat pe un ameste de glicol-et...

Ce este praful de frana?
Ce este praful de frana?

Ca utilizator si proprietar de masina, ai observant cu siguranta ca gasesti deseori pe jantele masinii un praf gri. Poate nu stiai...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...