Toyota a inceput productia primului sau motor diesel V8 din istorie in 2007. 1VD este un motor diesel V8 de 4.5 litri cu un singur turbocompresor sau doua turbocompresoare care depinde la un model de vehicul la altul (Toyota Land Cruiser 200 și Lexus LX450d, Seria 70 Land Cruiser). Noul turbodiesel a inlocuit motorul diesel Toyota, anterior - motorul 1HD-FTE.
Blocul cilindric 1VD-FTV este fabricat din fonta nodulara din grafit. Are o forma de V de 90 de grade, iar bancurile cilindrilor au o deplasare de 22.0 mm. Exista un arbore cotit din otel forjat cu sapte greutati de echilibrare pe cinci jgheaburi din interiorul blocului motor.
Capatul inferior include si tijele de legatura din otel de inalta rezistenta si pistoanele din aliaj de aluminiu cu camere de ardere in coroana pistonului. Blocul cilindric 1VD are jeturi de ulei in partea inferioara a orificiilor cilindrilor care pulverizeaza uleiul de motor de pe partea inferioara a pistoanelor pentru o mai buna racire si lubrifiere.
Capetele cilindrilor sunt fabricate din aliaj de aluminiu. Fiecare cap este prevazut cu arbori cu came si evacuare (DOHC), 16 valve sau 4 valve pe cilindru (32 valve total). Motorul utilizeaza o combinatie de angrenaj si lantul de distributie pentru rotirea arborilor cu came.
Citeste si despre: 1MZ-FE de la Toyota
Arborii cu came sunt actionati de un lant de distributie, in timp ce arborii cu came sunt evacuati printr-un angrenaj atasat la arborele cu came. Tamburul rotorului actioneaza valvele. Supapa este echipata cu tacheti hidraulici/dispozitive de reglare a miscarii, care permit mentinerea distantei necesare intre bratul basculant si tija supapei.
Diametrul supapei de admisie este de 30,1 mm; diametrul supapei de evacuare este de 27,0 mm. Diametrul stemului supapei valvei de admisie si evacuare este identic - 6 mm.
Versiunile twin-turbocharger pentru LandCruiser din seria 200 sunt echipate cu doua turbocompresoare RHV4 cu inertie redusa (IHI VB36 și VB37). Versiunea pentru LandCruiser din seria 70 are un singur turbocompresor Garrett GTA2359V.
1VD-FTV vine cu un intercooler de aer-aer care este montat pe partea superioara a motorului. Sistemul de alimentare cu combustibil este modern. Exista common rail D-4D cu injectie directa, injectori cu combustibil cu noua gauri si pompa de alimentare cu combustibil de tip Denso HP4. Desigur, motorul are bujii incandescente (sunt situate intre supapele de admisie).
Pentru a atinge standardele inalte de emisii, inginerii au echipat motorul cu sistemul de recirculare a gazelor de esapament racite cu apa (EGR) si cu un convertizor catalitic de oxidare. Vehiculele cu motorul 1VD-FTV pentru unele piete au filtrul de particule diesel (DPF).
Aplicabilitate: Toyota Land Cruiser 200, Toyota Land Cruiser 70, Lexus LX450d.
Probleme ale motorului 1VD-FTV si fiabilitate
Nu exista multe probleme si probleme comune cu motorul 1VD. Are un bloc cilindric din fonta durabil si fiabil. Motoarele timpurii (pana in 2010) au o problema potentiala cu un consum ridicat de ulei. Motivul pentru aceasta este este o pompa de vid vaccum defecta.
Versiunea actualizata a pompei de vid vacuum nu a cauzat nicio problema. Motorului nu-i place functionarea prelungita la turatii ridicate. Incercati sa evitati astfel de moduri de conducere. Ca un motor modern, 1VD-FTV necesita ulei de motor si combustibil de inalta calitate.
Filtrul de combustibil este foarte sensibil si un combustibil de slaba calitate il va distruge dupa cativa mii de kilometri.
Cu intretinere adecvata si ulei si combustibil calitativ, durata de viata a motorului 1VD este de aproximativ 250.000-300.000 km. Longevitatea 1VD-FTV este doar putin inferioara fata de predecesorii sai.
Citeste si despre: 1UR-FE de la Toyota
Sursa foto: en.wheelsage.org, toylexrus.com.au, ozroamer.com.au