Despre anvelopele cu camera de aer
Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere. Muchiile acestor anvelope vin in contact strans la nivelul jantei prin intermediul unei paste de etansare si a armaturilor. Pe masura ce striatiile sunt incorporate la nivelul armaturii cauciucului, acesta poate fi umflat fara a necesita prezenta unei camere.
Vehiculele grele folosite in constructii cum ar fi utilajele industriale, basculantele, camioanele, tractoarele si autobuzele sau alte asemenea vehicule folosesc si in prezent anvelope cu camere, care poarta denumirea si de anvelope pneumatice. De asemenea, exista numeroase vehicule clasice care vor prezenta anvelope cu camere.
In cazul in care masina ta este prevazuta cu anvelope fara camere sau tubeless, este important sa retii ca acestea au nevoie de o umflare la o presiune corespunzatoare pentru a permite rularea in conditii de maxima siguranta. In cazul in care presiunea din pneuri nu este cea corecta, acest lucru se poate reflecta si asupra consumului de combustibil. Din aceasta cauza este indicat sa verifici o data pe luna presiunea pneurilor.
Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate
Ce reprezinta camera?
Camerele sunt structuri de forma tubulara situate la interiorul anvelopelor care au proprietatea de a-si mari volumul atunci cand se pompeaza aer in interior. Materialul din care sunt confectionate camerele poate sa difere. Acestea pot fi realizate din cauciuc, sau din diferite mixuri de cauciuc sintetic si material plastic.
In cazul bicicletelor si a motocicletelor se folosesc camere de dimensiuni reduse, acestea crescand direct proportional cu marimea vehiculelor in cazul carora se folosesc. In cazul in care ne referim la cauciucurile pneumatice de uz industrial este bine sa stim ca acestea sunt realizate astfel incat sa permita o tractiune sporita pe teren accidentat si sunt prin urmare extrem de grele, dar si puternice.
Este necesar sa avem cauciucuri care au camere?
In cazul cauciucurilor pneumatice care se folosesc in mod traditional, acestea sunt realizate astfel incat este nevoie ca in interior sa fie prevazute cu o camera care sa realizeze etansarea. Dar nici aceste tipuri de anvelope nu sunt scutite de eventuale probleme, cum ar fi perforatii, aparitia de frecari intre componentele anvelopei, montarea incorecta sau dezvoltarea unei calduri excesive putand determina dificultati la conducerea si manevrarea autoturismului.
O perforatie la nivelul anvelopei va determina o dezumflare a acesteia, cu atat mai mare cu cat diametrul acesteia este crescut, putand genera probleme cu controlul masinii.
Anvelopele care nu sunt prevazute cu camere pot fi considerate mai sigure daca luam in considerare faptul ca inteparea cauciucului va determina in acest caz doar o dezumflare partiala deoarece pierderea este strict limitata la acea zona.
Ce trebuie sa facem in cazul in care cauciucul este intepat/perforat?
In functie de dimensiunea perforatiei, este indicat sa luam masuri mai mult sau mai putin extensive. Astfel, daca dimensiunea este redusa, putem folosi lichidul de etansare pe care il vom injecta la locul punctiei. Aceasta manopera este una controversata intrucat injectarea acestui lichid poate determina ca TPMS sa nu mai functioneze corect.
In cazul in care survine aceasta defectiune, numai un specialist va reusi sa curete, sa evalueze si sa se ocupe de reinstalare acestor sisteme in mod corect.
Citeste si despre: ce sa faci daca ai un cui in cauciuc
Sursa foto: odessacanada.com, youtube.com
- Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?
- Componentele care trebuie supuse verificarilor echipelor RAR din trafic si spaga de la Registrul Auto Roman
- Ce piese auto se uzeaza cel mai repede?
- 10 Motive pentru care cutiile manuale sunt mai bune decat automatele
- Spagi la Inspectia Tehnica Periodica – o intreaga caracatita a RAR
- Uniunea Europeana cere producatorilor din domeniul auto sa fabrice autoturisme dotate cu multiple tehnologii de asistenta in trafic
- Norme legale obligatorii impuse de Uniunea Europeana privind siguranta in trafic
- Adevarul despre anvelopele resapate
- Totul despre anvelopele la mana a doua
- Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?
- Sfaturi despre siguranta anvelopelor
- Cum imi dau seama daca anvelopele mele sunt intr-o stare buna?