Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere. Muchiile acestor anvelope vin in contact strans la nivelul jantei prin intermediul unei paste de etansare si a armaturilor. Pe masura ce striatiile sunt incorporate la nivelul armaturii cauciucului, acesta poate fi umflat fara a necesita prezenta unei camere.
Vehiculele grele folosite in constructii cum ar fi utilajele industriale, basculantele, camioanele, tractoarele si autobuzele sau alte asemenea vehicule folosesc si in prezent anvelope cu camere, care poarta denumirea si de anvelope pneumatice. De asemenea, exista numeroase vehicule clasice care vor prezenta anvelope cu camere.
In cazul in care masina ta este prevazuta cu anvelope fara camere sau tubeless, este important sa retii ca acestea au nevoie de o umflare la o presiune corespunzatoare pentru a permite rularea in conditii de maxima siguranta. In cazul in care presiunea din pneuri nu este cea corecta, acest lucru se poate reflecta si asupra consumului de combustibil. Din aceasta cauza este indicat sa verifici o data pe luna presiunea pneurilor.
Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate
Camerele sunt structuri de forma tubulara situate la interiorul anvelopelor care au proprietatea de a-si mari volumul atunci cand se pompeaza aer in interior. Materialul din care sunt confectionate camerele poate sa difere. Acestea pot fi realizate din cauciuc, sau din diferite mixuri de cauciuc sintetic si material plastic.
In cazul bicicletelor si a motocicletelor se folosesc camere de dimensiuni reduse, acestea crescand direct proportional cu marimea vehiculelor in cazul carora se folosesc. In cazul in care ne referim la cauciucurile pneumatice de uz industrial este bine sa stim ca acestea sunt realizate astfel incat sa permita o tractiune sporita pe teren accidentat si sunt prin urmare extrem de grele, dar si puternice.
In cazul cauciucurilor pneumatice care se folosesc in mod traditional, acestea sunt realizate astfel incat este nevoie ca in interior sa fie prevazute cu o camera care sa realizeze etansarea. Dar nici aceste tipuri de anvelope nu sunt scutite de eventuale probleme, cum ar fi perforatii, aparitia de frecari intre componentele anvelopei, montarea incorecta sau dezvoltarea unei calduri excesive putand determina dificultati la conducerea si manevrarea autoturismului.
O perforatie la nivelul anvelopei va determina o dezumflare a acesteia, cu atat mai mare cu cat diametrul acesteia este crescut, putand genera probleme cu controlul masinii.
Anvelopele care nu sunt prevazute cu camere pot fi considerate mai sigure daca luam in considerare faptul ca inteparea cauciucului va determina in acest caz doar o dezumflare partiala deoarece pierderea este strict limitata la acea zona.
In functie de dimensiunea perforatiei, este indicat sa luam masuri mai mult sau mai putin extensive. Astfel, daca dimensiunea este redusa, putem folosi lichidul de etansare pe care il vom injecta la locul punctiei. Aceasta manopera este una controversata intrucat injectarea acestui lichid poate determina ca TPMS sa nu mai functioneze corect.
In cazul in care survine aceasta defectiune, numai un specialist va reusi sa curete, sa evalueze si sa se ocupe de reinstalare acestor sisteme in mod corect.
Citeste si despre: ce sa faci daca ai un cui in cauciuc
Sursa foto: odessacanada.com, youtube.com
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare
In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.
Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.
Afla de la noi ce este sistemul Common Rail sau CRDI si cum functioneaza. Vezi cum a imbunatatit sistemul de injectie al motoarelor diesel.
In articolul de azi vom vorbi despre suspensii sport (statice), despre air-ride, despre suspensiile hidraulice si multe altele.
Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.
Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.
Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta.
Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.
Motorul 13B-MSP Renesis este un motor complet rotativ si cel mai avansat al Mazda care a fost folosit in Mazda RX-8 din 2003 pana in anul 2011.
Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.
4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.
Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.
Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.
In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.
Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.
Sfaturi de intretinere pentru sistemului de alimentare cu combustibil. Cum poti sa cureti piesele sistemului de alimentare cu combustibil?
Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.
O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.
Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.
Ce trebuie sa faci pentru a intretine corect sistemul de alimentare cu combustibil?
Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.
Modelul 2GR-FE a inlocuit versiunea precedenta 1MZ-FE V6 si legendarele sase motoare 2JZ inline.
Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil.
Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?
Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.
Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.
In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.
2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau - MZR-CD.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login