Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere. Muchiile acestor anvelope vin in contact strans la nivelul jantei prin intermediul unei paste de etansare si a armaturilor. Pe masura ce striatiile sunt incorporate la nivelul armaturii cauciucului, acesta poate fi umflat fara a necesita prezenta unei camere. 

Vehiculele grele folosite in constructii cum ar fi utilajele industriale, basculantele, camioanele, tractoarele si autobuzele sau alte asemenea vehicule folosesc si in prezent anvelope cu camere, care poarta denumirea si de anvelope pneumatice. De asemenea, exista numeroase vehicule clasice care vor prezenta anvelope cu camere. 

In cazul in care masina ta este prevazuta cu anvelope fara camere sau tubeless, este important sa retii ca acestea au nevoie de o umflare la o presiune corespunzatoare pentru a permite rularea in conditii de maxima siguranta. In cazul in care presiunea din pneuri nu este cea corecta, acest lucru se poate reflecta si asupra consumului de combustibil. Din aceasta cauza este indicat sa verifici o data pe luna presiunea pneurilor.

Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate

Ce reprezinta camera?

Camerele sunt structuri de forma tubulara situate la interiorul anvelopelor care au proprietatea de a-si mari volumul atunci cand se pompeaza aer in interior. Materialul din care sunt confectionate camerele poate sa difere. Acestea pot fi realizate din cauciuc, sau din diferite mixuri de cauciuc sintetic si material plastic. 

In cazul bicicletelor si a motocicletelor se folosesc camere de dimensiuni reduse, acestea crescand direct proportional cu marimea vehiculelor in cazul carora se folosesc. In cazul in care ne referim la cauciucurile pneumatice de uz industrial este bine sa stim ca acestea sunt realizate astfel incat sa permita o tractiune sporita pe teren accidentat si sunt prin urmare extrem de grele, dar si puternice.

Este necesar sa avem cauciucuri care au camere?

In cazul cauciucurilor pneumatice care se folosesc in mod traditional, acestea sunt realizate astfel incat este nevoie ca in interior sa fie prevazute cu o camera care sa realizeze etansarea. Dar nici aceste tipuri de anvelope nu sunt scutite de eventuale probleme, cum ar fi perforatii, aparitia de frecari intre componentele anvelopei, montarea incorecta sau dezvoltarea unei calduri excesive putand determina dificultati la conducerea si manevrarea autoturismului.

O perforatie la nivelul anvelopei va determina o dezumflare a acesteia, cu atat mai mare cu cat diametrul acesteia este crescut, putand genera probleme cu controlul masinii. 

Anvelopele care nu sunt prevazute cu camere pot fi considerate mai sigure daca luam in considerare faptul ca inteparea cauciucului va determina in acest caz doar o dezumflare partiala deoarece pierderea este strict limitata la acea zona. 

Ce trebuie sa facem in cazul in care cauciucul este intepat/perforat?

In functie de dimensiunea perforatiei, este indicat sa luam masuri mai mult sau mai putin extensive. Astfel, daca dimensiunea este redusa, putem folosi lichidul de etansare pe care il vom injecta la locul punctiei. Aceasta manopera este una controversata intrucat injectarea acestui lichid poate determina ca TPMS sa nu mai functioneze corect.

In cazul in care survine aceasta defectiune, numai un specialist va reusi sa curete, sa evalueze si sa se ocupe de reinstalare acestor sisteme in mod corect.

Citeste si despre: ce sa faci daca ai un cui in cauciuc

Sursa foto: odessacanada.com, youtube.com

Articole similare
De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Totul despre suspensiile pe aer

Totul despre suspensiile pe aer

Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare

Semne ca filtrul de aer trebuie inlocuit

Semne ca filtrul de aer trebuie inlocuit

In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Afla de la noi ce este sistemul Common Rail sau CRDI si cum functioneaza. Vezi cum a imbunatatit sistemul de injectie al motoarelor diesel.

Totul despre suspensiile sport, hidraulice si pe aer

Totul despre suspensiile sport, hidraulice si pe aer

In articolul de azi vom vorbi despre suspensii sport (statice), despre air-ride, despre suspensiile hidraulice si multe altele.

Despre sistemul cu dubla evacuare

Despre sistemul cu dubla evacuare

Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta.

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.

Despre motorul rotativ de pe Mazda RX-8

Despre motorul rotativ de pe Mazda RX-8

Motorul 13B-MSP Renesis este un motor complet rotativ si cel mai avansat al Mazda care a fost folosit in Mazda RX-8 din 2003 pana in anul 2011.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Despre motorul M40B18 de la BMW

Despre motorul M40B18 de la BMW

Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.

Despre motorul L15B7 de la Honda

Despre motorul L15B7 de la Honda

Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.

Probleme cu garnitura de chiulasa?

Probleme cu garnitura de chiulasa?

In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.

Despre motorul Wankel de la Mazda

Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.

Intretinerea sistemului de alimentare cu combustibil

Intretinerea sistemului de alimentare cu combustibil

Sfaturi de intretinere pentru sistemului de alimentare cu combustibil. Cum poti sa cureti piesele sistemului de alimentare cu combustibil?

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

Intretinerea corecta a instalatiei de alimentare cu combustibil

Intretinerea corecta a instalatiei de alimentare cu combustibil

Ce trebuie sa faci pentru a intretine corect sistemul de alimentare cu combustibil?

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Modelul 2GR-FE a inlocuit versiunea precedenta 1MZ-FE V6 si legendarele sase motoare 2JZ inline.

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Probleme cu sistemul de franare

Probleme cu sistemul de franare

Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

Despre motorul M40B16 de la BMW

Despre motorul M40B16 de la BMW

In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau - MZR-CD.