Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie

Acest control electronic al clapetei de acceleratie este de fapt partea electronica care ataseaza clapeta de acceleratie la pedala de acceleratie.

Dupa cum bine stii, clapeta de acceleratie este partea care tine sub control nivelul de aer care ajunge in motorul cu combustie interna. In momentul in care apesi pe pedala de acceleratie, acesta transmite mai departe un semnal catre clapeta de acceleratie, zicand ca este in regula sa lase mai mult aer, implicit si combustibil sa ajunga la motor. Cu cat apesi mai tare pe acceleratie, cu atat mai mult aer va ajunge la motor, moment in care masina ta va prinde viteza. 

In trecut, sistemul de acceleratie s-a bazat pe un control mecanic care cuprinde in cea mai mare masura cabluri si presiune hidraulica. In zilele noastre insa, o data cu modernizarea masinilor, cele mai multe dispun de un control electronic al clapetei de acceleratie, care este compus din controlul electronic propriu-zis, senzori, chipuri computerizate si alte componente.

Asta nu inseamna, ca si in cazul oricaror inovatii, ca nu vor fi oameni care prefera sa opteze pentru varianta traditionala, mecanica. Pentru a face insa o decizie cat mai calculata, am decis sa aruncam o privire asupra beneficiilor si dezavantajelor legate de un control electronic al clapetei de acceleratie.

 

Citeste si despre: sistemul electronic de accelerare drive by wire 

 

 

Top 5 avantaje – pentru a incepe mereu cu dreptul, hai sa vedem care sunt cele mai puternice avantaje aduse de aceasta inovatie.

 

Se reduce automat greutatea totala a masinii – varianta mecanica a controlului clapetei de acceleratie face ca masina sa cantareasca mai mult. Controlul electronic insa face ca masina sa fie mai usoara, deoarece are mai putine parti componente. In momentul in care conduci o masina ce cantareste mai putin, acest lucru va ajuta motorul sa functioneze mai bine, fara sa fie supraturat.

 

 

Un control mai bun – varianta mecanica avea doar cateva locuri in cadrul cabinei unde partea de control ar fi putut fi pozitionata. Din fericire insa, controlul electronic al clapetei de acceleratie permite producatorilor de masini sa pozitioneze punctele de control oriunde in interiorul masinii. Facand acest lucru, cel care conduce masina va avea un rol mai usor, deoarece flexibilitatea sa in miscari creste. 

 

Economie mai mare la combustibil – avand in vedere ca partea de control electronic al clapetei de acceleratie cantareste mai putin, motorul nu trebuie sa functioneze mai greu pentru a pune masina in functiune. Asta insa mai inseamna ca nu va avea nevoie de aceeasi cantitate ridicata de combustibil. Astfel, buzunarul tau iti va multumi pentru economia facuta.

 

Vei proteja mediul inconjurator – traim perioade in care sa fii eco-friendly este mai important decat iti dai seama. Astfel insa cu un sistem electronic nu vei arde atat de mult combustibil ca si inainte. Acest lucru va reduce implicit emisia de gaze, care este o bila alb la protejarea mediului. Majoritatea masinilor moderne sunt construite in asa fel incat sa ia in considerare din start emisia de gaze pentru a nu impacta atat de tare mediul. Acest control electronic al clapetei de acceleratie este doar primul pas facut inspre masini mai prietenoase cu mediul. 

 

Caracteristici in plus la siguranta – acest control electronic al clapetei de acceleratie functioneaza impreuna cu alte elemente electronice ce contribuie la functionarea sigura a masinii. De exemplu, caracteristici ce mentin siguranta, cum ar fi detectarea punctelor moarte in timpul conducerii, controlul electronic al stabilitatii, toate sunt posibile datorita acestor componente electronice. Un control electronic al clapetei de acceleratie are marele plus ca poate asigura siguranta mai ridicata, spre deosebire de varianta clasica, mecanica. 

 

Top 2 cele mai mari dezavantaje ale unei clapete de acceleratie controlata electronic

 

 

 

Problema de hacking – cel mai mare si mai real dezavantaj care apare la acest control electronic al clapetei de acceleratie este faptul ca, fiind controlat in intregime electronic, poate fi hackuit la fel de usor, chiar si printr-un sistem wireless. Astfel poate sa acceseze sistemul tau si sa il inchida in totalitate. Se poate sa se intample asta sau sa apara probleme ce pot afecta functionarea corecta a motorului tau. Din acest motiv multi prefera varianta clasica, deoarece astfel nimeni nu va putea sa acceseze sistemul electronic. Din acest punct de vedere poate fi considerata o varianta mai sigura. 

 

Un senzor defect – partile electronice din care e compusa masina ta si senzorii pot fi extrem de utili, poate chiar vitali in anumite momente, insa doar cand functioneaza corect. Insa in momentul in care apar avarii si nu mai arata corect defectiunile, pot deveni un adevarat cosmar. In cazul in care un singur senzor din intreg sistemul de control electronic nu functioneaza cum trebuie, acesta ar incepe automat sa cauzeze probleme la combustibilul care ajunge la motor. Acest lucru inseamna ca nu vei mai putea conduce masina in continuare, chiar pana la un punct critic in care va trebui sa apelezi la un mecanic. 

 

Astfel, decizia ramane la latitudinea ta, care dintre cele doua variante este cea potrivita pentru tine. Insa acum poti face o alegere cumpatata, cantarind atat aspectele pozitive cat si posibilele dezavantaje! 

 

 

Citeste si despre: masina nu porneste la prima cheie

 

 

Sursa foto: sg.carousell.com, youtube.com

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa te autentifici.

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate