Motorul de 2,7 litri al familiei AR a fost lansat la sfarsitul anului 2008 pentru Venza si Highlander. Motorul a fost construit folosind partile si componentele motorului mai mic de 2,5 litri, 2AR-FE.
Motorul are blocul din aluminiu mai inalt decat cel de 2Ar. Inaltimea blocului cilindric a fost marita pentru noul arbore cotit cu o cursa de 105 mm. In acest fel au obtinut cresterea deplasarii motorului de la 2,5 la 2,7 litri.
Exista acelasi cap cilindric de 16 cilindri din aluminiu DOHC, cu tacheti hidraulici. Ambii arbori cu came sunt echipati cu sistem de reglare variabila a supapelor numit Dual-VVTi. Lantul de sincronizare cu un singur rand actioneaza arborii cu came.
Motorul dispune de galeria de admisie a geometriei variabile ACIS. Exista multe caracteristici asemanatoare cu motorul 2AR. Principala diferenta este capacitatea de 2,7 litri.
Specificatii motor
Motorul este produs de Kamigo Plant Toyota Motor Manufacturing Alabama, din 2008 pana in prezent. Blocul motor si chiulasa sunt produse din aluminiu. Motorul are o constructie in linie, cu 4 cilindri, 4 supape pe cilindru si o chiulasa DOHC.
Ulei de motor recomandat: 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40.
Capacitate ulei de motor, litri: 4.4.
Intervalul schimbului de ulei:10,000 km/12 luni.
Aplicabilitate: Toyota Venza AGV10/15, Toyota Highlander ASU40, Toyota Sienna ASU40, Lexus RX270 AGL10.
Probleme ale motorului 1AR-FE si fiabilitate
Motorul s-a transformat foarte bine. Nu am gasit probleme sau defecte vizibile. Motorul este prezentat de un sunet specific al sistemul VVTi atunci cand este rece, dar acest lucru nu afecteaza fiabilitatea si longevitatea. Longevitatea chiulasei limiteaza durata de viata a motorului si este de aproximativ 200.000 de km.
Sursa foto: motor-car.net, sellfy.com