Despre motorul 1AR-FE de la Toyota

Despre motorul 1AR-FE de la Toyota

Motorul de 2,7 litri al familiei AR a fost lansat la sfarsitul anului 2008 pentru Venza si Highlander. Motorul a fost construit folosind partile si componentele motorului mai mic de 2,5 litri, 2AR-FE.

Motorul are blocul din aluminiu mai inalt decat cel de 2Ar. Inaltimea blocului cilindric a fost marita pentru noul arbore cotit cu o cursa de 105 mm. In acest fel au obtinut cresterea deplasarii motorului de la 2,5 la 2,7 litri.

Exista acelasi cap cilindric de 16 cilindri din aluminiu DOHC, cu tacheti hidraulici. Ambii arbori cu came sunt echipati cu sistem de reglare variabila a supapelor numit Dual-VVTi. Lantul de sincronizare cu un singur rand actioneaza arborii cu came.

Motorul dispune de galeria de admisie a geometriei variabile ACIS. Exista multe caracteristici asemanatoare cu motorul 2AR. Principala diferenta este capacitatea de 2,7 litri.

Specificatii motor

Motorul este produs de Kamigo Plant Toyota Motor Manufacturing Alabama, din 2008 pana in prezent. Blocul motor si chiulasa sunt produse din aluminiu. Motorul are o constructie in linie, cu 4 cilindri, 4 supape pe cilindru si o chiulasa DOHC.

Ulei de motor recomandat: 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40.

Capacitate ulei de motor, litri: 4.4.

Intervalul schimbului de ulei:10,000 km/12 luni.

Aplicabilitate: Toyota Venza AGV10/15, Toyota Highlander ASU40, Toyota Sienna ASU40, Lexus RX270 AGL10.

Probleme ale motorului 1AR-FE si fiabilitate

Motorul s-a transformat foarte bine. Nu am gasit probleme sau defecte vizibile. Motorul este prezentat de un sunet specific al sistemul VVTi atunci cand este rece, dar acest lucru nu afecteaza fiabilitatea si longevitatea. Longevitatea chiulasei limiteaza durata de viata a motorului si este de aproximativ 200.000 de km.

Sursa foto: motor-car.net, sellfy.com

Citeste si...
Motorul masinii oscileaza la ralanti?
Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subtura...

Motorul 1GD-FTV de la Toyota
Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri...

Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...