Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Impreuna cu a doua generatie de 2.0L EcoBoost, in 2015, Ford a introdus versiunea 2.3L EcoBoost - cel mai puternic motor cu patru cilindri din familia EcoBoost. Motorul turbo de 2.3l I4 a devenit disponibil pentru crossover-ul Lincoln MKC din 2015, iar un an mai tarziu a fost instalat in Ford Explorer si ultimul Ford Focus RS de 350 CP.

Dar motorul a devenit cu adevarat cunoscut sub capota Ford Mustang EcoBoost cu 310 cai putere si cuplu de 434 Nm. Apropo, ultima data cand Ford a folosit motorul turbo de 4 cilindri in Mustang era la mijlocul anilor ’80, Mustang SVO.

In principiu, motorul de 2.3l EcoBoost se bazeaza pe motorul 2.0 EcoBoost Gen 2 si poate fi numit “stroker”. De asemenea, aceste motoare sunt construite la o fabrica din Valencia, Spania. Cu toate acestea, versiunea de 2.3 litri a fost puternic fortificata pentru a putea gestiona cresterea puterii si pentru a oferi mii de kilometri fiabil.

Motorul a fost construit in jurul unui bloc cilindric din aluminiu, sub presiune inalta. In timp ce dimensiunea gaurii si inaltimea puntii este la fel ca si 2.0L EcoBoost, blocul motor de 2.3L a extins canalele de ulei si de racire si un cadru structurat cu capace de lagare integrate.

Deplasarea crescuta a pistonului a fost realizata prin aplicarea unui nou arbore cotit 4340 din otel forjat cu o cursa de 94 mm (2L are o cursa de 83,1 mm). De asemenea, motorul utilizeaza tije de legatura din otel forjat (acestea sunt mai scurte decat consolele de 2,0L) si pistoane usoare de inalta rezistenta, cu suporturi de segmenti de piston din otel si pivoti complet plutitori.

Noile pistoane au o acoperire cu frictiune cu frecare redusa si mai putine gauri de scurgere a uleiului pentru o mai buna lubrifiere si o frecare mai mica. Partea inferioara a cilindrilor este racita cu ulei pulverizat in mod constant de jeturi speciale de ulei in interiorul blocului motor.

Partea inferioara a motorului include o pompa de ulei cu lant, un arbore de echilibru si o tava din aluminiu turnata sub presiune, care ajuta la prevenirea scurgerii uleiului si la mentinerea uleiului in timpul conducerii active.

Pe partea superioara a blocului exista o chiulasa din aluminiu cu patru valve, un injector de carburant GDI si o bujie pentru fiecare cilindru si doi arbori cu came cu actionare pe lant (DOHC). Designul capului cilindrului ofera o galerie de evacuare integrata cu trei porturi cu debit mare pentru un nou turbocompresor IWG twin-scroll.

Valvele de evacuare au devenit mai mari - 30 mm comparativ cu 28 mm pe 2.0L. Diametrul supapei de admisie este de 32,5 mm. Scaunele supapelor sunt fabricate din materiale de inalta performanta.

Arborii cu came au o inaltime mai mare si o durata mai lunga si functioneaza cu sistemul Twin Timer de distributie variabila (Ti-VCT). Arborele cu came de evacuare actioneaza o pompa de combustibil de inalta presiune (pompa de carburant CDFP).

Motorul a primit o galerie de admisie revizuita din material plastic cu volum marit si corp de acceleratie cu diametru mai mare. Un turbocompresor twin-scroll ofera un impuls imediat atunci cand este nevoie; ofera o curba de cuplu plata care a atins mult mai rapid decat un turbo traditional.

Ca rezultat, componentele de admisie redesenate au dat mai multa putere si un raspuns mai rapid la acceleratie, cu emisii mai reduse si eficienta sporita a turbinei si reducerea decalajului turbo.

Specificatii motor

  • Producator: Valencia Engine Plant, Valencia, Spain; Cleveland Engine Plant, Ohio, the USA
  • Anii de productie: 2015- prezent
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie directa combustibil
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Calibru, mm: 87.5
  • Cursa, mm: 94.0
  • Capacitate, cc: 2.264 cc
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbosuflanta
  • Rata compresiei: 9.5 :1
  • Putere, HP: 280-350 hp (209-261 kW)/ 5,500-5,600
  • Cuplu: 414-475 Nm/1,500-4,000
  • Ordine de aprindere: 1-3-4-2
  • Ulei de motor recomandat: SAE 5W-20
  • Capacitate ulei de motor, litri: 5.4 l

Aplicabilitate

Ford Explorer, Ford Ranger, Ford Mustang EcoBoost, Ford Focus RS, Lincoln MKC, Zenos E10 R, VUHL 05 RR

Probleme ale motorului 2.3 EcoBoost si fiabilitate

2.3 EcoBoost este un motor de inalta performanta turbo, cu injectie directa, construit si reglat pentru a satisface ambitiile sportive si nevoile pentru o viteza ridicata a soferilor. Ca urmare, fiabilitatea mai multor componente ale motorului este plasata intr-adevar aproape de limite.

Cea mai cunoscuta problema pentru motorul 2.3L EcoBoost este o garnitura de chiulasa care nu este foarte reusita. Zeci de motoare Ford Focus RS au avut o problema cu o garnitura de etansare a capului motor. Problema indica initial consumul de fum al gazelor de esapament si / sau al lichidului de racire.

Dar, mai tarziu, este prezentata o sarcina necorespunzatoare sub sarcina si la pornirea la rece, un miros dulce de lichid de racire in esapament, supraincalzirea motorului, pierderea incalzirii in cabina. Motivul a fost utilizarea de garnitura gresita a chiulasei apartinand motorului Ford Mustang.

Acest motor EcoBoost de 2,3 l are un design similar, dar pasajele de racire sunt diferite, ceea ce necesita garnituri de cap unice pentru fiecare motor. De remarcat, de asemenea, ca Mustang nu avea probleme cu scurgerea lichidului de racire.

Pierderea de putere a motoarelor GDI. Aceasta problema nu a trecut de motorul 2.3L EcoBoost. Proprietarii pot observa o scadere a performantei si un consum usor de combustibil ridicat.

Acest lucru se datoreaza unei acumulari de carbon pe partea din spate a supapelor de admisie si pe peretii orificiilor de admisie. Stratul de funingine limiteaza fluxul de aer de admisie si impiedica inchiderea corecta a supapelor de admisie, ceea ce agraveaza situatia chiar mai mult.

Procesul special de curatare a carbonului poate fi aplicat motorului pentru a o readuce la specificatiile originale (recomandat si in masuri preventive).

Modificari

280 CP (209 kW) la 5.600 rpm, 420 Nm la 3.000 rpm. Aplicatie: Ford Explorer, Ford Ranger.

285 CP (213 kW) la 5500 rpm, la 414 Nm la 2750 rpm. Motorul este utilizat la Lincoln MKC.

310 CP (231 kW) la 5500 rpm, 434-475 Nm la 3000 rpm - Motorul Ford Mustang EcoBoost.

350 CP (261 kW) la 6000 rpm, 475 Nm la 3.200 rpm - specificatiile motorului Ford Focus RS. Aceasta versiune este, de asemenea, utilizata in Zenos E10 R.

385 CP (287 kW) la 6000 rpm si 500 Nm la 3.200 rpm. Aceasta este versiunea nesanatoasa a motorului 2.3 EcoBoost construit special pentru masinile de curse VUHL 05 RR.

Sursa foto: full-race.com, autocar.co.uk, youtube.com, caranddriver.com

Citeste si...
Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford
Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Ford EcoBoost 2.0 este un motor de 2.0 litri cu patru cilindri pe benzina, cu injectie directa de combustibil. Este numit uneori s...

Ford incriminata pentru testarea emisiilor
Ford incriminata pentru testarea emisiilor

Departamentul de justitie al Statelor Unite ale Americii a luat masuri dupa ce Ford a avertizat Agentia de Protectie a Mediului as...

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune
Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Ford-ul european a introdus Focus in 1998 pe piata europeana ca inlocuitor al Ford Escort. Decizia de a numi noua masina „Ford Foc...

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune
Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Ford Mondeo este o masina mare de familie fabricata de Ford inca din 1993. Primul Ford a declarat „masina lumii“, Mondeo a fost de...