Despre motorul 2TR-FE de la Toyota

Despre motorul 2TR-FE de la Toyota

Motorul de 2.7 litri Toyota, numit 2TR-FE, a aparut in 2003. Acesta este un motor pe benzina cu patru cilindri, folosit mai ales in SUV-urile Toyota si RWD / 4WD. Acest motor de 2.7 litri din familia TR a inlocuit cu succes motorul vechi 3RZ-FE.

Motorul a fost construit in jurul unui bloc de cilindri din fonta, imprumutat de la motorul 3RZ. Blocul motor are doi arbori de echilibrare contra-rotativi pentru reducerea vibratiilor si a zgomotului. Exista un arbore cotit complet echilibrat cu opt contragreutati si un amortizor de torsiune din cauciuc.

Motorul 2TR este un motor patrat - are o dimensiune egala cu 95 mm si o curba. In interiorul blocului de cilindri exista jeturi de ulei pentru racirea pistoanelor din aliaj de aluminiu.

Motorul 2TR-FE a primit o noua chiulasa din aluminiu. Are patru valve pe cilindru (16 valve total) si arbori cu came duble deasupra. Supapele sunt actionate de brate oscilante. Supapa este echipata cu dispozitive de reglaj hidraulic (fara reglarea jocului valvelor).

Motorul utilizeaza de asemenea un lant de distributie pentru a roti arborii cu came. Pentru arborele cu came de admisie, inginerii au instalat sistemul VVT-i al Toyota (sincronizarea variabila a valvelor cu inteligenta). Dupa anul 2015, cand motorul a fost usor modernizat, modelul VVT-i a devenit disponibil atat pentru arborii cu came, cat si pentru came - VVT-i dual.

Motorul este aspirat in mod natural si are o galerie de admisie simpla si ieftina. Corpul clapetei este controlat electronic de ETCS-i de la Toyota, ceea ce inseamna ca nu exista conexiuni mecanice doar cu fire si pedala de acceleratie cu un senzor de pozitie.

Desigur, motorul modern nu poate fi imaginat fara injectie de combustibil si aprindere electronica. In acest caz, motorul 2TR a fost echipat cu un sistem de injectie multiport secvential (EFI) si sistemul DIS (Sistem de aprindere directa) Toyota cu bobine individuale de aprindere pentru fiecare cilindru.

Aplicabilitate

Toyota Hilux Surf, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota, Toyota Tacoma, Toyota Hiace, Toyota Coaster, Toyota Innova, Toyota Hilux, Toyota 4Runner

Probleme ale motorului 2TR-FE si fiabilitate

Motorul Toyota de 2,7 litri are o lista scurta de probleme comune si erori, dar acestea exista. Acesta este un motor modern cu sisteme electronice complexe care necesita un ulei de calitate, un combustibil si o intretinere corespunzatoare.

Motorul produs pana in 2008 a avut scurgeri de ulei de la garnitura de ulei a arborelui cotit din fata. Cele mai multe dintre ele sunt deja reparate si un sigiliu rau a fost inlocuit cu un nou revizuit din cele mai noi modele.

Problema principala este aceea ca motorul nu se potriveste aplicatiilor sale. Este prea slab pentru SUV-urile grele si camioanele pickup si, de cele mai multe ori, supraincarcate, care provoaca un consum ridicat de combustibil si o functionare zgomotoasa.

Dar fiabilitatea este un punct forte al acelui motor. Durata de viata a motorului 2TR-FE este de aproximativ 400.000 km.

Sursa foto: toyotatacomaengines.com, reddit.com

Citeste si...
Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota
Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota

Primul membru al familiei de motoare UZ este 1UZ-FE. Acesta a fost un motor de 4.0 litri V8 pe benzina oferit pentru masinile de l...

Despre motorul 2AR-FE de la Toyota
Despre motorul 2AR-FE de la Toyota

Modelul 2AR-FE a fost lansat in 2008. A venit sa inlocuiasca motorul 2AZ de 2,4 litri. Motorul consuma mai putin combustibil decat...

Despre motorul 3UZ-FE de la Toyota
Despre motorul 3UZ-FE de la Toyota

Motorul 3UZ-FE a fost introdus pentru prima data in 2000 si a fost rezultatul evolutiei motorului de 4 litri 1UZ-FE. Modelul 3UZ a...

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota
Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Motorul 8NR-FTS este noul membru al familiei NR de la Toyota. A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyo...