Despre motorul 3UR-FE de la Toyota

Despre motorul 3UR-FE de la Toyota

Motorul 3UR-FE este membru al noii familii UR a Toyota. Acesta este un V8 de 5.7 litri cu bloc si chiulasa de aluminiu. Acest motor este cea mai mare versiune de deplasare a familiei UR, proiectata pentru a fi utilizata si in camioanele grele Toyota (Tundra, Sequoia, Land Cruiser si Lexus LX570). Motorul 3UR-FE a devenit un inlocuitor potrivit pentru modelul 2UZ-FE de 4.7 litri.

Ca si alti membri ai familiei sale, care include si 1UR-FE / FSE, 2UR-GSE / FSE, modelul 3UR-FE are un bloc de cilindri din aluminiu cu un unghi "V" de 90 de grade. Toate motoarele UR au o dimensiune a gaurii de 94 mm.

Exista o cursa de 102.0 mm pentru cresterea deplasarii la 5.7l. Modelul 3UR are propriul sau arbore cotit din otel forjat, cu sase greutati de echilibru, tije forjate si niste pistoane din aliaj de aluminiu cu un strat de rasina. Patru jeturi de ulei din bloc racesc pistoanele cu ulei.

Capetele 3UR-FE au acelasi design. Acestea sunt capete de cilindru din aliaj de aluminiu cu carcase pentru arbori cu came, patru valve pe cilindru (doua valve de evacuare si doua valve de admisie) si arbori cu came duble deasupra. Valvele sunt actionate de brate oscilante. Motorul 3UR-FE are tacheti hidraulici.

Motorul utilizeaza doua lanturi principale de distributie pentru arborii cu came. Fiecare arbore cu came de admisie actioneaza arborele cu came de evacuare prin lantul de distributie secundar. Toate lanturile au un dispozitiv de intindere a lantului care utilizeaza presiunea uleiului si un arc.

Motorul poate controla unghiurile de admisie si evacuare a arborelui cu came prin sistemul dual variabil al supapelor - sistem inteligent (VVT-i dual).

Galeria de admisie a autovehiculului 3UR-FE este fabricata din material plastic si dotata cu Sistemul Inductor de Control Acustic al Toyota (ACIS). Acest sistem permite schimbarea unei lungimi a orificiilor de admisie in functie de turatiile motorului. Modelul 3UR-FE are un corp de acceleratie fara legatura cu unghiul de acceleratie controlat electronic de catre ETCS-I (Sistem electronic de control al acceleratiei - inteligent).

Modelul 3UR-FE utilizeaza numai o injectie secventiala de combustibil (SFI), nu exista o injectie directa. Masa si debitul de aer sunt masurate cu ajutorul unui contor de aer de tip slot-in care are si un senzor de temperatura a aerului incorporat.

Exista, de asemenea, sistemul de aprindere cu sistem de dezaburire (Sistem de aprindere directa) al Toyota, care a utilizat bobine individuale de aprindere pentru fiecare cilindru. Modelul 3UR are bujii cu varf de iridiu cu interval de service prelungit.

Motorul de 5,7 litri are 4-2-1 colectoare de evacuare din otel inoxidabil (anteturi). Structura 4-2-1 sau semidubla reduce interferenta gazelor de evacuare si asigura un cuplu mai mare la viteza medie. Pentru a respecta standardele inalte de emisie, motorul are doua convertoare catalitice pe trei cai ceramice pe ambele parti si sistemul de recirculare a gazelor de esapament (EGR).

Citeste si despre: motorul 1UR-FE de la Toyota

Aplicabilitate

Toyota Tundra, Toyota Sequoia, Toyota Land Cruiser 200, Lexus LX 570

Probleme ale motorului 3UR-FE si fiabilitate

Modelul 3UR-FE este motorul cel mai fiabil si durabil pentru familia de motoare UR. Toyota a facut peste 1,3 milioane kilometri de testare a durabilitatii pentru acest motor. In realitate, modelul 3UR-Fe poate functiona cu mai mult de 650.000 km linistit, cu intretinere regulata, folosind combustibil si ulei de inalta calitate.

Dar nimic nu este perfect si acest motor la fel. Modelul 3UR-FE are o problema cu cocsificarea segmentilor de ulei ale pistoanelor, ceea ce a cauzat un consum ridicat de ulei. Dupa aceea, consumul de ulei creste in timp. Pentru a evita aceasta problema, utilizati numai uleiul recomandat de inalta calitate si urmariti nivelul uleiului.

Senzorul sistemului de ventilatie al carterului 3UR-FE nu functioneaza prea des, iar sistemul electronic de acceleratie ETCS-i nu este la fel de fiabil cum ar trebui sa fie. Problema cu pompa de apa se gaseste si in acest motor. Ca si alte motoare UR, 3UR-FE are o pompa de apa scurta, cu o durata scurta de viata de aproximativ 100.000 km.

Modificari

Turbocompresorul 3UR-FSE TRD. TRD Toyota ofera kitul de compresoare care se incadreaza in garantie si ar putea fi instalat de catre dealeri. Kitul include un compresor de tip Twin Vorys Series, care imbunatateste performantele motorului de 5.7 litri cu puterea de 504 CP (376 kW) si putere de 750 Nm.

3UR-FBE - O versiune E85 de etanol disponibila ca optiune pentru Toyota Tundra 2009-2014 si Toyota Sequoia 2009-2014.

Citeste si despre: motorul 8AR-FTS de la Toyota

Sursa foto: en.wheelsage.org, engine-specs.net, parts.olathetoyota.com

Articole similare
Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Seria AZ a venit sa inlocuiasca motoarele din seria Toyota S in 2000. Primul din gama de deplasari este motorul 1AZ-FE de 2.0 litri.

Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota

Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota

Primul membru al familiei de motoare UZ este 1UZ-FE. Un motor de 4.0 litri V8 pe benzina oferit pentru masinile de lux si sport ale Toyota si Lexus.

Despre motorul 1AR-FE de la Toyota

Despre motorul 1AR-FE de la Toyota

Longevitatea chiulasei limiteaza durata de viata a motorului si este de aproximativ 200.000 de km.

Despre 1UR-FE de la Toyota

Despre 1UR-FE de la Toyota

Motorul 1UR-FSE. Motorul 1UR-FSE este o versiune mai avansata din punct de vedere tehnologic a motorului 1UR.

Despre 5VZ-FE de la Toyota

Despre 5VZ-FE de la Toyota

Motorul V6 de 3,4 litri denumit 5VZ-FE a fost lansat in 1995. Acest motor a fost dezvoltat special pentru SUV-urile Toyota si vehiculele off-road.

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Modelul 2GR-FE a inlocuit versiunea precedenta 1MZ-FE V6 si legendarele sase motoare 2JZ inline.

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Motorul de 2.4 litri numit 2AZ face parte din seria AZ lansata in anul 2000. Motorul 2AZ este cel mai vechi frate al modelului 1AZ.

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

1KD-FTV nu este foarte durabil si fiabil comparativ cu vechile motoare diesel Toyota, dar putem sublinia ca motorul 1KD este mai puternic.

Despre motorul A25A-FKS de la Toyota

Despre motorul A25A-FKS de la Toyota

Toyota a introdus motorul A25A-FKS sau 2,5 D-4S in 2016 ca primul membru al noii familii de motoare "Motoare dinamice de forta".

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Despre 1VD-FTV de la Toyota

Despre 1VD-FTV de la Toyota

1VD este un motor diesel V8 de 4.5 litri cu un singur turbocompresor sau doua turbocompresoare.

Despre 8AR-FTS de la Toyota

Despre 8AR-FTS de la Toyota

Motorul 8AR-FTS este un motor pe benzina cu injectie directa, de 2.0 litri, din familia de motoare AR cu patru cilindri.

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.

Despre motorul FA20 de la Subaru

Despre motorul FA20 de la Subaru

Noul motor Subaru de 2.0 litri FA20 a fost dezvoltat pentru proiectul comun al Subaru si Toyota (4U-GSE).

Despre motorul D15 de la Honda

Despre motorul D15 de la Honda

Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Este un motor mai puternic si cuplul mai mare al motorului care este dotat cu un lant de distributie acum fiabil.

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.

Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M.

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri.

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy.

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D).

Despre motorul M52B28 de la BMW

Despre motorul M52B28 de la BMW

Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.