Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Motorul 8NR-FTS este noul membru al familiei NR de la Toyota. A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR. Modelul 8NR-FTS este un motor turbo de 1,4 litri (unul dintre cele mai mici din seria NR), echipat cu injectie directa de combustibil, si reprezinta urmatorul pas al Toyota in imbunatatirea eficientei termice si a eficientei consumului de combustibil al motoarelor cu combustie interna.

Lansarea unui nou sistem de propulsie cu conceptul unui motor cu turbocompresor de mici dimensiuni (nu pentru automobilele Kei disponibile numai pe piata interna japoneza) pare cam intarziata. Poate ca acest lucru se datoreaza dorintei Toyota de a examina problemele potentiale si solutiile de succes ai altor producatori, cum ar fi VW (1.2 TSI si 1.4 TSI EA111) si Ford (1.0L EcoBoost).

Modelul 8NR-FTS are un bloc cilindric din aluminiu “usor deschis”, cu garnituri subtiri de fonta topite in bloc. Blocul are distantierul de la mantaua de apa care permite circulatia mai intensa a lichidului de racire in partea de sus a cilindrului.

Blocul motorului 8NR are, de asemenea, niste nervuri suplimentare de armare orizontale in comparatie cu motoarele NA din seriile NR. Ca si alte motoare NR, motorul Turbo de 1,2 litri are arborele cotit deplasat cu 8 mm in raport cu liniile axului cilindrului.

Motorul a primit un nou arbore cotit cu 8 contragreutati si pistoane in forma de T cu un strat de rasina pe lateral. Motorul este echipat cu jeturi de ulei de racire cu pistoane controlate electronic.

Exista un cap de cilindru din aluminiu cu colector de evacuare racit cu apa, pentru a reduce temperatura de evacuare. Capul cilindrului are 16 valve (2 valve de admisie si 2 valve de evacuare pe cilindru) si arbori cu came dubli deasupra capului, actionati de lantul de distributie.

Inginerii au lucrat serios pe orificiile de admisie proiectate si au realizat un debit puternic in interiorul cilindrului, care a imbunatatit viteza de combustie. De asemenea, au aplicat supape racite cu sodiu. Valvele in sine sunt actionate prin intermediul bratelor cu balamale, echipate cu dispozitive de reglaj hidraulic.

Arborele cu came de evacuare conduce, de asemenea, o pompa de vid pentru controlul franei si controlul turbocompresorului. Arborele cu came de admisie actioneaza pompa de combustibil de inalta presiune cu o cama suplimentara de 4 lobi a arborelui cu came.

Motorul are VVT-I Toyota pentru cronometrarea supapei de evacuare si VVT-iW (temporizator variabil continuu al supapei) pentru sincronizarea de admisie. Pe partea de sus a capului, exista un capac de cilindru din aluminiu.

Pompa de combustibil de inalta presiune pentru injectia directa este, de asemenea, atasata deasupra motorului. El furnizeaza combustibilul pentru conducta de combustibil din fier forjat sub presiunea de 2,4-20 MPa si apoi direct in cilindri cu injectori cu duze cu fante (de mai multe ori intr-un ciclu). Numele sistemului de injectie a combustibilului Toyota este D-4T.

Sistemul 8NR-FTS utilizeaza un turbocompresor cu racire cu apa, cu un control clasic al valvelor. Radiatorul de evacuare racit cu apa permite racirea gazelor de evacuare inainte de a intra in turbocompresor ceea ce afecteaza in mod pozitiv durabilitatea acestei unitati.

Turbocompresorul are sistem de racire propriu cu circuitul independent, radiator si o pompa de apa electrica. Aerul incorporat trece printr-un intercooler tip aer-apa. Debitul lichidului de racire in intercooler este gestionat de viteza pompei electrice si controlat de ECM.

Sincronizarea variabila a valvelor – Sistem inteligent (VVT-iW) permite motorului sa comute intre ciclurile Atkinson si Otto: incepe in ciclul Otto; trecerea la ciclul Atkinson la o functionare redusa si mijlocie pentru a reduce consumul de combustibil; inapoi la ciclul Otto la turatii ridicate ale motorului pentru mai multa putere.

Cu ultimele tehnologii de reducere a pierderilor si imbunatatiri in racire si supraalimentare, motorul turbo de 1.2 litri Toyota produce o eficienta termica maxima de 36% - unul dintre cele mai bune rezultate in randul motoarelor pe benzina produse in serie.

Problemele ale motorului 8NR-FTS si fiabilitate

Motorul 1.2T nu are inca o istorie lunga de rapoarte pentru a evidentia problemele semnificative, dar se pare ca Toyota a facut o treaba buna la inceput. Sistemul 8NR-FTS ofera destula forta si suficienta putere pentru un vehicul mic, cu un consum redus de combustibil.

De asemenea, produce caldura importanta pentru climatul rece (o problema uriasa pentru noul motor 1.5T al Honda care a dus la campania de service după 2 ani de productie).

Motorul 8NR-FTS nu este un motor silentios. Dispune de sunete diferite, produse in special de componentele VVT-i / W. Unii proprietari se plang de consumul progresiv de ulei de la primii km. Acest lucru poate fi explicat prin faptul ca mananca ulei la turatii reduse ale motorului, asa cum fac majoritatea motoarelor noi cu turbocompresoare.

Supapa EGR devine repede murdara. Procesul de curatare pentru supapa EGR poate fi necesar deja la un kilometraj de 20.000 de kilometri.

Sursa foto: en.responsejp.com, autoevolution.com, en.wikipedia.org

Citeste si...
Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota
Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Seria AZ a venit sa inlocuiasca motoarele din seria Toyota S in 2000. Primul din gama de deplasari este motorul 1AZ-FE de 2.0 litr...

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota
Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

1GR-FE este un motor pe benzina de 4 litri V6 proiectat de Toyota pentru SUV-uri si pick-up-uri RWD / 4WD. Acest membru de 4.0 lit...

Despre 1UR-FE de la Toyota
Despre 1UR-FE de la Toyota

Toyota a dezvoltat o noua familie UR de motoare puternice V8 care sa inlocuiasca vechea familie de motoare UZ. Modelul 1UR-FE este...

Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota
Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota

Primul membru al familiei de motoare UZ este 1UZ-FE. Acesta a fost un motor de 4.0 litri V8 pe benzina oferit pentru masinile de l...