Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte (cum ar fi Twingo sau Clio).

Motorul are acelasi bloc de cilindru din fonta (carter). Diametrul si cuplul nu s-au schimbat. Toti parametrii principali sunt aceiasi.

Diferenta este capul cilindrului. Acesta este un cap de cilindru din aluminiu cu 16 valve, acum cu un arbore cu came. Aceasta tehnologie de chiulasa avansata ajuta motorul sa produca mai multa putere si cuplu si consumand mai putin combustibil, in acelasi timp reducand emisiile.

Arborele cu came unic este actionat de cureaua de distributie. Motorul echipat cu injectie de combustibil secventiala multipla. Nu exista tacheti hidraulici. Motorul necesita ajustarea la jocului supapei la fiecare 100.000 km.

Citeste si despre: motorul D16 de la Honda

Renault a introdus o versiune turbo diesel a D4F, D4FT, in 2007. Acest motor este numit 1.2 TCE ceea ce inseamna Turbo Control Efficiency. Motorul are propriul sau cap de cilindru cu 16 valve, SOHC revizuit, si componentele armate. Turbocompresorul cu intercooler ajuta la cresterea puterii si cuplului la nivelul motoarelor de 1,6 litri.

Citeste si despre: motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Specificatii motor

Producator

Renault

Anii de productie

2000- prezent

Material bloc cilindru

Fonta

Chiulasa

Aluminiu

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

SOHC

Diametru, mm

69.0

Cursa, mm

76.8

Capacitate cilindrica

1149

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi, aspirate in mod natural

Rata compresiei

9.8; 1

Ordine de aprindere

1-3-4-2

ulei de motor

ACEA A3 SAE 0W-30 (0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30)

Capacitate ulei de motor, litri

4.0 (4.6 in TCE)

Aplicabilitate

Renault Twingo, Renault Clio, Renault Symbol, Renault Wind (D4FT), Renault Modus (D4FT), Proton Savvy, Dacia Logan, Dacia Sandero.

Probleme ale motorului D4F si fiabilitate

Motorul este simplu si foarte fiabil. La fel ca D7F, D4F nu are puncte slabe vizibile in constructie. Nu uitati sa inlocuiti cureaua de distributie (supapele de blocare D4F) si sa schimbati uleiul de motor la timp!

Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul masinii

Sursa foto: youtube.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea sincronizarii solenoidului de schimbare a treptelor de viteza - tensiunea circuitului ridicata.

Acest cod se refera la defectiunea circuitului senzorului de presiune a servodirectiei - performanta slaba.

Asa cum oamenii trebuie sa se protejeze impotriva racelilor, si automobilele au nevoie de atentie in aceasta perioada a anului.

Predarea leasingului nu este un proces complicat, insa are o serie de pasi ce trebuie urmati, pe care ii vom explica in cele ce urmeaza.