Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte (cum ar fi Twingo sau Clio).
Motorul are acelasi bloc de cilindru din fonta (carter). Diametrul si cuplul nu s-au schimbat. Toti parametrii principali sunt aceiasi.
arbore cu came
. Motorul echipat cu injectie de combustibil secventiala multipla. Nu exista tacheti hidraulici. Motorul necesita ajustarea la jocului supapei la fiecare 100.000 km.
Citeste si despre: motorul D16 de la Honda
Renault a introdus o versiune turbo diesel a D4F, D4FT, in 2007. Acest motor este numit 1.2 TCE ceea ce inseamna Turbo Control Efficiency. Motorul are propriul sau cap de cilindru cu 16 valve, SOHC revizuit, si componentele armate.
motorul 2.0 Ecoboost de la Ford
Specificatii motor
Producator
Renault
Anii de productie
2000- prezent
Material bloc cilindru
Fonta
Chiulasa
Aluminiu
Sistem de alimentare
Injectie de combustibil
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
SOHC
Diametru, mm
69.0
Cursa, mm
76.8
Capacitate cilindrica
1149
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi, aspirate in mod natural
Rata compresiei
9.8; 1
Ordine de aprindere
1-3-4-2
ulei de motor
ACEA A3 SAE 0W-30 (0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30)
Capacitate ulei de motor, litri
4.0 (4.6 in TCE)
Aplicabilitate
Renault Twingo, Renault Clio, Renault Symbol, Renault Wind (D4FT), Renault Modus (D4FT), Proton Savvy, Dacia Logan, Dacia Sandero.
Probleme ale motorului D4F si fiabilitate
Motorul este simplu si foarte fiabil. La fel ca D7F, D4F nu are puncte slabe vizibile in constructie. Nu uitati sa inlocuiti cureaua de distributie (supapele de blocare D4F) si sa schimbati uleiul de motor la timp!
Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul masinii
Sursa foto: youtube.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!