Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Ford Motor Company a anuntat un nou motor al familiei EcoBoost in 2013. Noua versiune de 1,5 litri are designul motorului EcoBoost I-3 de 1,0 litri. Ford a considerat, de asemenea, greselile anterioare in proiectarea motorului 1.6b EcoBoost care provoaca probleme de racire.

Acest motor de 1.5 litri este un motor in linie cu patru cilindri pe benzina, cu injectie directa de combustibil si cele mai noi tehnologii avansate ale Ford pentru motoarele EcoBoost. Acest motor a debutat pe modelul Ford Fusion 2014 (Mondeo din 2015), iar mai tarziu pe Ford Focus, C-Max, Kuga / Escape si a inlocuit aproape complet versiunea de 1.6 litri pe piata.

La fel ca 1.6 EcoBoost, motorul de 1.5 litri are un bloc de cilindri din aluminiu cu mansoane din fonta. De asemenea, are un design deschis pentru o racire eficienta. Motorul a fost echipat cu un nou arbore cotit din fonta, cu 4 contragreutati si 5 rulmenti principali.

Procesul de prelucrare a metalelor sub forma de pulbere fierbinte si procesul de captare a cilindrilor crapate sunt utilizate in procesul de fabricare a tijei de legatura. Pistoanele din aluminiu sunt hipereutectice si au fuste asimetrice cu un strat de reducere a frictiunii.

Blocul motorului a pastrat aceeaai dimensiune a gaurii. Deplasarea redusa a fost realizata prin utilizarea unui arbore cotit cu o cursa scurta (76.40 mm).

Motoarele EcoBoost sunt foarte eficiente datorita combinarii turbocompresorului si injectiei directe a combustibilului. 1.5 EcoBoost dispune de un turbocompresor Borg Warner cu inertie redusa cu reactie ridicata, cu un separator activ si un intercooler de incarcare apa-aer integrat intr-o galerie de admisie din plastic.

Sistemul de injectie directa de inalta presiune injecteaza combustibilul direct in interiorul camerelor de combustie prin injectori cu 6 gauri montati pe cap in centrul fiecarui cilindru (aproape de bujii). Functionarea motorului este controlata de un corp de acceleratie electronic cu fir si de un mecanism Bosch MED17. Impreuna cu un convertizor catalitic cu trei cai si tehnologii avansate, motorul indeplineste standardul european de emisii - Euro 6.

Inginerii Ford au decis sa avanseze in dezvoltarea strategiei de reducere a emisiilor. In 2018, Ford a introdus un nou motor de 1.5 litri bazat pe motorul proiectat cu 3 cilindri - motorul de 1.5l I-3 EcoBoost Dragon.

Citeste si despre: motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Specificatii motor

Producator: Craiova, Romania

Anii de productie: 2014- prezent

Material bloc cilindru: Aluminiu

Material chiulasa: Aluminiu

Sistem de alimentare: Injectie directa combustibil

Configuratie: In linie

Numarul de cilindri: 4

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Capacitate: 1498 cc

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbosuflanta

Rata compresiei: 10.0 :1

Putere, HP: 148-181 hp (110-135 kW)/ 6,000

Cuplu: 240 Nm/ 1,500-4,500

Ordine de aprindere: 1-3-4-2

Ulei: SAE 5W-20

Capacitate ulei de motor, litri: 4.1 l

Intervalul schimbului de ulei: 15,000 km

Aplicabilitate

Ford Focus, Ford C-Max, Ford Fusion/Mondeo, Ford Escape/Kuga

Probleme ale motorului 1.5 l-4 si fiabilitate

1.5 EcoBoost este un motor destul de sigur si nu provoaca prea multe probleme. Pana in prezent, consumatorii nu au raportat probleme semnificative sau comune pe partea mecanica.

Motorul nu are nici o problema cu sistemul de racire si nu este supus la supraincalzire, cum ar fi 1.6 EcoBoost. Turbocompresorul si convertorul catalitic vor dura mai mult datorita unei evacuari mai reci, comparativ cu versiunea 1.6.

Dar nu va asteptati ca tehnologiile moderne sa devina mai putin exigente. Injectarea directa necesita combustibil de inalta calitate. Este foarte usor sa infundati injectoarele de combustibil.

Motorul este predispus la infundarea destul de rapida a injectoarelor de combustibil si la formarea depunerilor pe partea din spate a supapelor de admisie. Aceasta problema este similara cu motoarele Ford 2.0 cu aspiratie naturala.

De asemenea, calitatea uleiului de motor este extrem de importanta pentru motoarele cu turbocompresor. Uleiul de motor lubrifiaza si raceste un turbocompresor fierbinte, decat sa prelungeasca durata de viata a acestuia. Respectati intotdeauna recomandarea manualului si faceti intretinerea la timp. Durata de viata a motorului este de peste 250.000 km.

Citeste si despre: motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Sursa foto: tu-auto.com, youtube.com, rac.co.uk

Articole similare

Majoritatea producatorilor recomanda sa faceti rotatia anvelopelor la fiecare 6 luni sau la fiecare aproximativ 10 mii de kilometri.

Cu totii stim ce efecte are gainatul asupra caroseriei. Ceea ce nu stim insa este ca efectele pot sa difere in functie de pasarea de la care provin.

Daca pierdeti key fob-ul masina dumneavoastra nu va mai putea fi pornita. Va trebui sa aveti o cheie noua pentru a putea porni masina din nou.

Indicat este sa inlocuiti placutele de frana la aproximativ 80.000 km. Aceasta limita nu este batuta in cuie, deoarece conteaza felul in care conduceti.