Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy. EJ20 de 2l este primul motor al familiei EJ. Acesta a inlocuit vechiul motor de 1.8 litri EA82 si a devenit motorul principal pentru fiecare model Subaru.

Motorul EJ20, precum si predecesorul sau, este un motor pe benzina cu patru cilindri opusi (boxer). Motorul are un bloc cilindric din aluminiu, cu mansoane din fonta uscata instalate in interior.

Cea mai comuna versiune a motorului cu aspiratie naturala EJ20E are doua capete cilindrice cu arbore cu came cu un singur capat (SOHC). Capul are patru valve pe cilindru. Diametrul valvei de admisie este de 36 mm, iar valva de evacuare - 32 mm.

Arborii cu came sunt actionati de cureaua de distributie din arborele cotit; cureaua de sincronizare necesita schimbare la fiecare 100.000 de km sau mai des. EJ20E a fost produs in patru etape; fiecare dintre versiuni difera ca si puterea de iesire - 125hp, 135hp, 155hp si ultimul motor de 140hp (la 5600rpm) pentru Subaru Legacy BL. Numele motorului DOHC cu aspiratie naturala este EJ20D. Acest motor produce 150 CP la 6800 rpm.

Subaru a inceput sa produca motoare SOHC cu bloc deschis numit EJ201, Ej202 etc. Au noi capete cilindrice SOHC, pistoane usoare si galerie de admisie cu turatie redusa.

Puterea motorului EJ201 este, de asemenea, de 125 CP la 5600rpm. EJ202 este o versiune mai puternica datorita blocului de cilindri, a colectoarelor de evacuare 4-2-1 si a unui alt colector de admisie. A produs 138 CP la 5600 rpm si 187 Nm la 4400rpm.

Motorul EJ203 se caracterizeaza prin prezenta senzorului MAF si a unei clapete electronice. Motorul EJ204 are capete cilindrice cu arbore dublu cu capul dublu deasupra si sincronizare variabila a valvelor pe arborii cu came (AVCS). Puterea lui EJ204 este de 155 CP (190 CP - versiune mai tarzie de compresie mai mare).

Seria EJ include alte versiuni de deplasare - EJ15, EJ16, EJ18, EJ22 și EJ25. Motoarele FB20 au inlocuit deja motoarele EJ20 cu aspiratie naturala.

Specificatii motor

  • Producator: Gunma Oizumi Plant
  • Anii de productie: 1989-prezent
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material cap cilindru: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
  • Configuratie: Plata-4 (opusa)
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: SOHC/DOHC
  • Diametru, mm: 92.0
  • Cursa, mm: 75.0
  • Capacitate, cc: 1994
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, versiuni cu aspiratie naturala si cu turbocompresor
  • Rata compresiei: 9.5 (EJ20X/EJ20Y) / 9.7 (EJ20J) / 10.0 (EJ204 Impreza II) / 10.1 (EJ201/EJ202/EJ20D) / 10.2 (EJ204 Impreza III)
  • Putere, HP: 125/5500 (EJ20E prima versiune)
  • Cuplu: 172 Nm/4200 (EJ20E prima versiune)
  • Greutate motor: 140 kg
  • Ordine de aprindere: 1-3-2-4
  • Ulei de motor: 0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
  • Capacitate ulei de motor, litri: 4.0 (1993-2007) si 4.2 (2007+)
  • Intervalul schimbului de ulei, km: 10.000

Aplicabilitate: Subaru Forester, Subaru Legacy, Subaru Impreza, Isuzu Aska, SAAB 9-2X

Probleme ale motorului EJ20 si fiabilitate

  1. Zgomotele de batai ale motorului EJ20. Motorul are o problema in cilindrul 4. Acest cilindru este cel mai fierbinte; racirea este mai grea in acest loc al motorului.

In acest caz, pistonul sau tija incepe sa bata, atunci motorul este rece la inceput si tot timpul dupa o anumita perioada. Asta necesita reconstruirea motorului.

  1. Scurgeri de ulei. Cel mai adesea, uleiurile scapa printre garniturile de ulei ale arborelui cu came si printre garniturile capacelor cilindrilor.

Durata de viata a motorului EJ20 cu aspiratie naturala este de 250.000 km, cu o intretinere corespunzatoare.

Sursa foto: commons.wikimedia.org, youtube.com

Citeste si...
Uite cum este influentata durata de viata a motorului in functie de felul in care este intretinut
Uite cum este influentata durata de viata a motorului in functie de felul in care este intretinut

LUCRURI OBLIGATORII DE STIUT pentru cresterea duratei de functionare a motoarelor auto Avansul tehnologic a contribuit major la cr...

Este motorul TFSI fiabil?
Este motorul TFSI fiabil?

In momentul in care dorim sa achizitionam un autoturism Audi, indiferent ca acesta este nou sau second hand, atunci cand il vom ca...

Ce este motorul Wankel si cum functioneaza motorul rotativ?
Ce este motorul Wankel si cum functioneaza motorul rotativ?

Motorul Wankel sau motorul rotativ Motorul Wankel este un motor rotativ cu ardere interna care a fost inventat in anul 1954 de cat...

Care este motorul cu cel mai MIC Consum din Lume?
Care este motorul cu cel mai MIC Consum din Lume?

Într-o eră în care preocuparea pentru mediu și economisirea de combustibil au devenit din ce în ce mai importante, motoarele cu ce...