Despre motorul EZ30 de la Subaru

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Subaru a inceput productia unui motor de boxer de 3,0 litri cu sase cilindri EZ30 in 1999 in locul motorului EG33. A fost proiectat si destinat pentru instalarea in vehiculele grele ale marcii Subaru (SUV-uri, etc.). Motorul a fost dezvoltat in intregime de la zero.

Blocul cilindrului este fabricat din aluminiu. Inaltimea blocului este de 202 mm. Manecile din fonta sunt in interiorul blocului; grosimea acestora este de 2 mm. Lungimea tijei de legatura este de 131,5 mm.

Inaltimea de compresie a pistoanelor este de 30,3 mm. Doua capete de cilindru din aluminiu au doi arbori cu came deasupra (DOHC) si patru valve pe cilindru (valve de evacuare / valve de admisie este de 10,0 / 9,5 mm). Exista doua lanturi de sincronizare; fiecare dintre ele conduce arbori cu came intr-un singur cap. Acest motor are colector de admisie din aluminiu variabil.

In 2003, producatorul a reproiectat acest motor si l-a numit EZ30D (EZ30R). Motorul a primit noi capete de cilindri cu sistem de reglare variabila a valvelor si valva AVCS cu valva AVLS pe ​​admisie. Ridicarea valvei depinde de turatia motorului (pana la 2000 rpm, 2000-4000 rpm, 4000 rpm si mai mult).

Motorul EZ30R are acceleratia electronica (diametrul de 76 mm), galeria de admisie din plastic, senzorul MAF si anteturile noi.

Modelul EZ30 a fost produs pana in 2009. Acesta a fost inlocuit de motorul de 3.6 litri EZ36, care a aparut in 2007.

Specificatii motor

  • Producator: Gunma Oizumi Plant
  • Anii de productie: 1999-2009
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material cap cilindru: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
  • Configuratie: Boxer (plat-6)
  • Numarul de cilindri: 6
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 89.5
  • Cursa, mm: 80.0
  • Capacitate, cc: 2999
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, cu aspiratie naturala
  • Rata compresiei: 10.7: 1
  • Putere, CP: 220/6000 / 245/6600 - EZ30D (EZ30R)
  • Cuplu: 213 (289 Nm)/4400 / 219 (297 Nm)/4200- EZ30D (EZ30R)
  • Greutate motor: 180 kg
  • Ordine de aprindere: 1-6-3-2-5-4
  • Ulei de motor: 0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
  • Capacitate ulei de motor, litri: 5.7
  • Intervalul schimbului de ulei, km: 15.000

Aplicabilitate: Subaru Legacy, Subaru Outback, Subaru Tribeca

Probleme ale motorului EZ30 si fiabilitate

  1. Supraincalzirea. Verificati starea nivelului radiatorului si lichidului de racire. Este mai bine sa inlocuiti radiatorul stoc cu un produs de inalta performanta din aluminiu.

  2. Zgomotele lantului de distributie. Problema este in intinderea lantului. Consumul ridicat de combustibil reprezinta motorul. Rezumand, motorul s-a dovedit a fi un motor bun si fiabil. Durata de viata a motorului este de aproximativ 250.000-300.000 km.

Sursa foto: youtube.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...