Despre motorul EZ36 de la Subaru

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D). Acest motor a devenit cel mai mare motor disponibil pentru modelele Subaru. EZ36 a inlocuit complet motorul EZ30 in 2009.

Motorul a primit blocul cilindric din aluminiu armat. Mansoanele din fonta au o grosime redusa de 1,5 mm in loc de 2,0 mm in modelul EZ30. Inaltimea blocului cilindrului este de 202 mm. Motorul are tije asimetrice de legatura (125 mm lungime).

Aceste schimbari au permis obtinerea unei deplasari mai semnificative - de la 3,0 la 3,6 litri. Noile capete de cilindru din aluminiu au patru valve pe cilindru si doi arbori cu came. Fiecare arbore cu came este echipat cu sistem variabil de reglare al valvelor AVCS (Dual AVCS).

Camerele de combustie din capetele cilindrilor au fost redezvoltate. Sistemul AVLS, care schimba inaltimea valvei prin turatia motorului, nu exista in acest motor. EZ36 utilizeaza trei lanturi. De asemenea, inginerii au reproiectat galeriile de evacuare (anteturile) si sistemul de racire a motorului.

Specificatii motor

  • Producator: Gunma Oizumi Plant
  • Anii de productie: 2007-prezent
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
  • Configuratie: Boxer (Plat-6)
  • Numarul de cilindri: 6
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 92.0
  • Cursa, mm: 91.0
  • Capacitate, cc: 3629
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, cu aspiratie naturala
  • Rata compresiei: 10.5
  • Putere, CP: 260/6000
  • Torsiune: 335 Nm/4400

Aplicabilitate: Subaru Legacy, Subaru Outback, Subaru Tribeca

Probleme ale motorului EZ36 si fiabilitate

Acest motor de 3.6 litri are aproape aceleasi probleme, caracteristice ale motorului EZ30 de 3.0l. Dar putem spune ca EZ36 este mai sigur decat predecesorul sau.

Durata de viata a motorului este de aproximativ 300.000 km.

Sursa foto: motorsale.ru, carthrottle.com