Motorul Chevrolet de 1.6 litri numit motor F16D4 este rezultatul evolutiei F16D3. Acest nou motor a fost echipat cu sistemul de reglare variabila a valvelor (VVT) si a sistemului care modifica lungimile canalului de admisie si de evacuare (galerie variabila de admisie).
In cele din urma, problema cu valvele a fost rezolvata. Sistemul de recirculare a gazelor de esapament (EGR) a fost, de asemenea, eliminat. Acestea sunt mari schimbari. Ca rezultat, am obtinut un motor mai puternic si mai sigur.
La fel ca versiunea anterioara, motorul are un bloc cilindric din fonta cu arbore cotit de otel si conuri de otel forjat, 16 valve si doi arbori cu came deasupra capului de aluminiu (DOHC) in varful blocului motor, sistem electronic de injectie si aprindere a combustibilului multi-punct (nu un lant). Apropo, acest motor este aproape o copie a modelului A16XER produs de Opel.
- Ulei de motor recomandat: 5W-30, 5W-40
- Capacitate ulei de motor, litri: 4.5
- Intervalul schimbului de ulei: 15.000 km
Aplicabilitate: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Probleme ale motorului Chevrolet 1.6L F16D4 si fiabilitate
- Daca nu va uitati la starea curelei de distributie, intr-o zi se va produce un dezastru al motorului - supape indoite, pistoane zdrobite etc.
-
Termostatul este cel mai slab punct al motoarelor GM, iar modelul F16D4 nu este o exceptie.
- Scurgeri de ulei din capacul capului, ca si modelul anterior F16D3.
- Acest motor nu mai are dispozitive hidraulice. Trebuie sa reglati separat supapele la fiecare 90.000 de km.
Sursa foto: junkmail.co.za