Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este un motor complet nou-generatia a treia.

Subaru a anuntat motorul din seria FB in 2010. Motorul pare la fel de similar cu predecesorul sau la prima vedere, dar are multe schimbari in interior.

Acest motor are noul bloc cilindric din aluminiu, cu gaura redusa a pistonului.

Aceeasi deplasare este obtinuta prin cresterea cursei pistonului (aceasta schimbare a dat un pic mai mult cuplu la turatii reduse, de asemenea). Exista bare de legatura asimetrice pentru a mentine dimensiunile exterioare ale motorului neschimbate in comparatie cu motorul din seria EJ.

Capetele noi de cilindri sunt DOHC cu 4 valve pe cilindru. Unghiul dintre valvele de admisie si evacuare a fost redus la 27 ° (unghiul EJ a fost de 41 °).

Distanta dintre arborii cu came este mai mica - 104 mm in loc de 126 mm. Acest lucru a fost posibil prin deplasarea la arborii cu came cu actionare pe lant (cureaua de distributie utilizata de EJ). Unghiul ingust al valvei si orificiul mai mic asigura o combustibilitate mai putin arsa la pornirea la rece, reducand astfel emisiile.

Ambii arbori cu came, admisia si evacuarea sunt dotate cu sistem de reglare variabila a valvelor (Subaru AVCS).

Galeria de admisie este fabricata din material plastic. Are patru valve generatoare de tambur, care manipuleaza fluxul de admisie pentru a maximiza eficienta prin control electronic.

Subaru a spus ca au obtinut o reducere cu 28% a pierderilor prin frecare prin aplicarea pistoanelor usoare si a tijelor de legatura.

Emisiile de CO2 au fost reduse cu 4%. Reducerea consumului de combustibil este de 10%. Ca urmare, motorul este mai prietenos cu mediul inconjurator, cu aceeasi putere si o banda mai larga de cuplu comparativ cu EJ20.

Specificatii motor

  • Producator: Gunma Oizumi Plant
  • Anii de productie: 2010-prezent
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
  • Configuratie: Plat-4 (opus)
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 84.0
  • Cursa, mm: 90.0
  • Capacitate, cc: 1995
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, cu aspiratie naturala
  • Rata compresiei: 10.5:1
  • Putere, HP: 148 (110 kW)/6200, 160 (110 kW)/6000 - Subaru XV Hybrid
  • Ordine de aprindere: 1-3-2-4

Aplicabilitate: Subaru Impreza, Subaru XV, JDM Subaru Forester, Subaru XV Hybrid

Probleme ale motorului FB20 si fiabilitate

Motorul consuma ulei. Este necesar sa folositi numai ulei de motor recomandat de Subaru si sa verificati nivelul uleiului.

Sursa foto: autoworld.com.my

Citeste si...
Despre motorul FA20 de la Subaru
Despre motorul FA20 de la Subaru

Noul motor Subaru de 2.0 litri FA20 a fost dezvoltat pentru proiectul comun al Subaru si Toyota (4U-GSE). Subaru FA20 este modelul...

Despre motorul FB25 de la Subaru
Despre motorul FB25 de la Subaru

Seria FB este un motor complet nou produs de Subaru. FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a...

Mai mult decat un logo. Ce inseamna cele 6 stele de pe sigla Subaru
Mai mult decat un logo. Ce inseamna cele 6 stele de pe sigla Subaru

Cu siguranta compania Subaru este un nume imens atunci cand vine vorba despre autoturisme si acestia au reusit sa isi creeze un ad...