Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Turbo-ul K20C sau 2.0 VTEC Turbo este un motor de 2.0 litri in linie, cu patru cilindri, pe benzina, cu injectie directa de combustibil, apartinand familiei de motoare din seria K de la Honda.

Motorul K20C1 a devenit disponibil pentru Honda Civic Type R in 2015. In 2017, masina mai putin exotica - Accordul Honda - a primit de asemenea motorul turbo de 2.0 litri cu o modificare mai putin puternica - K20C4. Motorul 2.0T VTEC Turbo este mostenitorul designului de baza al versiunii 1.5L (motorul L15B7) cu caracteristici suplimentare axate pe performanta si putere ridicata.

Motorul are un bloc cilindric din aluminiu turnat sub presiune usoara, cu camasi de cilindru din fonta si carcase de lagare principale ranforsate.

Citeste si despre: motorul HR16DE de la Nissan

Peretele cilindrului are o suprafata plana. In interiorul blocului motor exista un arbore cotit usor din otel forjat, cu jgheaburi micro-lustruite pentru reducerea frictiunii, tije de legatura din otel forjat cu caldura mare si pistoane usoare cu capete piston in forma de cavitate si un strat de molibden cu frecare redusa.

Pistoanele au caneluri de ulei de racire (galerie de racire interna) pentru a reduce temperatura in zona segmentilor pistonului. Acestea sunt de asemenea pulverizate cu ulei la partea inferioara cu jeturi de ulei care provin din interiorul blocului de cilindri.

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate. Chiulasa are un sistem de racire cu apa din doua piese.

Porturile de evacuare sunt racite cu apa, ajutand la reducerea temperaturii gazelor de evacuare si atingerea temperaturii de lucru mai repede. La fel ca motorul turbo de 1.5 litri, motorul turbo de 2.0 litri are 16 supape (4 supape pe cilindru) si arbori cu came duale deasupra chiulasei. Foloseste arborii cu came subtiri, actionati de lantul de distributie cu frecare redusa.

Motorul este echipat cu sistemul VTC (Controlul temporizarii variabile a supapei) pentru admisie si evacuare.

In plus, inginerii au instalat sistemul de control al turatie variabile si control electronic electronic (i-VTEC), care schimba parametrii supapei, timpul si durata supapelor de evacuare pentru a reduce debitul turbo prin cresterea presiunii de evacuare la turatii mai mici.

Chiulasa include de asemenea supape de evacuare pline de sodiu si mici bujii M12.

Motoarele K20C sunt produse numai cu injectie directa care poate oferi o astfel de eficienta ridicata a combustibilului, impreuna cu emisii scazute.

Motorul turbo de 2.0 litri are injectoare directe de combustibil cu presiune inalta (20MPa), cu diametru mic, care livreaza combustibil direct in fiecare cilindru.

Formele orificiilor de admisie si a segmentilor pistonului au fost optimizate pentru a genera un flux tandem puternic si pentru a promova consistenta amestecului de combustibil in interiorul cilindrului.

Motorul K20C1 pentru modelul Civic Type-R are inertie redusa mono (singura) cu turbina MHI TD04 cu o singura turbina electrica.

Produce presiune de impuls de 22,8 PSI (1,57 bari). K20C4 si K20C3 (numai pe piata chineza) au fost echipate cu un turbocompresor MHI TD03 mai mic, care ofera un impuls de 20,8 PSI (1,43 bari).

Fiecare vehicul cu motorul Honda 2.0L turbo vine cu un intercooler de aer-aer cu capacitate ridicata pentru a raci aerul incarcat dupa turbocompresor.

Exista de asemenea o clapeta de acceleratie care inlocuieste conexiunea fizica intre pedala de acceleratie si supapa de acceleratie.

Specificatii motor K20C1: motorul este evident produs de Honda Motor, acestia au inceput productia in 2015 si inca se afla in oferta lor.

Citeste si despre: motorul EZ30 de la Subaru

Motorul are o capacitate de 1.996 cc, in 4 timpi, cu turbocompresor si ofera o rata de compresie de 9.8 :1. Motorul dezvolta 306 CP/6500 rot/min si un cuplu maxim de 400 Nm la 4.000 de rotatii pe minut.

Uleiul recomandat este SAE 0W-20 si motorul are o capacitate de 5.4 litri de ulei. Intervalul recomandat de producator pentru schimbul de ulei este de 10.000 de km sau 12 luni.

Aplicabilitate

Honda Civic Type R, Honda Accord, Honda Avancier.

Modificari

K20C1 - 306 CP (228 kW) la 6500 rpm si 400 Nm la 2500 rpm. Acesta este un motor MK4 si MK5 Civic Type-R de 2.0 litri turbo.

K20C4 - 252 CP (188 kW) la 6500 rpm, 370 Nm la 1500-4000 rpm. Aplicabilitate: 2018+ Honda Accord.

K20C3 - 272 CP (203 kW) la 6500 rpm, 370 Nm la 4.200 rpm. Raportul de compresie este de 10,8: 1. Motorul este pentru Honda Avancier - un SUV disponibil pe piata chineza.

Citeste si despre: ce inseamna motor in 4 timpi

Sursa foto: civicx.com

Articole similare
Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul M40B16 de la BMW

Despre motorul M40B16 de la BMW

In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.

Ce este sistemul VTEC de la Honda?

Ce este sistemul VTEC de la Honda?

De ce sa alegi un motor cu tehnologia VTEC? Ce face ea mai exact?

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Este un motor mai puternic si cuplul mai mare al motorului care este dotat cu un lant de distributie acum fiabil.

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.

Despre motorul M52B28 de la BMW

Despre motorul M52B28 de la BMW

Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri.

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D).

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M.

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Motorul de 2.4 litri numit 2AZ face parte din seria AZ lansata in anul 2000. Motorul 2AZ este cel mai vechi frate al modelului 1AZ.

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Nissan Aichi Machine Industry a dezvoltat motorul QG16DE. Motorul QG18DE de 1.8 litri a fost creat pe baza sa ca si QG15DE.

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Motorul VQ35DE este unul dintre cele mai populare motoare Nissan. Acesta a fost dezvoltat pentru a inlocui motorul VQ30DE in anul 2000.

Despre motorul Wankel de la Mazda

Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Acest motor de 3,5 litri este rezultatul modernizarii seriei VQ in 2006. Motorul VQ35HR a fost instalat practic in modelele Nissan si Infinity.

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Subaru a inceput productia unui motor de boxer de 3,0 litri cu sase cilindri EZ30 in 1999 in locul motorului EG33.

Despre motorul M40B18 de la BMW

Despre motorul M40B18 de la BMW

Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.

Despre motorul FB25 de la Subaru

Despre motorul FB25 de la Subaru

FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a inlocuit motorul EJ25 in modelele Legacy si Forester.

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE.

Despre motorul M272 de la Mercedes

Despre motorul M272 de la Mercedes

Acest motor a aparut in 2004 ca un nou motor pentru Mercedes-Benz SLK 350 R171. Seria M272 este noua generatie de motoare V6 Mercedes.

Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este noul motor complet nou-generatia a treia.

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Acest motor a fost conceput special pentru modelul Nissan GTR, care a fost renascut in 2007.

Despre motorul F4R de la Renault

Despre motorul F4R de la Renault

Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.