Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Turbo-ul K20C sau 2.0 VTEC Turbo este un motor de 2.0 litri in linie, cu patru cilindri, pe benzina, cu injectie directa de combustibil, apartinand familiei de motoare din seria K de la Honda.

Motorul K20C1 a devenit disponibil pentru Honda Civic Type R in 2015. In 2017, masina mai putin exotica - Accordul Honda - a primit de asemenea motorul turbo de 2.0 litri cu o modificare mai putin puternica - K20C4. Motorul 2.0T VTEC Turbo este mostenitorul designului de baza al versiunii 1.5L (motorul L15B7) cu caracteristici suplimentare axate pe performanta si putere ridicata.

Motorul are un bloc cilindric din aluminiu turnat sub presiune usoara, cu camasi de cilindru din fonta si carcase de lagare principale ranforsate.

Peretele cilindrului are o suprafata plana. In interiorul blocului motor exista un arbore cotit usor din otel forjat, cu jgheaburi micro-lustruite pentru reducerea frictiunii, tije de legatura din otel forjat cu caldura mare si pistoane usoare cu capete piston in forma de cavitate si un strat de molibden cu frecare redusa.

Pistoanele au caneluri de ulei de racire (galerie de racire interna) pentru a reduce temperatura in zona segmentilor pistonului. Acestea sunt de asemenea pulverizate cu ulei la partea inferioara cu jeturi de ulei care provin din interiorul blocului de cilindri.

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate. Chiulasa are un sistem de racire cu apa din doua piese.

Porturile de evacuare sunt racite cu apa, ajutand la reducerea temperaturii gazelor de evacuare si atingerea temperaturii de lucru mai repede. La fel ca motorul turbo de 1.5 litri, motorul turbo de 2.0 litri are 16 supape (4 supape pe cilindru) si arbori cu came duale deasupra chiulasei. Foloseste arborii cu came subtiri, actionati de lantul de distributie cu frecare redusa.

Motorul este echipat cu sistemul VTC (Controlul temporizarii variabile a supapei) pentru admisie si evacuare.

In plus, inginerii au instalat sistemul de control al turatie variabile si control electronic electronic (i-VTEC), care schimba parametrii supapei, timpul si durata supapelor de evacuare pentru a reduce debitul turbo prin cresterea presiunii de evacuare la turatii mai mici.

Chiulasa include de asemenea supape de evacuare pline de sodiu si mici bujii M12.

Motoarele K20C sunt produse numai cu injectie directa care poate oferi o astfel de eficienta ridicata a combustibilului, impreuna cu emisii scazute.

Motorul turbo de 2.0 litri are injectoare directe de combustibil cu presiune inalta (20MPa), cu diametru mic, care livreaza combustibil direct in fiecare cilindru.

Formele orificiilor de admisie si a segmentilor pistonului au fost optimizate pentru a genera un flux tandem puternic si pentru a promova consistenta amestecului de combustibil in interiorul cilindrului.

Motorul K20C1 pentru modelul Civic Type-R are inertie redusa mono (singura) cu turbina MHI TD04 cu o singura turbina electrica.

Produce presiune de impuls de 22,8 PSI (1,57 bari). K20C4 si K20C3 (numai pe piata chineza) au fost echipate cu un turbocompresor MHI TD03 mai mic, care ofera un impuls de 20,8 PSI (1,43 bari).

Fiecare vehicul cu motorul Honda 2.0L turbo vine cu un intercooler de aer-aer cu capacitate ridicata pentru a raci aerul incarcat dupa turbocompresor.

Exista de asemenea o clapeta de acceleratie care inlocuieste conexiunea fizica intre pedala de acceleratie si supapa de acceleratie.

Specificatii motor K20C1: motorul este evident produs de Honda Motor, acestia au inceput productia in 2015 si inca se afla in oferta lor.

Motorul are o capacitate de 1.996 cc, in 4 timpi, cu turbocompresor si ofera o rata de compresie de 9.8 :1. Motorul dezvolta 306 CP/6500 rot/min si un cuplu maxim de 400 Nm la 4.000 de rotatii pe minut.

Uleiul recomandat este SAE 0W-20 si motorul are o capacitate de 5.4 litri de ulei. Intervalul recomandat de producator pentru schimbul de ulei este de 10.000 de km sau 12 luni.

Aplicabilitate:

  • Honda Civic Type R;
  • Honda Accord;
  • Honda Avancier.

Modificari

K20C1 - 306 CP (228 kW) la 6500 rpm si 400 Nm la 2500 rpm. Acesta este un motor MK4 si MK5 Civic Type-R de 2.0 litri turbo.

K20C4 - 252 CP (188 kW) la 6500 rpm, 370 Nm la 1500-4000 rpm. Aplicabilitate: 2018+ Honda Accord.

K20C3 - 272 CP (203 kW) la 6500 rpm, 370 Nm la 4.200 rpm. Raportul de compresie este de 10,8: 1. Motorul este pentru Honda Avancier - un SUV disponibil pe piata chineza.

Sursa foto: civicx.com

Citeste si...
Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...

Motorul VW 2.5 litri TDI PD
Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat di...

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...