Motorul K7J de 1.4 litri este rezultatul evolutiei motoarelor ExJ. Motorul K7J apartine motoarelor Renault din seria K.
Acest motor are un design tehnic destul de vechi din anii 80 si (60 de ani pentru unele componente). In acelasi timp, motorul este simplu si de incredere, ceea ce il face popular in randul masinilor mici si ieftine cum ar fi Renault Clio sau Dacia Logan.
Motorul are un bloc cilindric puternic din fonta - fiabil si reconstruit. Capul cilindrului din aluminiu are doua valve pe cilindru si un singur arbore cu came, actionat de cureaua de distributie. Nu exista tacheti hidraulici / dispozitive hidraulice, ceea ce face ca constructia sa fie simpla, dar aduce niste zgomote in functionarea motorului.
Reglarea jocului valvelor este necesara la fiecare 20.000-30.000 km. Principalele tehnologii moderne sunt sistemul electronic de injectie multipunct si aprinderea electronica.
Un design vechi nu permite sa straluceasca in lumina gloriei intre consumul de combustibil al emisiilor nocive. Deplasarea redusa, lipsa puterii si a cuplului- de aceea alegerea se incadreaza adesea pe motorul K7M de 1,6 litri.
Specificatii motor
- Producator: Renault
- Anii de productie: 1995-2010
- Material bloc cilindru: Fonta
- Material cap cilindru: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 2
- Schema de comanda a supapelor: SOHC
- Diametru, mm: 79.5
- Cursa, mm:70.0
- Capacitate cilindrica, cc: 1390
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, aspirat in mod natural
- Rata compresiei: 9.5:1
- Putere, HP: 75/5500 (55kW)
- Cuplu: 112 Nm/3000
- Ulei de motor recomandat: 5W-40, 5W-30 (Elf Excellium 5W40)
- Capacitate ulei de motor, litri: 3.4
Aplicabilitate: K7J 700 - Renault Clio, Renault Kangoo; K7J 710 and K7J 714 (LPG E4) - Dacia Logan, Dacia Sandero
Probleme ale motorului Renault K7J si fiabilitate
Nu exista probleme semnificative ale motorulului Renault K7J de 1.4 litri. Durata de viata a motorului K7J este de aproape 400.000 km.
Nu exista sisteme electronice complicate sau ceva ce nu poate fi fixat de un simplu om cu o cheie si un ciocan. Ca si alte motoare, este necesara o intretinere corespunzatoare, un carburant de calitate, un ulei de motor bun si o conducere atenta.
Sursa foto: totalparts.nl