Despre motorul K7J 1.4 de la Renault

Motorul K7J de 1.4 litri este rezultatul evolutiei motoarelor ExJ. Motorul K7J apartine motoarelor Renault din seria K.

Acest motor are un design tehnic destul de vechi din anii 80 si (60 de ani pentru unele componente). In acelasi timp, motorul este simplu si de incredere, ceea ce il face popular in randul masinilor mici si ieftine cum ar fi Renault Clio sau Dacia Logan.

Motorul are un bloc cilindric puternic din fonta - fiabil si reconstruit. Capul cilindrului din aluminiu are doua valve pe cilindru si un singur arbore cu came, actionat de cureaua de distributie. Nu exista tacheti hidraulici / dispozitive hidraulice, ceea ce face ca constructia sa fie simpla, dar aduce niste zgomote in functionarea motorului.

 

Citeste si despre: motorul K4M 1.6 de la Renault

 

 

Reglarea jocului valvelor este necesara la fiecare 20.000-30.000 km. Principalele tehnologii moderne sunt sistemul electronic de injectie multipunct si aprinderea electronica.

Un design vechi nu permite sa straluceasca in lumina gloriei intre consumul de combustibil al emisiilor nocive. Deplasarea redusa, lipsa puterii si a cuplului- de aceea alegerea se incadreaza adesea pe motorul K7M de 1,6 litri.

 

Specificatii motor

 

Producator

Renault

Anii de productie

1995-2010

Material bloc cilindru

Fonta

Material cap cilindru

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

2

Schema de comanda a supapelor

SOHC

Diametru, mm

79.5

Cursa, mm

70.0

Capacitate cilindrica, cc

1390

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi, aspirat in mod natural

Rata compresiei

9.5:1

Putere, HP

75/5500 (55kW)

Cuplu

112 Nm/3000 

 

Ulei de motor recomandat

5W-40, 5W-30 (Elf Excellium 5W40)

Capacitate ulei de motor, litri

3.4

 

Aplicabilitate

K7J 700 - Renault Clio, Renault Kangoo; K7J 710 and K7J 714 (LPG E4) - Dacia Logan, Dacia Sandero

 

Probleme ale motorului Renault K7J si fiabilitate

 

Nu exista probleme semnificative ale motorulului Renault K7J de 1.4 litri. Durata de viata a motorului K7J este de aproape 400.000 km.

Nu exista sisteme electronice complicate sau ceva ce nu poate fi fixat de un simplu om cu o cheie si un ciocan. Ca si alte motoare, este necesara o intretinere corespunzatoare, un carburant de calitate, un ulei de motor bun si o conducere atenta.

 

Citeste si despre: motorul H4Bt de la Renault

 

 

 

Sursa foto: totalparts.nl

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate