Despre motorul L15B7 de la Honda

Despre motorul L15B7 de la Honda

L15B7 este un motor de 1.5 litri I-4 turbo cu injectie directa care a fost introdus pentru prima data pe Honda Civic in 2016. Motorul este rezultatul strategiei de down-sizing de catre cei de la Honda, care implica utilizarea unor motoare cu capacitate cilindrica mai mica in combinatie cu un turbocompresor pentru a depasi problema de putere.

Deci, motorul turbo de 1.5L ofera o putere si un consum de combustibil decent, dar in acelasi timp putere decenta si cuplul chiar depaseste cuplul vechiului motor de 2.4L cu aspiratie naturala. Producatorul a inceput deja sa ofere motorul 1.5T pentru masini relativ grele, cum ar fi Honda CR-V si Honda Accord.

Sa aruncam o privire mai atenta la ceea ce face motorul turbo de 1.5 litri de la Honda, un motor atat de eficient si puternic. Blocul motor este deschis si fabricat din aluminiu ca si chiulasa.

Blocul motor este echipat cu tije de otel usoare (rezistente la caldura foarte mare) pentru a suporta sarcini mari. Exista, de asemenea, noi pistoane cu o cavitate proeminenta si design nou pentru Honda, care au un design optimizat pentru camasile cilindrilor, pentru a reduce la minimum vibratiile si frecarea si pentru a creste eficienta de functionare.

Producatorii au aplicat un proces de slefuire pentru peretii cilindrilor pentru a reduce si mai mult frecare intre pistoane si cilindri. Pistoanele sunt racite de jeturi de pulverizare cu ulei indreptate spre partea inferioara a pistonului.

Designul chiulasei include patru supape pentru fiecare cilindru si DOHC (doi arbori cu came) condusi de lantul de distributie. Arborii cu came de admisie si evacuare sunt echipati cu dispozitive de actionare ale VTC.

Injectia de combustibil se face cu ajutorul unor injectoare cu mai multe duze care sunt amplasate intre doua supape de admisie; bujia se afla in partea de sus in centrul unei camere de ardere.

Chiulasa are porturi mari de admisie pe fiecare cilindru (raportul de rotatie este de 1,9) care intareste fluxul de aer de admisie si favorizeaza arderea eficienta a combustibilului.

Motorul 1.5T are si un colector de evacuare racit cu apa, incorporat in capul cilindrului - pasajele de evacuare care sunt distribuite direct in chiulasa.

Gazele de evacuare racite (cu aproximativ 100 ° C) prelungesc longevitatea componentelor turbocompresorului si contribuie, de asemenea, la o incalzire mai rapida a motorului. Motorul L15B7 are un sistem turbo cu un singur turbocompresor MHI-TD03 cu arbori cu diametru mic.

Turbinele de dimensiuni mici cu control electronic minimizeaza efectul “turbo lag” si asigura rapid reactia la accelerare.

Pentru a reduce temperatura aerului de admisie comprimat si incalzit de turbocompresor, motorul Honda de 1.5t utilizeaza un intercooler mai comun aer-aer. Dupa intercooler, aerul intra intr-o galerie de admisie din plastic.

Viteza motorului este controlata de sistemul de acceleratie electronic. Aceasta inseamna ca nu exista nicio legatura mecanica intre pedala de acceleratie si supapa de acceleratie.

Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual. Numai motorul VTEC TURBO de 2.0 litri dispune de sistemul i-VTEC (sistem inteligent de reglare a ventilului variabil si control electronic) cu VTC dual.

Motorul 1.5T Si

Motorul turbo de 1.5 litri pentru modelul Honda Civic Si copiaza specificatiile motorului european de 1.5T VTEC Turbo.

Produce 205 cp la 5700 rpm si 260 Nm la 2100 rpm. Cresterea puterii a fost realizata prin utilizarea unui arbore cu came mai performant si o presiune mai mare - 20,3 psi. Pentru a putea face fata la o cresterea sporita in acceleratie, aceasta versiune are un raport de compresie mai mic la 10,3 de la 10,6 datorita altor pistoane.

Tijele standard de legatura au fost inlocuite cu cele armate. Mai mult aer are nevoie de mai mult combustibil - in acest caz, motorul Si a fost echipat cu injectoare directe de combustibil mai productive.

Motoarele pentru Accord si CR-V se bazeaza pe motorul Si. Raportul de compresie este de 10,3:1. Presiunea de turbo a motorului Honda CR-V este de 18,5 psi; produce 190 CP si 179 ft-lb. Presiunea turbo Honda Accord este mai mare - 20,2 psi; puterea este de 192 CP și 192 ft-lb.

Specificatii motor: Motorul este produs de Honda Motor, anii de productie sunt 2016-prezent. Atat blocul motor cat si chiulasa sunt fabricate din aluminiu. Motorul are 4 cilindri, 4 supape pe fiecare, sistem DOHC de control al supapelor. Capacitatea cilindrica este de 1498 cc.

Ulei de motor recomandat:

SAE 0W-20, capacitate ulei motor, 3.5 litri.

Aplicabilitate motor L15B7

Honda Civic turbo, Honda Civic Si, Honda Civic Hatchback Sport/Touring, Honda CR-V, Honda Accord, Acura CDX

Probleme ale motorului Honda 1.5T L15B7 si fiabilitate

Motorul 1.5T nu se incalzeste si nu produce suficienta caldura la ralanti. Aceasta caracteristica este un dezavantaj important pentru o functionare in timp de vreme rece a climei. Motorul este atat de eficient si are o caldura minima risipita.

Multi proprietari spun ca nu va produce caldura pana nu vor incepe sa conduca. Aceasta problema nu permite motoarelor sa atinga pe deplin temperatura de functionare pe calatorii scurte.

Un motor rece poate dezvolta condens si exces de vapori de combustibil care se deplaseaza in carter in care se amesteca cu uleiul de motor din baia de ulei. O injectie directa de combustibil agraveaza aceasta problema, deoarece combustibilul, pulverizat direct in camera de combustie, se lipeste de peretii cilindrului.

Toate acestea conduc la problemele cele mai raportate pentru vehiculele cu motor Honda 1.5L turbo - un nivel ridicat sau in crestere a uleiului de motor datorita problemei de diluare a uleiului / carburantului.

Problema cu ulei diluat are simptome comune: miroase a carburant in interior; un nivel al uleiului de motor mai mare decat cel normal; check-engine aprins; defectiuni ale motorului.

Producatorul stie despre aceasta problema si a introdus deja o solutie care consta in mai multe campanii de service care vor include actualizari de software, schimbarea uleiului si, in unele cazuri, inlocuirea unitatii de climatizare.

Carbonul depus pe partea din spate a supapelor de admisie este o problema a tuturor motoarelor cu injectie directa.

Acest proces este exacerbat si mai mult in timpul calatoriilor scurte pe un motor rece. Motorul de 1,5 litri este relativ nou si inca nu are multe rapoarte despre emisiile de carbon, dar celelalte motoare diesel de la Honda au inceput sa aduca probleme legate de cresterea emisiilor de carbon la 50-60 kilometri.

Modificari

L15BF - 148 CP (110 kW) la 5.500 rpm, la 203 Nm la 1.600-5.000 rpm. Este versiunea L15B7 cu un raport de compresie de 10,6: 1 pentru Honda Jade RS disponibil pe piata chineza, piata interna japoneza si Singapore.

L15B9 - 179 CP (133 kW) la 5500 rpm, 177 Nm (240 Nm) la 1900-5000 rpm. Motorul este oferit pe piata chineza Acura CDX.

Sursa foto: youtube.com, youwheel.com

Citeste si...
Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...

Motorul VW 2.5 litri TDI PD
Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat di...

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...