Despre motorul L15B7 de la Honda

Despre motorul L15B7 de la Honda

L15B7 este un motor de 1.5 litri I-4 turbo cu injectie directa care a fost introdus pentru prima data pe Honda Civic in 2016. Motorul este rezultatul strategiei de down-sizing de catre cei de la Honda, care implica utilizarea unor motoare cu capacitate cilindrica mai mica in combinatie cu un turbocompresor pentru a depasi problema de putere.

Deci, motorul turbo de 1.5L ofera o putere si un consum de combustibil decent, dar in acelasi timp putere decenta si cuplul chiar depaseste cuplul vechiului motor de 2.4L cu aspiratie naturala. Producatorul a inceput deja sa ofere motorul 1.5T pentru masini relativ grele, cum ar fi Honda CR-V si Honda Accord.

Sa aruncam o privire mai atenta la ceea ce face motorul turbo de 1.5 litri de la Honda, un motor atat de eficient si puternic. Blocul motor este deschis si fabricat din aluminiu ca si chiulasa.

Blocul motor este echipat cu tije de otel usoare (rezistente la caldura foarte mare) pentru a suporta sarcini mari. Exista, de asemenea, noi pistoane cu o cavitate proeminenta si design nou pentru Honda, care au un design optimizat pentru camasile cilindrilor, pentru a reduce la minimum vibratiile si frecarea si pentru a creste eficienta de functionare.

Citeste si despre: ce inseamna turbo lag

Producatorii au aplicat un proces de slefuire pentru peretii cilindrilor pentru a reduce si mai mult frecare intre pistoane si cilindri. Pistoanele sunt racite de jeturi de pulverizare cu ulei indreptate spre partea inferioara a pistonului.

Designul chiulasei include patru supape pentru fiecare cilindru si DOHC (doi arbori cu came) condusi de lantul de distributie. Arborii cu came de admisie si evacuare sunt echipati cu dispozitive de actionare ale VTC.

Injectia de combustibil se face cu ajutorul unor injectoare cu mai multe duze care sunt amplasate intre doua supape de admisie; bujia se afla in partea de sus in centrul unei camere de ardere.

Chiulasa are porturi mari de admisie pe fiecare cilindru (raportul de rotatie este de 1,9) care intareste fluxul de aer de admisie si favorizeaza arderea eficienta a combustibilului.

Motorul 1.5T are si un colector de evacuare racit cu apa, incorporat in capul cilindrului - pasajele de evacuare care sunt distribuite direct in chiulasa.

Gazele de evacuare racite (cu aproximativ 100 ° C) prelungesc longevitatea componentelor turbocompresorului si contribuie, de asemenea, la o incalzire mai rapida a motorului. Motorul L15B7 are un sistem turbo cu un singur turbocompresor MHI-TD03 cu arbori cu diametru mic.

Turbinele de dimensiuni mici cu control electronic minimizeaza efectul "turbo lag" si asigura rapid reactia la accelerare.

Pentru a reduce temperatura aerului de admisie comprimat si incalzit de turbocompresor, motorul Honda de 1.5t utilizeaza un intercooler mai comun aer-aer. Dupa intercooler, aerul intra intr-o galerie de admisie din plastic.

Viteza motorului este controlata de sistemul de acceleratie electronic. Aceasta inseamna ca nu exista nicio legatura mecanica intre pedala de acceleratie si supapa de acceleratie.

Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual. Numai motorul VTEC TURBO de 2.0 litri dispune de sistemul i-VTEC (sistem inteligent de reglare a ventilului variabil si control electronic) cu VTC dual.

Motorul 1.5T Si

Motorul turbo de 1.5 litri pentru modelul Honda Civic Si copiaza specificatiile motorului european de 1.5T VTEC Turbo.

Produce 205 cp la 5700 rpm si 260 Nm la 2100 rpm. Cresterea puterii a fost realizata prin utilizarea unui arbore cu came mai performant si o presiune mai mare - 20,3 psi. Pentru a putea face fata la o cresterea sporita in acceleratie, aceasta versiune are un raport de compresie mai mic la 10,3 de la 10,6 datorita altor pistoane.

Tijele standard de legatura au fost inlocuite cu cele armate. Mai mult aer are nevoie de mai mult combustibil - in acest caz, motorul Si a fost echipat cu injectoare directe de combustibil mai productive.

Motoarele pentru Accord si CR-V se bazeaza pe motorul Si. Raportul de compresie este de 10,3:1. Presiunea de turbo a motorului Honda CR-V este de 18,5 psi; produce 190 CP si 179 ft-lb. Presiunea turbo Honda Accord este mai mare - 20,2 psi; puterea este de 192 CP și 192 ft-lb.

Specificatii motor: Motorul este produs de Honda Motor, anii de productie sunt 2016-prezent. Atat blocul motor cat si chiulasa sunt fabricate din aluminiu. Motorul are 4 cilindri, 4 supape pe fiecare, sistem DOHC de control al supapelor. Capacitatea cilindrica este de 1498 cc.

Citeste si despre: motorul M272 de la Mercedes

Ulei de motor recomandat: 

SAE 0W-20, capacitate ulei motor, 3.5 litri.

Aplicabilitate motor L15B7

Honda Civic turbo, Honda Civic Si, Honda Civic Hatchback Sport/Touring, Honda CR-V, Honda Accord, Acura CDX

Probleme ale motorului Honda 1.5T L15B7 si fiabilitate

Motorul 1.5T nu se incalzeste si nu produce suficienta caldura la ralanti. Aceasta caracteristica este un dezavantaj important pentru o functionare in timp de vreme rece a climei. Motorul este atat de eficient si are o caldura minima risipita.

Multi proprietari spun ca nu va produce caldura pana nu vor incepe sa conduca. Aceasta problema nu permite motoarelor sa atinga pe deplin temperatura de functionare pe calatorii scurte.

Un motor rece poate dezvolta condens si exces de vapori de combustibil care se deplaseaza in carter in care se amesteca cu uleiul de motor din baia de ulei. O injectie directa de combustibil agraveaza aceasta problema, deoarece combustibilul, pulverizat direct in camera de combustie, se lipeste de peretii cilindrului.

Toate acestea conduc la problemele cele mai raportate pentru vehiculele cu motor Honda 1.5L turbo - un nivel ridicat sau in crestere a uleiului de motor datorita problemei de diluare a uleiului / carburantului.

Problema cu ulei diluat are simptome comune: miroase a carburant in interior; un nivel al uleiului de motor mai mare decat cel normal; check-engine aprins; defectiuni ale motorului.

Producatorul stie despre aceasta problema si a introdus deja o solutie care consta in mai multe campanii de service care vor include actualizari de software, schimbarea uleiului si, in unele cazuri, inlocuirea unitatii de climatizare.

Carbonul depus pe partea din spate a supapelor de admisie este o problema a tuturor motoarelor cu injectie directa.

Acest proces este exacerbat si mai mult in timpul calatoriilor scurte pe un motor rece. Motorul de 1,5 litri este relativ nou si inca nu are multe rapoarte despre emisiile de carbon, dar celelalte motoare diesel de la Honda au inceput sa aduca probleme legate de cresterea emisiilor de carbon la 50-60 kilometri.

Modificari

L15BF - 148 CP (110 kW) la 5.500 rpm, la 203 Nm la 1.600-5.000 rpm. Este versiunea L15B7 cu un raport de compresie de 10,6: 1 pentru Honda Jade RS disponibil pe piata chineza, piata interna japoneza si Singapore.

L15B9 - 179 CP (133 kW) la 5500 rpm, 177 Nm (240 Nm) la 1900-5000 rpm. Motorul este oferit pe piata chineza Acura CDX.

Citeste si despre: motorul K7M 1.6 de la Renault

Sursa foto: youtube.com, youwheel.com

Articole similare
Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Renault il foloseste pentru a instala in modelele lor incepand cu anul 1999 (Renault Megane, Renault Clio II, Renault Laguna si altele).

Ce este sistemul VTEC de la Honda?

Ce este sistemul VTEC de la Honda?

De ce sa alegi un motor cu tehnologia VTEC? Ce face ea mai exact?

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Este un motor mai puternic si cuplul mai mare al motorului care este dotat cu un lant de distributie acum fiabil.

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.

Despre motorul M52B28 de la BMW

Despre motorul M52B28 de la BMW

Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri.

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D).

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M.

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Motorul de 2.4 litri numit 2AZ face parte din seria AZ lansata in anul 2000. Motorul 2AZ este cel mai vechi frate al modelului 1AZ.

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Nissan Aichi Machine Industry a dezvoltat motorul QG16DE. Motorul QG18DE de 1.8 litri a fost creat pe baza sa ca si QG15DE.

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Motorul VQ35DE este unul dintre cele mai populare motoare Nissan. Acesta a fost dezvoltat pentru a inlocui motorul VQ30DE in anul 2000.

Despre motorul Wankel de la Mazda

Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Acest motor de 3,5 litri este rezultatul modernizarii seriei VQ in 2006. Motorul VQ35HR a fost instalat practic in modelele Nissan si Infinity.

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Subaru a inceput productia unui motor de boxer de 3,0 litri cu sase cilindri EZ30 in 1999 in locul motorului EG33.

Despre motorul M40B18 de la BMW

Despre motorul M40B18 de la BMW

Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.

Despre motorul FB25 de la Subaru

Despre motorul FB25 de la Subaru

FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a inlocuit motorul EJ25 in modelele Legacy si Forester.

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE.

Despre motorul M272 de la Mercedes

Despre motorul M272 de la Mercedes

Acest motor a aparut in 2004 ca un nou motor pentru Mercedes-Benz SLK 350 R171. Seria M272 este noua generatie de motoare V6 Mercedes.

Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este noul motor complet nou-generatia a treia.

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Acest motor a fost conceput special pentru modelul Nissan GTR, care a fost renascut in 2007.

Despre motorul F4R de la Renault

Despre motorul F4R de la Renault

Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.