Despre motorul M40B16 de la BMW

Despre motorul M40B16 de la BMW

Producatorul a inceput productia motorului de 1.6 litri din seria M40 (denumirea completa M40B16) in 1988. In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.

Acest motor are blocul din fonta, facandu-l astfel durabil si fiabil. Dupa cum mentionam inainte ca motorul 1.640 M40 are arborele cotit cu cursa mai mica, comparativ cu M40B18, dar are aceleasi tije de legatura (lungimea este de 140 mm).

Pentru a pastra raportul de compresie la nivelul necesar, exista pistoane noi cu alta forma. Motorul de 1,6 litri difera de 1,8 litri si la galeria de admisie, corpul clapetei de acceleratie, bujiile sunt si ele diferite si ECU este remapat.

Capul pistoanelor este din aluminiu. Sistemul de came este SOHC cu 8 valve, cu prize hidraulice/ curse in interior. Diametrul supapelor de admisie este de 42 mm, diametrul celor de evacuare este de 36 mm.

Citeste si despre: motorul L15B7 de la Honda

Specificatii pentru arborii cu came M40: durata 244/244 deg (camera cu un singur model), inaltimea supapei este de 10,6 / 10,6 mm. Cureaua de distributie actioneaza arborele cu came insa ea nu este prea fiabila.

Cureaua are longevitate scurta datorita latimii insuficiente. Este mai bine sa inlocuiti cureaua de distributie la fiecare 40.000 de km pentru a fi asigurati. Pe de alta parte, exista un risc semnificativ de a obtine supape indoite.

Motorul a fost folosit pentru a fi aplicat modelelor BMW 16i pana in 1994, dupa care a fost inlocuit cu modelul M43B16 din 1993.

Specificatii motor:

Producator, Steyr Plant. Motorul a fost produs intre anii 1987-1994 cu blocul motor din fonta si cap cilindru din aluminiu. Motorul este alimentat cu benzina printr-un sistem de injectie cu combustibil.

Propulsorul are un numar de 4 cilindri cu 2 supape pe fiecare cilindru. Pistoanele au un diametru de 84 de mm si o cursa de 72 de mm. Motorul are o capacitate de 1596 cmc, in 4 timpi, aspirat in mod natural cu o compresie de 9:1. Acesta dezvolta 102 CP la o turatie maxima de 5500 rot/min si un cuplu de 143 Nm la o turatie de 4250 rot/min.

Motorul M40B16 poate functiona cu ulei 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-50 si in bloc intra 4 litri, recomandat ar fi sa schimbati uleiul o data la 15.000 de km sau la 12 luni.

Aplicabilitate motor M40B16

BMW 316i E30, BMW 316i E36

Probleme ale motorului M40B16 si fiabilitate 

Toate motoarele din seria M40 sunt destul de bune. Durata de viata este de aproximativ 180-200 mii kilometri.

Dar, desigur, modelul M40B16 are unele probleme cum ar fi cureaua de distributie nesigura, etc. Problema principala a acestui motor este varsta sa. Cele mai multe dintre ele au nevoie sa fie reconstruite sau sa se inlocuiasca unele parti vechi, iar toate piesele BMW sunt scumpe, mai ales cele vechi.

Modificari

M40B16 din 1988 pana in 1991. Acest motor vine cu o modificare de baza fara catalizator. Puterea este de 102 CP la 5500 rpm, cuplul este de 143 Nm la 4250 rpm.

In 1991 a aparut o noua versiune a lui M40B16 cu catalizator. Are un pic mai putina putere si cuplu - 100 cp la 5500 rpm, 141 Nm la 4250 rpm.

Citeste si despre: motorul M272 de la Mercedes

Sursa foto: 999.md, youtube.com

Articole similare

In cazul in care iti doresti ca masina ta sa functioneze la parametrii optimi este indicat sa schimbi uleiul la termenul indicat de producator.

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 2 - tensiune ridicata.

Este indicat ca la fiecare revizie sa ceri ca si sistemul de aprindere sa fie evaluat. Orice defectiune constatata precoce te poate scuti de probleme.

Vrei sa schimbi evacuarea noii tale masini? Iti vor anula garantia pentru asta? Vezi aici mai multe detalii.