Despre motorul M40B18 de la BMW

Despre motorul M40B18 de la BMW

Seria M40 a inceput in 1987 cu productia unui motor de 1.8 litri cu patru cilindri, mai exact M40B18. Motoarele M40 au venit sa inlocuiasca vechea serie M10, care a fost foarte reusita si foarte intalnita pentru modelele BMW in acele zile. Un an mai tarziu, producatorul a lansat versiunea mai mica - motorul de 1.6 litri M40B16.

Motorul este destul de clasic ca si tehnologie si simplu. Blocul motor este fabricat din fonta. Chiulasa este fabricata din aluminiu cu 8 supape in constructie SOHC, supape actionate hidraulic.

Specificatii pentru arborele cu came M40B18: durata 244/244 deg (camera cu un singur model), inaltimea supapei este de 10,6 / 10,6 mm. Motoarele M40 au curea de distributie in loc de lant, ca si la motoarele M10.

Motorul are galeria de admisie din aluminiu si sisteme electronice de injectie si sisteme electronice de aprindere a combustibilului. Sistemul de injectie a combustibilului este Bosch Motronic 1.3 pentru versiunile E30 si Bosch Motronic 1.7 pentru modelul E36.

Aplicatia M40B18 este pentru modelele 1.8i. Productia acestui motor a fost oprita in 1994, deoarece BMW deja producea un motor mai nou de doi ani de zile - M43B18.

Specificatii motor M40B18

Motorul este produs de Steyr Plant intre anii 1987-1994 cu un bloc motor fabricat din fonta si o chiulasa din aluminiu.

Propulsorul este alimentat doar cu benzina si are o constructie 4 in linie cu 8 supape, arbore cu came SOHC, pistoanele au diametrul de 84 mm si o cursa de 81 mm.

Capacitatea cilindrica este de 1796 cmc, motorul este in 4 timpi natural aspirat si vine cu o rata a compresiei de 9 la 1. Acesta genereaza 113 CP la o turatie maxima de 5500 rot/min si un cuplu de 160 Nm la 4250 rot/min.

Motorul foloseste urmatoarele tipuri de ulei : 5W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-50 si are o capacitate de 4 litri. Este recomandat ca schimbul de ulei sa se efectueze la 10.000 de km sau 12 luni.

Aplicabilitate:

Probleme motor M40B18 si fiabilitate

  1. Principala problema este legata de cureaua de distributie. Se uzeaza foarte repede si devine un motiv pentru supapele indoite. Incercati sa tineti cont de starea curelei de distributie.
  2. Arborele cu came au dispozitive de ridicare hidraulice care daca se sparg genereaza batai si zgomote. Este crucial sa inlocuiti arborele cu came cu orice fel de daune, pentru a evita o reparatie costisitoare in viitor.
  3. La motoare vechi precum M40B18, exista si componente electronice vechi. Verificati senzorul de debit de aer si senzorul de oxigen in cazul in care starea de repaus este instabila sau daca aveti probleme de accelerare.
  4. Problema obisnuita sunt injectoarele murdare care conduc la un consum ridicat de combustibil si la o pierdere de putere.
  5. Ca toate motoarele BMW vechi, modelul M40 este, de asemenea, sensibil la supraincalzire. Nu uitati sa curatati uneori radiatorul si schimbati lichidul de racire in sistem la momentul corect prezentat in programul de intretinere al autovehiculului.

Durata de viata a motorului M40B18 este de aproximativ 180.000-250.000 de km. Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.

Sursa foto: instagdb.com

Citeste si...
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?

Atunci când vine vorba de fiabilitatea unui motor, fiecare producător și model au propriile caracteristici și istorii. Determinare...

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?
Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade. G...

Ce este un incalzitor al blocului motor?
Ce este un incalzitor al blocului motor?

Oemenii folosesc un ceai fierbinte, o cafea, o supa sau uneori chiar cate o tuica pentru a se incalzi pe vremea geroasa din timpul...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...