Despre motorul Mazda MZR 2.5L

Acest motor pe benzina cu patru cilindri de 2,5 litri este o versiune actualizata a motorului de 2,3 litri L3-VE apartinand seriei L a lui Mazda. Motorul a fost introdus in 2008 pentru Mazda6 (Atenza). Un an mai tarziu, a fost disponibil si pe piata americana (2009-2013 Mazda 6).

Ca si fratele mai mic de 2,3 litri, modelul L5-VE are un bloc cilindric din aliaj de aluminiu cu mansoane/garnituri turnate direct in blocul motor. Dar camasile cilindrilor sunt fabricate din aliaje de otel-molibden 4340 in loc de fonta.

Acest material are o rezistenta mai redusa la frecare si rezistenta ridicata la caldura. Blocul motorului a fost aspirat pana la 100 mm si gaurit pana la 89 mm. Ca rezultat, deplasarea ( capacitatea ) motorului este de 2.488 cc sau 2.5 litri.

Modelul L5-VE are un arbore cotit din otel forjat, cu opt contragreutati (cum ar fi un motor DISI Turbo sau L3-VDT de 2,3 litri). Exista o articulatie flexibila intre arborele cotit si volanta pentru reducerea rezonantelor la turatii medii si inalte (2.000-5.000 rpm) ale motorului. Motorul L5 are si o unitate de echilibrare tip caseta. Are doi arbori de echilibrare conduse printr-un angrenaj direct de arborele cotit. La capatul inferior s-au primit si tije metalice forjate si pistoane noi din aluminiu cu fuste acoperite cu grafit.

Motorul are un cap cilindric din aliaj de aluminiu cu patru supape pe cilindru. In partea superioara a chiulasei, exista doi arbori cu came deasupra chiulasei, actionati de un lant de distributie fara intretinere echipat cu un dispozitiv automat de intindere a lantului. Supapa are o linie neintrerupta, tacheti metalici de cupa, fara tacheti hidraulice. Valva de admisie este de 9,1 mm; valva de evacuare este de 7,8 mm. Motorul de 2,5 litri este echipat cu sistem de reglare variabila a supapelor numai pentru supapele de admisie (sistemul de reglaj secvential al supapei Mazda sau sistemul S-VT).

La fel ca si L3-VE, MZR 2.5 are o galerie de admisie din plastic variabila. Numele sistemului este sistemul de variatie a inductiei sau VIS. VIS ofera structuri de porturi lungi pentru turatii reduse si scurte pentru turatii ridicate ale motorului. Aceste manipulari sporesc efectul pulsatoriu al fluxului de aer si atrag mai mult aer in cilindru pentru o mai buna eficienta si performanta. Motorul L5-VE are un sistem de injectie si aprindere combinata secventiala cu mai multe puncte, cu bobine individuale cu aprindere directa. Gazele de esapament trec printr-un colector de evacuare din otel inoxidabil/anterior cu un strat termoizolant si un convertor catalitic.

 

Specificatii motor

 

Producator

Mazda; Chihuahua, Mexic

Anii de productie

2008-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil 

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

89.0

Cursa, mm

100.0

Capacitate, cc

2,488

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi  aspirat in mod natural

Rata compresiei

9.7:1

Putere, HP

170 hp (130 kW)/6000

Cuplu

226 Nm/4,000

Greutate motor

190 kg

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

5W-20

Capacitate ulei de motor, litri

5.0

Intervalul schimbului de ulei

12,000 km sau 12 luni

Aplicabilitate

Mazda Mazda6/Atenza, Mazda Tribute, Mazda Mazda3/Axela, Mazda Mazda CX-7

 

 

Probleme ale motorului MZR 2.5L 5L-VE si fiabilitate

Motorul L5-VE nu are probleme tipice. Singurul lucru este ca motorul de 2.5 litri este putin zgomotos si la turatii reduse nu exista cuplu suficient pentru a misca un SUV mare sau un sedan de dimensiuni medii (de exemplu, Mazda6). 

Motoarele de 2,5 litri ale seriei L de la Mazda sunt motoare de incredere, durabile si fara probleme. Cu o intretinere corespunzatoare, puteti obtine cu usurinta 450.000 de km.

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate