Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19. Motorul N42B20 a primit tot sistemul si tehnologia moderna din acele zile.
Motorul este bazat pe bloc de cilindri din aluminiu, cu mansoane din fonta. Acest lucru face ca motorul sa fie mult mai usor decat cele 4 motoare precedente in linie de la BMW.
Exista un nou arbore cotit de 90 mm, pistoane si tije de legatura in interiorul blocului de cilindri. Motorul N42B20 are in continuare arbori de echilibrare si sunt aceiasi ca in motorul M43TU. Inginerii au facut niste mici modificari doar pentru a le incadra in noul bloc de cilindri.
Chiulasa cu 16 valve DOHC se afla pe partea superioara a noului bloc de cilindru din aluminiu. Acesta este un pas important in imbunatatirea faptului ca predecesorii au avut capete SOHC cu 8 valve.
N42B20: durata 250/258 deg, ridicarea supapei 9,7 / 9,7 mm. Motorul are un sistem variabil de supape numit Valvetronic. Motorul are un lant de distributie.
cu geometrie variabila controlata electronic.
BMW a numit sistemul DISA. Este instalat pentru caracteristici optimizate de cuplu si putere la turatii ridicate si joase. De asemenea, exista un sistem de injectie a combustibilului Bosch DME ME9.2.
Motorul N42B20 a fost montat pe modelele BMW 18i. Pe langa faptul ca motorul are versiunea mai mica - 1.8L N42B18. Motorul N42B20 a fost produs pana in 2004, cand a fost inlocuit cu noile motoare N45B20S si N46B20.
Specificatii motor
Motorul este produs de MBW Plant Hams Hall intre anii 2001-2004 cu un bloc motor fabricat din fonta si o chiulasa din aluminiu.
Propulsorul este alimentat doar cu benzina si are o constructie 4 in linie cu 4 supape, arbore cu came DOHC, pistoanele au diametrul de 84 mm si o cursa de 90 mm.
Capacitatea cilindrica este de 1995 cc, motorul este in 4 timpi natural aspirat si vine cu o rata a compresiei de 10 la 1. Acesta genereaza 143 CP la o turatie maxima de 6000 rot/min si un cuplu de 200 Nm la 3750 rot/min.
Aplicabilitate: BMW E46 318i, 318Ci, 318ti
Probleme ale motorului N42B20 si fiabilitate
Sunet diesel. Lantul de distributie nu este foarte fiabil. Zgomotul poate fi din lantul de distributie intins sau din dispozitivul de intindere. Timpul de viata al lantului este de aproximativ 100.000 km.
Bobinele de aprindere BREMI sunt usor de deteriorat in timpul schimbarii
Aveti grija la starea radiatorului sistemului de racire. Dupa o mica supraincalzire, motorul va incepe sa consume ulei. Motivul este susceptibil de garnitura de cauciuc pentru tija supapei.
De asemenea, trebuie sa stiti ca motorul N42B20 are cerinte ridicate asupra calitatii uleiului. Utilizati uleiul de motor recomandat de producator.
Motorul este plin de tehnologii moderne si electronice. Dar are si o longevitate si o fiabilitate buna ca motoarele seriei M40 si M43.
Sursa foto: youtube.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!