Nissan Aichi Machine Industry a dezvoltat motorul QG16DE. Motorul QG18DE de 1.8 litri a fost creat pe baza sa ca si QG15DE. QG16DE a venit sa inlocuiasca motorul GA16DE.
Motorul are un bloc de cilindri din fonta, cap de cilindru din 16 cilindri din aluminiu, cu came twin. Exista lant de distributie, sistem de reglare variabila a valvelor pe arborele cu came (CVTC), sistemul EGR (pentru recircularea gazelor de esapament, reducand astfel emisiile de gaze de evacuare) si acceleratia electronica. Exista tacheti solizi (nu hidraulici).
QG16DE ofera o putere adecvata (110-120 CP). In general, motorul este destul de bun pentru autoturismele bugetare. Daca aveti nevoie de mai multa versiune de putere, uitati-va la motorul de 2 litri QR20DE.
Specificatii motor
- Producator: Atsuta Plant
- Anii de productie: 1999-2013
- Material bloc cilindru: Fonta
- Material cap cilindru: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil electrica
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 76.0
- Cursa, mm: 88.0
- Capacitate, cc: 1597
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu aspiratie naturala
- Rata compresiei: 9.8: 1
Aplicabilitate: Nissan Primera, Nissan Almera Classic, Renault Scala, Nissan Sentra, Nissan Sunny
Probleme ale motorului Nissan QG16DE si fiabilitate
Motorul nu are probleme grave. Dar, uneori, le puteti intalni pe cele mai frecvente.
Lantul de distributie intins al modelului QG16DE este tipic pentru acest motor.
Simptome
- motorul porneste dificil;
- turatii in mers in gol;
- zgomot crescut;
- o accelerare greoaie.
Lantul rezista pana la 100.000 de kilometri.
Motorul este pornit imediat dupa cateva incercari
Trebuie sa curatati clapeta de acceleratie si sa inlocuiti grila pompei de combustibil. In cazuri extreme, trebuie sa cumparati o noua pompa de combustibil.
Un zgomot, cum ar fi fluieratul
Cureaua alternatorului produce acest sunet. Trebuie inlocuita impreuna cu rolele.
Motorul se scutura la turatii reduse
Acordati atentie unitatii de control a motorului - unele probleme apar in software.
Probleme cu catalizatorul
Masinile cu acest motor au catalizatori nesiguri si, dupa cum stiti, un catalizator este o parte destul de scumpa.
Clapeta de acceleratie se murdareste frecvent
Simpla curatare va va ajuta.
Sursa foto: engine-specs.net, drive2.ru