Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri. Acest lucru a oferit mai mult cuplu la turatii reduse. Dar aceste motoare de 1.8 si 1.6 litri sunt foarte asemanatoare.
QG18DE utilizeaza acelasi sistem variabil de reglare a supapelor (CVTC) pe acelasi arbore cu came, lant de distributie, colector de admisie cu geometrie variabila cu supape, cap cilindric etc.
Nu exista tacheti hidraulici in motor, de asemenea, la fiecare 120.000 de km, mergeti in service pentru reglarea decalajului. Motorul este destul de obisnuit, nu are nimic special, nu are tehnologii noi si asta va va asigura faptul ca va rula fara probleme multi kilometri.
Specificatii motor
- Producator: Atsuta Plant, Aguascalientes plant
- Anii de productie: 1999-2006
- Material bloc cilindru: Fonta
- Material chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil electronica
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 80.0
- Cursa, mm: 88.0
Aplicabilitate: Nissan Almera, Nissan Primera, Nissan Pulsar, Nissan Sentra, Nissan Sunny, Nissan Expert, Nissan Avenir
Probleme ale motorului Nissan QG18DE si fiabilitate
- Motorul consuma prea mult ulei. Aceasta este caracteristica unica a acestui motor. De obicei, consumul este de pana la 0,5 litri la 1500 km. Daca este in jur de 1 litru, trebuie sa contactati service-ul cu care lucrati pentru ca aveti o problema.
- Exista o problema cu garnitura supapei de ralanti. In cele din urma, antigelul incepe sa scurga direct in unitatea de comanda a motorului. Inlocuirea garniturii rezolva problema.
- Lantul de distributie nu este fiabil. Este mai bine sa inlocuiti lantul de distributie la 100.000 de kilometri.
Sursa foto: youtube.com, edmunds.com