Despre motorul QR20DE de la Nissan

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Motorul Nissan QR20DE este un motor de 2.0 litri, care inlocuieste vechiul motor renumit SR20DE.

QR20DE are un bloc de cilindri din aluminiu. Acesta a primit bobinele individuale de aprindere, acceleratia electronica, chiulasa modificata, sistemul de distributie variabila a valvelor pe arborele cu came, arborii de echilibrare pentru o functionare usoara si alte mici atingeri si modificari. QR20DE nu are tacheti hidraulici. Reglarea valvei pentru ventil este necesara la fiecare 120.000 de km.

QR20DE nu este atat de fiabil ca predecesorul sau. Producatorul spune ca garantia motorului este de 250.000 de km. Daca veti schimba uleiul de motor mai des decat programul de service necesita, conduceti foarte atent si bland, exista o sansa nedorita de a obtine 150.000 kilometri.

Pentru a rezuma, desigur, motorul QR20DE a devenit mai modern si avansat din punct de vedere tehnologic, dar multi oameni prefera vechiul SR20DE, datorita fiabilitatii si simplitatii acestuia.

Citeste si despre: motorul QG16DE de la Nissan

Este mai puternic motorul de 2,5 litri QR25DE din seria QR. Mai tarziu, un alt motor de doi litri MR20DE a inlocuit motorul QR20DE.

Specificatii motor

Producator

Nissan Shatai Kyushu, Nissan Shatai Shonan, Nissan Shatai Kyoto

Anii de productie

2000-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material cap cilindru

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil electrica

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

89.0

Cursa, mm

80.3

Capacitate, cc

1998

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu aspiratie naturala

Rata compresiei

9.9: 1

Aplicabilitate

Nissan Primera, Nissan X-Trail, Nissan Teana, Nissan Serena, Nissan Wingroad, Nissan Avenir, Nissan Prairie

Probleme ale motorului Nissan QR20DE si fiabilitate

1. Lantul de distributie intins. Acest dezavantaj este potrivit pentru primul an de productie. Lantul nou va va permite sa uitati de orice problema cu acesta.

2. Scurgeri de ulei de pe chiulasa. Aceasta problema se rezolva prin instalarea garniturii noi.

3. Acest motor este greu de pornit pe vreme rece.

4. Catalizatorul are o durata de viata scurta. 

5. Termostatul este un exemplu de fiabilitate si puteti supraincalzi rapid noul bloc din aluminiu.

Citeste si despre: probleme cu garnitura de chiulasa

Sursa foto: engine-specs.net

Articole similare
Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Motorul VQ35DE este unul dintre cele mai populare motoare Nissan. Acesta a fost dezvoltat pentru a inlocui motorul VQ30DE in anul 2000.

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Acest motor de 3,5 litri este rezultatul modernizarii seriei VQ in 2006. Motorul VQ35HR a fost instalat practic in modelele Nissan si Infinity.

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE.

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Acest motor a fost conceput special pentru modelul Nissan GTR, care a fost renascut in 2007.

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Despre motorul R18A de la Honda

Despre motorul R18A de la Honda

Motorul R18A de 1.8 litri a fost prezentat in 2006 pentru Honda Civic. Aceasta noua serie R a fost creata pentru a inlocui vechile motoare din seria D.

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Familia de motoare turbo diesel K9K este rezultatul dezvoltarii comune a aliantei Renault-Nissan. Motoarele sunt disponibile in versiuni diferite.

Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Renault il foloseste pentru a instala in modelele lor incepand cu anul 1999 (Renault Megane, Renault Clio II, Renault Laguna si altele).

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.

Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy.

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D).

Despre motorul M52B28 de la BMW

Despre motorul M52B28 de la BMW

Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Motorul de 2.4 litri numit 2AZ face parte din seria AZ lansata in anul 2000. Motorul 2AZ este cel mai vechi frate al modelului 1AZ.

Despre motorul L15B7 de la Honda

Despre motorul L15B7 de la Honda

Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.

Despre motorul M40B16 de la BMW

Despre motorul M40B16 de la BMW

In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Subaru a inceput productia unui motor de boxer de 3,0 litri cu sase cilindri EZ30 in 1999 in locul motorului EG33.

Despre motorul M40B18 de la BMW

Despre motorul M40B18 de la BMW

Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.

Despre motorul FB25 de la Subaru

Despre motorul FB25 de la Subaru

FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a inlocuit motorul EJ25 in modelele Legacy si Forester.

Despre motorul Wankel de la Mazda

Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.

Despre motorul LF-DE de la Mazda

Despre motorul LF-DE de la Mazda

A fost pentru prima data introdus in anul 2003 model al Mazda3. Acest motor are si alte versiuni mai vechi - LF-VE si LF-VD.

Despre motorul D15 de la Honda

Despre motorul D15 de la Honda

Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.

Despre motorul F18D3 de la Chevrolet

Despre motorul F18D3 de la Chevrolet

Motorul Chevrolet de 1.8 litri, cunoscut sub numele de F18D3, este un motor usor modificat T18SED.

Despre motorul F4R de la Renault

Despre motorul F4R de la Renault

Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.