Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana. Motorul este fabricat in SUA. Motorul de 5.6 litri a fost produs impreuna cu versiunile mai mici - VK45DE si VK50VE.
VK56DE se bazeaza pe VK45DE si are unele diferente constructive. Inaltimea blocului motor a crescut pana la 232 mm, alezajul - de la 93 mm la 98 mm.
Motorul are tije de legatura de 154,2 mm, iar noile pistoane permit reducerea raportului de compresie la 9,8. Ca rezultat, motorul a devenit un V8 mai traditional de cuplu pentru SUV-uri mari, pickup-uri si alte vehicule grele.
Motorul are chiulasa din aluminiu cu patru supape pe cilindru si doi arbori cu came. Arborele cu came de admisie are sistem continuu de reglare variabila a supapelor (CVTCS). Motorul este echipat cu tacheti hidraulici. Lanturile de distributie sunt o parte slaba a acestui motor.
Producatorul a produs si o alta versiune a acestui motor - motorul VK56VD. VK56VD este mai avansata din punct de vedere tehnologic. Utilizeaza sistemul de combustibil cu injectie directa, sistem variabil de reglare a supapelor pe ambii arbori cu came si sistemul VVEL (Variabil Valve Event and Lift).
Specificatii motor
- Producator: Decherd Plant
- Anii de productie: 2003-preezent
- Material bloc cilindru: Aluminiu
- Material chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil electrica
- Configuratie: V
- Numarul de cilindri: 8
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 98.0
- Cursa, mm: 92.0
- Capacitate, cc: 5552
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu aspiratie naturala
- Rata compresiei: 9.8; 10.8 (VK56VD)
Aplicabilitate: Infiniti M56/Q70, Infiniti QX56/QX80, Nissan Pathfinder, Nissan Patrol, Nissan Armada, Nissan NV, Nissan Titan
Probleme ale motorului VK56ED si fiabilitate
- Pierderi de moment si instabilitate la ralanti. Problema sunt catalizatorii frontali. Combustibilul de calitate inferioara afecteaza. Praful de la catalizatorul distrus patrunde in interiorul cilindrilor motorului. Daca s-a intamplat asta, ai nevoie de un motor nou.
- Motorul VK56 are o pompa de injectie necorespunzatoare a combustibilului. Viata ei este de aproximativ 100.000 de km.
- Observati starea sistemului de racire, deoarece motorul este inclinat spre supraincalzire.
Sursa foto: engine-specs.net