Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Motorul diesel de 3 cilindri 1.2 TDI-CR a aparut pentru prima data in 2009 ca noul motor pentru VW Polo. Acest motor este rezultatul strategiei impuse constructorilor pentru scaderea capacitatii cilindrice. 1.2 TDI este derivat prin taierea unui cilindru al motorului cu patru cilindri 1.6 TDI-CR.

Blocul cilindric din fonta este similar cu versiunea de 1.6 litri, dar fara un singur cilindru este mai scurt si mai usor. Gaura cilindrului si cursa sunt aceleasi.

Arborele cotit din otel forjat are contragreutati pentru primul si al treilea cilindru. Motorul a obtinut un arbore de echilibrare actionat de lantul din arborele cotit. Axul de echilibrare este asezat sub arborele cotit in carter.

Chiulasa este fabricata din aliaj de aluminiu si are patru supape pe cilindru (doua supape de admisie si doua supape de evacuare), arbori cu came de admisie si evacuare (DOHC). La fel ca motoarele TDI cu patru cilindri cu Common Rail, cureaua de distributie 1.2 TDI actioneaza exclusiv arborele cu came. Pompa de combustibil de inalta presiune este actionata si de cureaua de distributie. Motorul are tacheti hidraulici.

Sistemul de control al motorului pentru 1.2 TDI cu Common Rail este Delphi DCM 3.7. Motorul este echipat cu galerie de admisie cu geometrie variabila, turbocompresor cu geometrie variabila, filtru de particule diesel si sistem EGR cu temperatura scazuta.

Specificatii motor

  • Producator: Volkswagen AG
  • Anii de productie: 2009-2015
  • Material bloc cilindru: Fonta
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Motorina
  • Sistem de alimentare: Common Rail
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 3
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 79.5
  • Cursa, mm: 80.5
  • Capacitate, cc: 1199
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor
  • Rata compresiei: 16.5:1
  • Putere, HP: 75/4200 (55kW) - CFWA
  • Cuplu: 180 Nm
  • Ordine de aprindere: 1-2-3
  • Ulei de motor: VW 504.00 - 507.00, 5W30
  • Capacitate ulei de motor, litri: 4.3
  • Intervalul schimbului de ulei, km: 15,000

Aplicabilitate: Volkswagen Polo Mk5, SEAT Ibiza Mk5 Ecomotive, Skoda Fabia Mk2, Skoda Roomster

Probleme ale motorului Wolkswagen 1.2 TDI-CR si fiabilitate

Problema DPF-ului. Motorul are probleme cu filtrul de particule diesel in timpul conducerii prin oras. O astfel de problema apare adesea cand stilul tau de condus este prea ecologic.

Acest motor necesita periodic turatii ridicate pentru a curata un DPF. De asemenea, utilizati combustibil diesel de inalta calitate pentru a preveni blocarea DPF.

Sursa foto: carmagazine.co.uk

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...