Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Motorul diesel de 3 cilindri 1.2 TDI-CR a aparut pentru prima data in 2009 ca noul motor pentru VW Polo. Acest motor este rezultatul strategiei impuse constructorilor pentru scaderea capacitatii cilindrice. 1.2 TDI este derivat prin taierea unui cilindru al motorului cu patru cilindri 1.6 TDI-CR.

Blocul cilindric din fonta este similar cu versiunea de 1.6 litri, dar fara un singur cilindru este mai scurt si mai usor. Gaura cilindrului si cursa sunt aceleasi.

Arborele cotit din otel forjat are contragreutati pentru primul si al treilea cilindru. Motorul a obtinut un arbore de echilibrare actionat de lantul din arborele cotit. Axul de echilibrare este asezat sub arborele cotit in carter.

Chiulasa este fabricata din aliaj de aluminiu si are patru supape pe cilindru (doua supape de admisie si doua supape de evacuare), arbori cu came de admisie si evacuare (DOHC). La fel ca motoarele TDI cu patru cilindri cu Common Rail, cureaua de distributie 1.2 TDI actioneaza exclusiv arborele cu came. Pompa de combustibil de inalta presiune este actionata si de cureaua de distributie. Motorul are tacheti hidraulici.

Sistemul de control al motorului pentru 1.2 TDI cu Common Rail este Delphi DCM 3.7. Motorul este echipat cu galerie de admisie cu geometrie variabila, turbocompresor cu geometrie variabila, filtru de particule diesel si sistem EGR cu temperatura scazuta.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI

Specificatii motor

Producator: Volkswagen AG

Anii de productie: 2009-2015

Material bloc cilindru: Fonta

Material chiulasa: Aluminiu

Tipul combustibilului: Motorina

Sistem de alimentare: Common Rail

Configuratie: In linie

Numarul de cilindri: 3

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 79.5

Cursa, mm: 80.5

Capacitate, cc: 1199

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei: 16.5:1

Putere, HP: 75/4200 (55kW) - CFWA

Cuplu: 180 Nm

Ordine de aprindere: 1-2-3

Ulei de motor: VW 504.00 - 507.00, 5W30

Capacitate ulei de motor, litri: 4.3

Intervalul schimbului de ulei, km: 15,000

Aplicabilitate

Volkswagen Polo Mk5, SEAT Ibiza Mk5 Ecomotive, Skoda Fabia Mk2, Skoda Roomster

 

Probleme ale motorului Wolkswagen 1.2 TDI-CR si fiabilitate

Problema DPF-ului. Motorul are probleme cu filtrul de particule diesel in timpul conducerii prin oras. O astfel de problema apare adesea cand stilul tau de condus este prea ecologic.

Acest motor necesita periodic turatii ridicate pentru a curata un DPF. De asemenea, utilizati combustibil diesel de inalta calitate pentru a preveni blocarea DPF.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.6 TDI

Sursa foto: carmagazine.co.uk

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului.

P 0226 - Problema de Performanta / Camp Regulator / Senzor de Pozitie / Comutator Circuit C

Problemele legate de pornirea masinii de obicei nu va pot pune in pericol viata. In schimb, aceste situatii sunt deosebit de neplacute.

P 0224 – Functionare Intrerupta Regulator / Senzor de Pozitie / Comutator Circuit B

Cauti o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.