Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Motorul diesel de 3 cilindri 1.2 TDI-CR a aparut pentru prima data in 2009 ca noul motor pentru VW Polo. Acest motor este rezultatul strategiei impuse constructorilor pentru scaderea capacitatii cilindrice. 1.2 TDI este derivat prin taierea unui cilindru al motorului cu patru cilindri 1.6 TDI-CR.

Blocul cilindric din fonta este similar cu versiunea de 1.6 litri, dar fara un singur cilindru este mai scurt si mai usor. Gaura cilindrului si cursa sunt aceleasi. Arborele cotit din otel forjat are contragreutati pentru primul si al treilea cilindru. Motorul a obtinut un arbore de echilibrare actionat de lantul din arborele cotit. Axul de echilibrare este asezat sub arborele cotit in carter.

Chiulasa este fabricata din aliaj de aluminiu si are patru supape pe cilindru (doua supape de admisie si doua supape de evacuare), arbori cu came de admisie si evacuare (DOHC). La fel ca motoarele TDI cu patru cilindri cu Common Rail, cureaua de distributie 1.2 TDI actioneaza exclusiv arborele cu came. Pompa de combustibil de inalta presiune este actionata si de cureaua de distributie. Motorul are tacheti hidraulici.

Sistemul de control al motorului pentru 1.2 TDI cu Common Rail este Delphi DCM 3.7. Motorul este echipat cu galerie de admisie cu geometrie variabila, turbocompresor cu geometrie variabila, filtru de particule diesel si sistem EGR cu temperatura scazuta.

 

Specificatii motor

 

Producator

Volkswagen AG

Anii de productie

2009-2015

Material bloc cilindru

Fonta

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Sistem de alimentare

Common Rail

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

3

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

79.5

Cursa, mm

80.5

Capacitate, cc

1199

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei

16.5:1

Putere, HP

75/4200 (55kW) - CFWA

Cuplu

180 Nm

Greutate motor

-

Ordine de aprindere

1-2-3

Ulei de motor

VW 504.00 - 507.00, 5W30

Capacitate ulei de motor, litri

4.3

Intervalul schimbului de ulei,km

15,000

Aplicabilitate

Volkswagen Polo Mk5, SEAT Ibiza Mk5 Ecomotive, Skoda Fabia Mk2, Skoda Roomster

 

Probleme ale motorului Wolkswagen 1.2 TDI-CR si fiabilitate

Problema DPF-ului. Motorul are probleme cu filtrul de particule diesel in timpul conducerii prin oras. O astfel de problema apare adesea cand stilul tau de condus este prea ecologic. Acest motor necesita periodic turatii ridicate pentru a curata un DPF. De asemenea, utilizati combustibil diesel de inalta calitate pentru a preveni blocarea DPF.

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate