Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189. Dar, de asemenea, este capabil sa inlocuiasca unele versiuni cu patru cilindri, cum ar fi 1.6 TDI.
Motorul 1.4 TDI utilizeaza componente cu motor cu patru cilindri reconfigurate pentru aspectul cu trei cilindri. Acesta este exemplul noului sistem de dezvoltare VW - motor diesel modular sau MDB.
Blocul carterului sau al cilindrului este fabricat din aliaj AlSiCu3 turnat sub presiune gravimetrica pentru reducerea greutatii. Noul material a permis reducerea greutatii cu 11 kg comparativ cu motorul TDI de 1,2 litri anterior.
De asemenea, este cu aproape 27 kg mai usor decat modelul 1.6 TDI. Motorul are un arbore de echilibrare, care este actionat cu o singura treapta de viteza de 1: 1 in directia opusa arborelui cotit.
Citeste si despre: totul despre supapa egr
Deplasarea sporita a fost realizata prin cresterea distante cursei pistonului de la 80,5 mm pana la 95,5 mm (la fel ca si motorul TDI cu patru cilindri de 2,0 litri). Chiulasa are acelasi design ca motoarele MDB cu 4 cilindri: patru supape pe cilindru,
, DPF, recircularea gazelor de evacuare cu doua circuite (EGR de joasa presiune si presiune ridicata) si sistemul de injectie numit DFS 1.20 produs de Delphi.
Anii de productie
2004-prezent
Material bloc cilindru
Aluminiu
Material chiulasa
Aluminiu
Tipul combustibilului
Motorina
Sistem de alimentare
Common Rail
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
3
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
79.5
Cursa, mm
95.5
Capacitate, cc
1422
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi cu turbocompresor
Rata compresiei
16.1:1
Putere, HP
75/3000-3750 - 50kW
90/2750-3250 - 66kW
104/3500-3750 - 77kW
Cuplu
155/1500-2000
170/1500-2500
184/1500-2500
Ordine de aprindere
1-2-3
Ulei de motor
VW 507.00, 5W-30
Capacitate ulei de motor, litri
3.8
Intervalul schimbului de ulei, km
10-15,000
components.ads.article.code15Aplicabilitate
Audi A1; Seat Ibiza, Toledo IV; Skoda Fabia III, Rapid (2012); Volkswagen Polo V
Probleme ale motorului 1.4 TDI EA288 Wolkswagen si fiabilitate
Problemele sunt identice cu cele ale motoarelor cu patru cilindri EA288. Acest motor produce mai multe vibratii datorita aspectului cu trei cilindri. De asemenea, carterul din aluminiu nu este reparabil la fel ca si carligele din fonta.
Citeste si despre: totul despre filtrul de particule
Sursa foto: youtube.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!