Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189. Dar, de asemenea, este capabil sa inlocuiasca unele versiuni cu patru cilindri, cum ar fi 1.6 TDI.

Motorul 1.4 TDI utilizeaza componente cu motor cu patru cilindri reconfigurate pentru aspectul cu trei cilindri. Acesta este exemplul noului sistem de dezvoltare VW - motor diesel modular sau MDB.

Blocul carterului sau al cilindrului este fabricat din aliaj AlSiCu3 turnat sub presiune gravimetrica pentru reducerea greutatii. Noul material a permis reducerea greutatii cu 11 kg comparativ cu motorul TDI de 1,2 litri anterior.

De asemenea, este cu aproape 27 kg mai usor decat modelul 1.6 TDI. Motorul are un arbore de echilibrare, care este actionat cu o singura treapta de viteza de 1: 1 in directia opusa arborelui cotit.

 

Citeste si despre: totul despre supapa egr

 

Deplasarea sporita a fost realizata prin cresterea distante cursei pistonului de la 80,5 mm pana la 95,5 mm (la fel ca si motorul TDI cu patru cilindri de 2,0 litri). Chiulasa are acelasi design ca motoarele MDB cu 4 cilindri: patru supape pe cilindru, arbori cu came duble (DOHC).

Motorul are, de asemenea, intercooler racit cu apa, convertor catalitic, DPF, recircularea gazelor de evacuare cu doua circuite (EGR de joasa presiune si presiune ridicata) si sistemul de injectie numit DFS 1.20 produs de Delphi.

 

Anii de productie

2004-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Sistem de alimentare

Common Rail

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

3

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

79.5

Cursa, mm

95.5

Capacitate, cc

1422

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei

16.1:1

Putere, HP

75/3000-3750 - 50kW

90/2750-3250 - 66kW

104/3500-3750 - 77kW

Cuplu

155/1500-2000

170/1500-2500

184/1500-2500

 

Ordine de aprindere

1-2-3

Ulei de motor

VW 507.00, 5W-30

Capacitate ulei de motor, litri

3.8

Intervalul schimbului de ulei, km

10-15,000

 

Aplicabilitate

 

Audi A1; Seat Ibiza, Toledo IV; Skoda Fabia III, Rapid (2012); Volkswagen Polo V

 

 

Probleme ale motorului 1.4 TDI EA288 Wolkswagen si fiabilitate

 

Problemele sunt identice cu cele ale motoarelor cu patru cilindri EA288. Acest motor produce mai multe vibratii datorita aspectului cu trei cilindri. De asemenea, carterul din aluminiu nu este reparabil la fel ca si carligele din fonta.

 

 

Citeste si despre: totul despre filtrul de particule

 

 

 

Sursa foto: youtube.com

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate