Despre motorul Volkswagen Audi 1.6 TDI

Seria de motoare EA288 a aparut in 2012. Este denumita si platforma modulara a motoarelor diesel (MDB - Modularer Dieselbaukasten). EA288 include motoarele 2.0 TDI si cele cu trei cilindri 1.4 TDI.

Motorul TDI de 1.6 litri a mostenit dimensiunile principalelor blocuri pentru motorul EA189, cum ar fi cursa, gaura cilindrului si distanta dintre gauri. Toate motoarele 1.6 TDI nu au arbori de echilibrare. Comparand cu versiunea de 2,0 litri gaura este mai mica cu 1,5 mm si cursa cu 15 mm. Arborii cotiti au cinci lagare principale si patru contragreutati numai pentru reducerea sarcinilor. Arborele cotit conduce pompa de ulei cu cureaua libera si cureaua functioneaza direct in ulei. Exista o chiulasa cu arbore cu came duble, cu 16 valve.

Cureaua de distributie actioneaza de asemenea pompa de combustibil de inalta presiune. Motorul are sistem de injectie directa Common Rail. Motorul a primit turbocompresor reglementat electronic integrat in colectorul de evacuare din fonta. Motorul poate mentine optimizarea aerului la toate turatiile. Aerul de inalta presiune trece printr-un intercooler racit cu apa, care este integrat in galeria de admisie. Motorul a primit convertor catalitic de oxidare, filtru de particule diesel si sistem EGR cu doua circuite.

 

Specificatii motor

 

Producator

Volkswagen AG

Anii de productie

2012-prezent

Material bloc cilindru

Fonta

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Sistem de alimentare

Common Rail

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

79.5

Cursa, mm

80.5

Capacitate, cc

1598

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi  cu turbocompresor

Rata compresiei

16.2:1

Putere, HP

105/3000-4000 (CLHA)

Cuplu

184/1500-2750 (CLHA)

Greutate motor

-

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

VW 507.00, 5W-30

Capacitate ulei de motor, litri

4.3

 

Aplicabilitate

Audi A1, A3 8V; Seat Leon III, Toledo IV; Skoda Octavia III, Rapid (2012), Superb III; Volkswagen Beetle, Golf VII, Golf Sportsvan, Jetta VI, Tiguan, Touran II, Sharan II, Passat B8, CC, Scirocco III

 

Probleme ale motorului 1.6 TDI EA288 Wolkswagen si fiabilitate

Principala problema este un filtru de particule diesel care este foarte sensibil la calitatea combustibilului. Acest filtru este destul de scump, dar acesta este un pret pe care il platim pentru emisii reduse.

 

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate