Seria de motoare EA288 a aparut in 2012. Este denumita si platforma modulara a motoarelor diesel (MDB - Modularer Dieselbaukasten). EA288 include motoarele 2.0 TDI si cele cu trei cilindri 1.4 TDI.
Motorul TDI de 1.6 litri a mostenit dimensiunile principalelor blocuri pentru motorul EA189, cum ar fi cursa, gaura cilindrului si distanta dintre gauri. Toate motoarele 1.6 TDI nu au arbori de echilibrare.
[[ad number=“1”]]
Comparand cu versiunea de 2,0 litri gaura este mai mica cu 1,5 mm si cursa cu 15 mm. Arborii cotiti au cinci lagare principale si patru contragreutati numai pentru reducerea sarcinilor. Arborele cotit conduce pompa de ulei avand cureaua libera si cureaua functioneaza direct in ulei. Exista o chiulasa cu arbore cu came duble, cu 16 valve.
Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI/TFSI
Cureaua de distributie
Aerul de inalta presiune trece printr-un intercooler racit cu apa, care este integrat in galeria de admisie. Motorul a primit convertor catalitic de oxidare, filtru de particule diesel si sistem EGR cu doua circuite.
[[ad number=“2”]]
Specificatii motor
Producator
Volkswagen AG
Anii de productie
2012-prezent
Material bloc cilindru
Fonta
Material chiulasa
Aluminiu
Tipul combustibilului
Motorina
[[ad number=“3”]]
Sistem de alimentare
Common Rail
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
[[ad number=“4”]]
Diametru, mm
79.5
Cursa, mm
80.5
Capacitate, cc
1598
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi cu turbocompresor
Rata compresiei
16.2:1
[[ad number=“5”]]
Putere, HP
105/3000-4000 (CLHA)
Cuplu
184/1500-2750 (CLHA)
Greutate motor
Ordine de aprindere
1-3-4-2
Ulei de motor
VW 507.00, 5W-30
[[ad number=“6”]]
Capacitate ulei de motor, litri
4.3
components.ads.article.code15Aplicabilitate
Audi A1, A3 8V; Seat Leon III, Toledo IV; Skoda Octavia III, Rapid (2012), Superb III; Volkswagen Beetle, Golf VII, Golf Sportsvan, Jetta VI, Tiguan, Touran II, Sharan II, Passat B8, CC, Scirocco III
Probleme ale motorului 1.6 TDI EA288 Wolkswagen si fiabilitate
Principala problema este un filtru de particule diesel care este foarte sensibil la calitatea combustibilului. Acest filtru este destul de scump, dar acesta este un pret pe care il platim pentru emisii reduse.
[[ad number=“7”]]
Citeste si despre: senzor de pozitie arbore cotit defect
Sursa foto: motor1.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!