Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Motorul 2.0 TDI apartine familiei EA188. Acest motor este un motor TDI de 1.9 litri redezvoltat. TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Blocul cilindric este fabricat din fonta cenusie. Deplasarea sporita a motorului a fost realizata prin redimensionarea gaurii pana la 81,0 mm. Motorul are arbori de echilibrare, arbori cotiti din otel forjat si bare de otel forjate din otel forjat, de asemenea.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Motorul 2.0 TDI a primit un nou cap cilindric din aluminiu cu 16 valve, cu arbori dubli deasupra chiulasei (DOHC), actionati de cureaua de distributie. Caracteristica remarcabila este aceea ca cureaua de distributie actioneaza impreuna arborii cu came de evacuare si cei de admisie.

Motorul este echipat cu sistem de alimentare cu combustibil Pumpe Duse (PD) direct (DI) (nu Common Rail) si turbocompresor realizat de Garrett.

Specificatii motor

Producator

Anii de productie

2004-prezent

Material bloc cilindru

Fonta

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

81.0

Cursa, mm

95.5

Capacitate, cc

1968

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei

18.0

Putere, HP

140-170/4000-4200

Cuplu

236-258/1750-2500

Greutate motor

-

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

VW 505.00, VW 507.00 - 5W-30, 5W-40

Capacitate ulei de motor, litri

3.8

Aplicabilitate

Audi 8P A3, Audi B7 A4, Audi B8 A4, Audi C6 A6, Jeep Patriot 2.0CRD (2007), SEAT Leon Mk2, Skoda Octavia (2008), Skoda Superb (2009), Volkswagen Golf Mk5, VW Jetta Mk5, Volkswagen Touran, VW Passat B6

Probleme ale motorului 2.0 TDI PD Wolkswagen si fiabilitate

1. Arborele de antrenare a pompei de ulei a avut un defect. Pompa de ulei opreste functionarea si primul lucru care se va rupe este turbocompresorul.

2. Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problema. Cand filtrul de particule se infunda cu funingine, combustibilul din motor nu se arde complet si se scurge in baia de ulei. Asta creste nivelul de ulei.

Citeste si despre: care sunt semnele ca trebuie sa schimbi garnitura de chiulasa

Sursa foto: youtube.com

Articole similare

Cum functioneaza pornirea fara cheie?

Daca pierdeti key fob-ul masina dumneavoastra nu va mai putea fi pornita. Va trebui sa aveti o cheie noua pentru a putea porni masina din nou.

Despre sistemul VANOS de la Bmw

Astazi vom explica ce este vanosul, cum funtioneaza, tipurile de vanos, fiabilitate si multe altele.

Cod eroare OBD2 P0605

Acest cod se refera la eroarea a sistemului modulului de comanda - ROM (read only memory).

Cod eroare OBD2 P0051

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 1 (nivel scazut).

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.