Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Motorul 2.0 TDI apartine familiei EA188. Acest motor este un motor TDI de 1.9 litri redezvoltat. TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Blocul cilindric este fabricat din fonta cenusie. Deplasarea sporita a motorului a fost realizata prin redimensionarea gaurii pana la 81,0 mm. Motorul are arbori de echilibrare, arbori cotiti din otel forjat si bare de otel forjate din otel forjat, de asemenea. Motorul 2.0 TDI a primit un nou cap cilindric din aluminiu cu 16 valve, cu arbori dubli deasupra chiulasei (DOHC), actionati de cureaua de distributie. Caracteristica remarcabila este aceea ca cureaua de distributie actioneaza impreuna arborii cu came de evacuare si cei de admisie.

Motorul este echipat cu sistem de alimentare cu combustibil Pumpe Duse (PD) direct (DI) (nu Common Rail) si turbocompresor realizat de Garrett.

 

Specificatii motor

 

Producator

 

Anii de productie

2004-prezent

Material bloc cilindru

Fonta

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

81.0

Cursa, mm

95.5

Capacitate, cc

1968

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei

18.0

Putere, HP

140-170/4000-4200

Cuplu

236-258/1750-2500

Greutate motor

-

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

VW 505.00, VW 507.00 - 5W-30, 5W-40

Capacitate ulei de motor, litri

3.8

 

Aplicabilitate

Audi 8P A3, Audi B7 A4, Audi B8 A4, Audi C6 A6, Jeep Patriot 2.0CRD (2007), SEAT Leon Mk2, Skoda Octavia (2008), Skoda Superb (2009), Volkswagen Golf Mk5, VW Jetta Mk5, Volkswagen Touran, VW Passat B6

 

Probleme ale motorului 2.0 TDI PD Wolkswagen si fiabilitate

1. Arborele de antrenare a pompei de ulei a avut un defect. Pompa de ulei opreste functionarea si primul lucru care se va rupe este turbocompresorul.

2. Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problema. Cand filtrul de particule se infunda cu funingine, combustibilul din motor nu se arde complet si se scurge in baia de ulei. Asta creste nivelul de ulei.

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate