Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE.
Motorul are un bloc de cilindri din aluminiu in forma de V de 60 °. Inaltimea blocului este aceeasi ca si VQ35 si este de 215 mm. Lungimea tijei de legatura este de 147,6 mm. Pistoanele VQ30DE sunt mai masive decat pistoanele VQ35DE. Exista capete de cilindru din aluminiu pe fiecare cilindru.
Fiecare cap are doi arbori cu came si 12 supape. Supapa de ridicare a VQ30DE originala este de 8,55 / 8,55 mm. Arborele cotit actioneaza arborii cu came prin lantul de distributie foarte fiabil. VQ30 nu are tacheti hidraulici.
Versiunea speciala cu injectie directa de combustibil - VQ30DD a fost produsa in perioada 1997-2004. Raportul de compresie al acestui motor este de 11: 1. Pentru o putere mai mare, aceasta versiune este echipata cu sistem variabil de reglare a supapei (CVTC) si cu galerie de admisie cu geometrie variabila.
In 2000, motorul VG30DE a fost redezvoltat si numit VQ30DE-K. Acest motor are noi galerii de evacuare si admisie. Specificatii arbore cotit: durata - 224/232; cursa supapei - 8.55 / 9.0 mm.
Sa spunem despre versiunea turbocharged VQ30DET. Desigur, motorul are tije de legatura si arbore cotit consolidat, pistoane noi pentru un raport de compresie mai mic (9: 1), galerie de admisie exclusiva si anteturi.
Garrett M24 joaca rolul turbocompresorului. Cresterea stocului VQ30DET este de numai 0,5 bari. Toate aceste piese ajuta la o putere de 280 CP si o forta de 285 ft-lb.
Aplicabilitate: Nissan Skyline, Nissan Maxima, Infiniti I30, Nissan Bassara, Nissan Cefiro, Nissan Gloria, Nissan Leopard, Nissan Presage
Probleme ale motorului VQ30DE 3.0l si fiabilitate
Motorul 3.0 l VQ30 este foarte fiabil. Primele motoare de productie sunt foarte simple si ieftine in ceea ce priveste reparatiile. Problemele comune sunt similare cu VQ35.
Sursa foto: commons.wikimedia.org